Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Sedm minut a jedeme dál. Nový Zeekr 001 boří mýty o pomalém nabíjení elektromobilů

Ilustrační foto - zgh.com/media-center
Fotka autora Miriam
Miriam 4 Říjen, 2025
Čínská automobilka Zeekr, patřící pod koncern Geely, opět posouvá hranice elektromobility. Její inovovaný model Zeekr 001 pro rok 2025 přichází s platformou o napětí 900V a baterií podporující nabíjení o rychlosti 12C. V praxi to znamená jediné – doplnění energie z 10 na 80 % kapacity baterie za neuvěřitelných 7 minut. Zdá se, že dlouhé čekání u nabíječek se brzy stane minulostí.

Ještě před měsícem jsme s úžasem sledovali, jak automobilka Xpeng u svých modelů G6 a G9 slibuje nabití za 12 minut. Tento čas, který se zdál být na hranici technologických možností, je nyní překonán. Čína dává jasně najevo, že v oblasti elektromobility nehodlá hrát druhé housle a udává tempo, kterému tradiční automobilky jen stěží stíhají.

Technologický skok jménem 12C

Za extrémně krátkou dobou nabíjení stojí především nová generace baterií a celková architektura vozu. Inovovaný Zeekr 001 je postaven na 900V platformě, která sama o sobě umožňuje efektivnější a rychlejší přenos energie. Klíčovou inovací je však samotná baterie, která zvládá nabíjecí výkon označovaný jako 12C.

Co si pod tímto označením představit? Zjednodušeně řečeno, hodnota "C" udává, kolikrát lze teoreticky nabít baterii za jednu hodinu. Hodnota 12C tedy znamená, že baterie je schopna pojmout energii odpovídající dvanáctinásobku své kapacity během jedné hodiny. U 100kWh baterie by to teoreticky znamenalo nabíjecí výkon až 1200 kW. Ačkoliv reálné hodnoty budou ovlivněny mnoha faktory, včetně teploty a stavu baterie, je to právě tato technologie, která umožňuje zkrátit čas nabíjení na pouhých sedm minut pro získání 70 % kapacity (z 10 na 80 %). Tedy pokud takový výkon je schopen dodat nabíjecí stojan. Což v Evropě zatím spíše nepůjde.

Více než jen rychlost

Zeekr 001 však není jen o rychlosti nabíjení. Modernizace pro rok 2025 se dotkla i dalších oblastí. Interiér vozu prošel redesignem, který klade ještě větší důraz na luxus a technologie. Novinkou je například 5D režim sledování, který dokáže synchronizovat hardware v kabině (větrání, sedadla) s děním na obrazovce a vytvořit tak pohlcující zážitek. Palubní systém bude nově využívat pokročilou umělou inteligenci „KR AI“ pro intuitivnější ovládání a personalizaci.

Z pohledu výkonu si zákazníci také přijdou na své. Verze s dvěma motory a pohonem všech kol nabídne kombinovaný výkon přes 580 kW, což zaručuje dechberoucí dynamiku. Automobilka klade velký důraz i na bezpečnost, o kterou se stará armáda senzorů a kamer s vysokým rozlišením.

Čínská ofenzíva v plném proudu

Představení inovovaného Zeekru 001 je dalším důkazem, že čínští výrobci elektromobilů se nebojí experimentovat a investovat obrovské prostředky do vývoje. Zatímco evropské a americké značky se často soustředí na pozvolnou evoluci, čínské automobilky jako Zeekr, Xpeng nebo Nio přicházejí s novinkami, které zásadně mění pravidla hry. Extrémně rychlé nabíjení odstraňuje jednu z největších bariér pro masové přijetí elektromobilů a dává čínským vozům významnou konkurenční výhodu.

Zdroje: carnewschina.com

Štítky

  • EV novinky
  • Zeekr
  • Svět
  • Elektromobilita
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Xpeng Mona za 420 tisíc Kč míří do Evropy. Příjezd v roce 2026

Čínský výrobce elektromobilů Xpeng potvrdil vstup cenově dostupné řady Mona na evropský trh v roce 2026. Model M03 s cenou od 420 tisíc... >>

Tajemství levnější Tesly Y odhaleno: Nízká cena si vyžádá oběti. Vyplatí se?

Sen mnoha českých řidičů o vlastnictví Tesly se může brzy stát skutečností. Na obzoru je cenově dostupnější verze globálního... >>

Norsko má 89 % prodaných elektromobilů, Itálie pak 11 %. Jak se Evropa rozdělila na tři světy

Norsko prodává téměř 90 % elektromobilů, zatímco velké trhy jako Itálie se drží sotva na 11 %. Ambiciózní cíl Evropy na konec... >>

Konec úzkosti z dojezdu: Nová baterie nabije elektromobil za 10 minut na 478 km

Čínský technologický gigant CATL představil na veletrhu IAA Mobility v Mnichově průlomovou baterii Shenxing Pro, která může definitivně... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Barsbüttel, GermanyBarsbüttel, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Montenero di Bisaccia, ItalyMontenero di Bisaccia, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Illertissen, GermanyIllertissen, Germany
14 míst • 250 kW • ne-Tesla
(EV OTM) - Beacon, UKBeacon, United Kingdom
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Demänova Village, SlovakiaLiptovský Mikuláš, Slovakia
4 míst • 150 kW • ne-Tesla
Aosta, Italy - A5 dir. TorinoPollein, Italy
4 míst • 150 kW • ne-Tesla
Praha- ZličínPraha 5, Czech Republic
Fano, ItalyFano, Italy
6 míst • 130 kW • ne-Tesla
Kløfta, NorwayKløfta, Norway
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
(EV OTM) - Saddle Inn, UKPreston, United Kingdom
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.