Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Spolupráce GM a Hyundai na elektrických vozech a další aktuální trendy

Novinka
Foto: Novinka
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 9 Srpen, 2025

Společný projekt GM a Hyundai pro elektrickou mobilitu

General Motors a Hyundai Motor Group oficiálně spojily síly ve vývoji elektromobilů. Prvním konkrétním výsledkem spolupráce bude elektrická dodávka určená výhradně pro severoamerický trh, jejíž uvedení na trh se plánuje na rok 2028. Ostatní čtyři společně vyvíjené modely – kompaktní SUV, středně velký pickup, osobní vůz a další pickup – budou primárně směřovat na trhy Střední a Jižní Ameriky. Důležité je, že tyto vozy nebudou čistě elektrické, ale umožní také spalovací či hybridní pohon.

Strategické výhody partnerství

Spolupráce umožní oběma automobilkám snížit náklady na výzkum a vývoj díky společným platformám. Shilpan Amin, ředitel dodavatelského řetězce GM, zdůraznil, že spojením kapacit vzniká největší výrobní základna světového automobilového průmyslu. To usnadní expanzi na komerční trh, kde GM již působí přes značku Chevrolet. Přesto vyvstávají otázky ohledně budoucnosti GM dceřiné společnosti BrightDrop, specializované na elektrické užitkové vozy, jejíž aktivity byly loni integrovány pod Chevrolet.

Daňové úlevy hýbou americkým trhem

V USA aktuálně vrcholí prodejní boom elektromobilů a hybridů kvůli blížícímu se konci federálních daňových kreditů. Daňový kredit je vládní příspěvek až 7 500 dolarů pro kupující nových elektromobilů, který výrazně snižuje jejich pořizovací cenu. Podle analýzy společnosti Lotlinx se zásoby čistě elektrických vozů v srpnu propadly o 26 % na 73 dní disponibility. U hybridů dokonce klesly na pouhých 55 dní, zatímco nabídka klasických spalovacích vozů zůstala stabilní na 64 dnech. Tento trend potvrzuje, že američtí zákazníci rychlě reagují na omezený časový rámec finančních výhod.

Čínský boj za technologickou nezávislost

Čínští výrobci elektromobilů, jako jsou Nio nebo Xpeng, aktivně nahrazují americké čipy Nvidia vlastními řešeními. Nvidia Drive čipy dosud představovaly globální standard pro systémy autonomního řízení. Nyní však místní automobilky vyvíjejí alternativy – například Xpeng čip Turing nebo Nio model Shenji NX9031. Tento posiluje čínský cíl dosáhnout plné soběstačnosti v automobilových čipech. Podle odhadů by podíl lokálně vyrobených čipů měl do roku 2025 stoupnout na 15–20 %, přičemž do pěti let může dosáhnout až 50 %. Podporu mají i od firem jako Horizon Robotics nebo Huawei.

Komerční segment jako klíčový trh

Elektrické dodávky se v Severní Americe stávají strategickým segmentem. Rivian a Ford zde již uspěly s modely EDV (Electric Delivery Van) a E-Transit. Jen v první polovině roku 2025 dodal Rivian přes 10 000 vozů společnosti Amazon, Ford prodal 4 174 kusů. Naproti tomu GM se svou značkou BrightDrop dodal pouze 1 592 dodávek. Spolupráce GM a Hyundai tak představuje logický krok k posílení pozice v lukrativním komerčním sektoru, kde společné investice snižují rizika a zvyšují konkurenceschopnost.

Zdroj: insideevs.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Tesla

Konec složitého účtování: Tesla v tichosti otevřela Superchargery kartám, bez kterých se firmy neobejdou
Je to změna, po které manažeři vozových parků volali roky. Tesla dnes, 18. listopadu 2025, zbořila jednu ze svých posledních bariér a začala v Evropě akceptovat platební karty třetích stran. Už žádné ...

Nabíjení elektromobilu

Frustrace z nabíjení EV končí: Nové platební systémy slibují spolehlivost
Řidiči elektromobilů si stále více stěžují na nespolehlivost a složitost nabíjení, což podkopává jejich důvěru v celou infrastrukturu. Problémem nejsou samotná vozidla, ale často skryté nedostatky v p...

Škoda Elroq | zdroj: skoda-storyboard.com

Škoda Elroq dobyla Německo. V prestižní anketě Auto roku 2026 porazila domácí konkurenci
Mladoboleslavská automobilka slaví mimořádný úspěch na nejnáročnějším trhu Evropy. Nová Škoda Elroq přesvědčila německou porotu poměrem ceny a hodnoty natolik, že si odváží titul German Car of the Yea...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Svolt zahájí dodávky semi-solid baterií v roce 2026: Vyšší dojezd a bezpečnost

Čínský Svolt Energy oznámil, že v roce 2026 zahájí sériové dodávky svých prvních semi-solid-state baterií. Tato technologie s... >>

Německý automobilový trh v krizi? VDIK volá po realističtější podpoře elektromobility

Propad hodnoty ojetých elektromobilů až o polovinu, hrozící pokuty 15 miliard eur a rozporuplné signály z Bruselu i Berlína. Německý... >>

Čína šokovala Nürburgring. Elektrický supersport BYD Yangwang U9 zajel rekord a pokořil evropskou elitu

Legendární „Zelené peklo“ má nového krále. A není to Porsche ani Rimac. Elektrický supersport BYD Yangwang U9 právě zajel nový rekord... >>

Test XPENG G6: Když teenager pochválí auto dobrovolně, stalo se něco výjimečného

Sedm dní, téměř 600 kilometrů a překvapivé zjištění: čínský elektromobil XPENG G6 nabízí relativně nízkou spotřebu 14 kWh/100 km... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Ceprano, ItalyCeprano, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
(EV OTM) - Colne, UKColne, United Kingdom
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Verona, ItalyVerona, Italy
10 míst • 150 kW • ne-Tesla
Lucmierz, PolandLućmierz, Poland
8 míst • 250 kW
Wiesbaden, GermanyWiesbaden, Germany
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.