Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Spolupráce GM a Hyundai na elektrických vozech a další aktuální trendy

Novinka

Společný projekt GM a Hyundai pro elektrickou mobilitu

General Motors a Hyundai Motor Group oficiálně spojily síly ve vývoji elektromobilů. Prvním konkrétním výsledkem spolupráce bude elektrická dodávka určená výhradně pro severoamerický trh, jejíž uvedení na trh se plánuje na rok 2028. Ostatní čtyři společně vyvíjené modely – kompaktní SUV, středně velký pickup, osobní vůz a další pickup – budou primárně směřovat na trhy Střední a Jižní Ameriky. Důležité je, že tyto vozy nebudou čistě elektrické, ale umožní také spalovací či hybridní pohon.

Strategické výhody partnerství

Spolupráce umožní oběma automobilkám snížit náklady na výzkum a vývoj díky společným platformám. Shilpan Amin, ředitel dodavatelského řetězce GM, zdůraznil, že spojením kapacit vzniká největší výrobní základna světového automobilového průmyslu. To usnadní expanzi na komerční trh, kde GM již působí přes značku Chevrolet. Přesto vyvstávají otázky ohledně budoucnosti GM dceřiné společnosti BrightDrop, specializované na elektrické užitkové vozy, jejíž aktivity byly loni integrovány pod Chevrolet.

Daňové úlevy hýbou americkým trhem

V USA aktuálně vrcholí prodejní boom elektromobilů a hybridů kvůli blížícímu se konci federálních daňových kreditů. Daňový kredit je vládní příspěvek až 7 500 dolarů pro kupující nových elektromobilů, který výrazně snižuje jejich pořizovací cenu. Podle analýzy společnosti Lotlinx se zásoby čistě elektrických vozů v srpnu propadly o 26 % na 73 dní disponibility. U hybridů dokonce klesly na pouhých 55 dní, zatímco nabídka klasických spalovacích vozů zůstala stabilní na 64 dnech. Tento trend potvrzuje, že američtí zákazníci rychlě reagují na omezený časový rámec finančních výhod.

Čínský boj za technologickou nezávislost

Čínští výrobci elektromobilů, jako jsou Nio nebo Xpeng, aktivně nahrazují americké čipy Nvidia vlastními řešeními. Nvidia Drive čipy dosud představovaly globální standard pro systémy autonomního řízení. Nyní však místní automobilky vyvíjejí alternativy – například Xpeng čip Turing nebo Nio model Shenji NX9031. Tento posiluje čínský cíl dosáhnout plné soběstačnosti v automobilových čipech. Podle odhadů by podíl lokálně vyrobených čipů měl do roku 2025 stoupnout na 15–20 %, přičemž do pěti let může dosáhnout až 50 %. Podporu mají i od firem jako Horizon Robotics nebo Huawei.

Komerční segment jako klíčový trh

Elektrické dodávky se v Severní Americe stávají strategickým segmentem. Rivian a Ford zde již uspěly s modely EDV (Electric Delivery Van) a E-Transit. Jen v první polovině roku 2025 dodal Rivian přes 10 000 vozů společnosti Amazon, Ford prodal 4 174 kusů. Naproti tomu GM se svou značkou BrightDrop dodal pouze 1 592 dodávek. Spolupráce GM a Hyundai tak představuje logický krok k posílení pozice v lukrativním komerčním sektoru, kde společné investice snižují rizika a zvyšují konkurenceschopnost.

Zdroj: insideevs.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 9 Srpen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

USA posilují dodavatelský řetězec vzácných zemin pro elektromobily

Americká společnost MP Materials uzavřela strategické partnerství s ministerstvem obrany USA, jehož cílem je vybudovat domácí produkci... >>

Čínské elektromobily posilují v Evropě: Rekordní prodeje BYD a Xpeng

Evropský trh s elektromobily zažívá výrazný nárůst prodejů čínských značek. BYD a Xpeng v první polovině roku 2025 překonaly své... >>

Kde v Evropě se dobíjí nejlevněji? Srovnání cen Superchargerů

Majitelé elektromobilů v Evropě mohou ušetřit až tisíce korun ročně správnou volbou tras pro nabíjení. Exkluzivní analýza cen Tesla... >>

Itálie schválila stavbu nejdelšího visutého mostu světa za 13,5 miliardy eur – spojí Sicílii s pevninou

Po více než 50 letech plánování a několika zrušených pokusech Itálie definitivně schválila stavbu Messinského mostu přes průliv mezi... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Neuberg, GermanyErlensee, Germany
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Épinal, FranceÉpinal, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Kappel-Grafenhausen, GermanyKappel-Grafenhausen, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Pasching - PlusCity, AustriaPasching, Austria
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Saint-Dié-des-Vosges, FranceSaint-Dié-des-Vosges, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Aosta, Italy - off highwayPollein, Italy
6 míst • 150 kW • ne-Tesla
Agde, FranceAgde, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Serravalle Scrivia, ItalySerravalle Scrivia, Italy
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers South, DenmarkRanders, Denmark
24 míst • 250 kW • ne-Tesla
Barberino di Mugello, ItalyBarberino di Mugello FI, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.