Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Silný měsíc pro čínské výrobce elektromobilů: Srpnové prodeje překonaly očekávání

EV data

Srpen 2024 se ukázal jako velmi úspěšný měsíc pro přední čínské výrobce elektrických vozidel. Společnosti jako NIO, XPeng, Li Auto, Voyah a Leapmotor zaznamenaly výrazný meziroční nárůst dodávek a některé z nich dokonce překonaly své dosavadní rekordy. Pojďme se podívat na konkrétní čísla a trendy u jednotlivých výrobců.

NIO upevňuje svou pozici s 20 176 dodanými vozy

NIO v srpnu 2024 dodalo celkem 20 176 vozidel. Z toho bylo 11 923 prémiových elektrických SUV a 8 253 prémiových elektrických sedanů. Od začátku roku do konce srpna společnost dodala zákazníkům již 128 100 vozů, což představuje 35,8% meziroční nárůst. Celkový počet dodaných vozů NIO tak ke konci srpna dosáhl 577 694 kusů.

XPeng roste díky novému modelu MONA M03

Společnost XPeng zaznamenala v srpnu dodávky 14 036 vozů, což představuje 3% meziroční nárůst a 26% nárůst oproti předchozímu měsíci. Za prvních osm měsíců roku 2024 XPeng dodal celkem 77 209 vozů, což je o 17 % více než ve stejném období loňského roku. Koncem srpna XPeng představil nový model MONA M03, inteligentní elektrický hatchback, který má potenciál oslovit mladší zákazníky.

Voyah pokračuje v stabilním růstu

Dongfeng Voyah v srpnu dodal 6 156 vozidel, což představuje výrazný 53,6% meziroční nárůst a mírný 2,3% nárůst oproti červenci. Od začátku roku do konce srpna Voyah kumulativně dodal 42 500 vozidel, což je úctyhodný 89,5% meziroční nárůst.

Li Auto překonává hranici 48 000 vozů měsíčně

Li Auto zaznamenalo v srpnu 2024 rekordní dodávky 48 122 vozů, což představuje meziroční nárůst o 37,8 %. Od ledna do srpna 2024 společnost dodala celkem 288 103 vozidel. Kumulativní počet dodaných vozů Li Auto tak ke konci srpna dosáhl 921 467 kusů. Společnost těží zejména z popularity modelu L6 mezi mladými zákazníky.

Leapmotor překonává hranici 30 000 vozů za měsíc

Leapmotor v srpnu poprvé překonal hranici 30 000 dodaných vozů za měsíc s celkovým počtem 30 305 kusů. Významný podíl na tomto úspěchu má nový model C16 SUV, kterého se dodalo více než 8 000 kusů. Od začátku roku Leapmotor dodal již 139 094 vozidel, což představuje 90,47% meziroční nárůst. Celkový počet dodaných vozů od vzniku společnosti dosáhl ke konci srpna 444 918 kusů.

Závěr: Čínský trh s elektromobily nadále dynamicky roste

Srpnová čísla ukazují, že čínský trh s elektrickými vozidly nadále dynamicky roste. Výrobci jako NIO, XPeng, Li Auto, Voyah a Leapmotor nejen zvyšují své prodeje, ale také přicházejí s novými modely a technologiemi, které oslovují širší spektrum zákazníků. S rostoucí podporou elektromobility ze strany čínské vlády a zlepšující se infrastrukturou lze očekávat, že tento trend bude pokračovat i v nadcházejících měsících.

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 1 Září, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Čína možná zakáže skryté kliky u elektromobilů: Ale proč?

Skryté doorhandles mohou být minulostí. Čínské úřady zvažují zákaz těchto kontroverzních prvků po tragických nehodách, kde hasiči... >>

MG4 trhá rekordy: 26 000 objednávek za 15 dní. Výroba jede na tři směny

Čínský automobilový trh je svědkem nového fenoménu. Nově uvedený elektrický kompakt MG4 od automobilky MG (součást koncernu SAIC) si za... >>

Proč Li Auto propadlo o 40 %? Elektromobily v roce 2025 čelí tvrdé konkurenci

Čínský výrobce Li Auto zažívá turbulentní léto 2025. Prodeje jeho elektromobilů prudce klesly, bateriové modely bojují s konkurencí a... >>

BYD prodal v srpnu 339 353 elektromobilů: Jak si vedou jednotlivé modely?

Čínský gigant BYD oznámil prodeje za srpen 2025 – celkem 339 353 vozů! Objevte, které modely zažívají raketový růst a které naopak... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Waldlaubersheim, GermanyWaldlaubersheim, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Milan, Italy - CarugateCarugate, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Muratpaşa Antalya, TürkiyeAntalya, Turkey
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Manchester, UK - Ashton New RoadManchester, United Kingdom
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Schierling, GermanySchierling, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Birch, UK - WestboundHeywood, United Kingdom
12 míst • 250 kW
Pfungstadt, GermanyPfungstadt, Germany
15 míst • 250 kW • ne-Tesla
Caldes de Malavella, SpainCaldes de Malavella, Spain
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Namur, BelgiumSuarlée, Belgium
15 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bayonne, FranceBayonne, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.