Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

SsangYong alias KGM Torres EVX - skutečně rodinné elektrické auto?

KGM Torrex EVX - ssangyong.cz
Foto: KGM Torrex EVX - ssangyong.cz
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 17 Červen, 2024

SsangYong Torres EVX, nyní pod značkou KG Mobility, je rodinné elektrické SUV nově dostupné na českém trhu, kde je v nabídce něco málo přes 14 dnů. S prostorným interiérem, moderními technologiemi a cenou, která může být pro mnoho lidí zajímavá, nabízí výkon 152 kW a dojezd až 462 km dle WLTP. Svou cenou pod 900 000 Kč by mohl zaujmout. 

Technické parametry vozu

Torres EVX se může pochlubit délkou 4715 mm, šířkou 1890 mm a výškou 1720 mm. S váhou kolem 2000 kg a zavazadlovým prostorem 839 L, resp. 1 662 L při sklopených zadních sedadlech je ideální pro rodinné použití. 

Pokud jde o tažné zařízení, vůz zvládne náklad 750 kg (nebrzděný přívěs) nebo 1 500 kg v případě brzděného přívěsu. Vertikální zatížení smí být až 85 kg.  Vůz je pětimístný.

Pohonnou jednotkou je elektromotor s výkonem 152 kW a točivým momentem 340 Nm, který poskytuje solidní výkon a svižné zrychlení z 0 na 100 km/h za 8.1 sekundy. Baterie s kapacitou 73.4 kWh nabízí dojezd až 462 km dle WLTP.

Obrázek
SsangYong Torrex EVX - ssangyong.cz
Zdroj: ssangyong.cz

Technické parametry motoru

Typ motoru je synchronní elektromotor s permanentními magnety. Maximální výkon je 204 koní a maximální rychlost činí 160 km/h. Spotřeba energie se pohybuje okolo 16.5 kWh/100 km, což je konkurenceschopné s ostatními modely v této kategorii.

Motor pro SsangYong Torres EVX, je vyráběn ve spolupráci s čínskou společností BYD.

Cena a záruka

Cena za základní model Torres EVX začíná na 879 900 Kč. KGM nabízí na tento model záruku 7 let nebo 150 000 km, což je nadprůměrné v porovnání s konkurencí. Záruka na baterii je 10 let nebo 1 mil. km. Výrobce zaručuje, že neklesne pod 70% původní hodnoty.

Konkurence na trhu

Na trhu se Torres EVX střetává s modely jako Tesla Model Y (1,1 mil. Kč), Mercedes-Benz EQA (od 1,37 mil. Kč) a Ford Mustang Mach-E (od 1,4 mil. Kč). Každý z těchto modelů má své silné stránky, ale Torres EVX se vyznačuje především prostorným interiérem a atraktivní cenou.

V2L a V2X funkce

Jednou z vyspělých funkcí modelu Torres EVX je podpora Vehicle-to-Load (V2L), která umožňuje využití baterie vozu jako záložní zdroj energie pro domácí spotřebiče nebo jiné elektrické zařízení. Tato funkce může být velmi užitečná v případě výpadku elektrické energie.

Obrázek
SsangYong Torrex EVX - ssangyong.cz
Zdroj: ssangyong.cz

Interiér a design

Interiér vozu je minimalistický, ale zároveň funkční. Dominantním prvkem je digitální přístrojový panel s dvěma 12.3 palcovými displeji. Kabina je vybavena kvalitními materiály, včetně měkkých plastů a ambientního osvětlení, které dodávají vozu prémiový vzhled.

Obrázek
SsangYong Torrex EVX - ssangyong.cz
Zdroj: ssangyong.cz

Příslušenství

Torres EVX je standardně vybaven řadou moderních technologií, jako je Apple CarPlay, Android Auto, adaptivní tempomat, vyhřívaná a ventilovaná sedadla a mnoho dalšího. K dispozici je také řada příslušenství, včetně speciálního adaptéru pro V2L funkci.

Závěr

SsangYong Torres EVX, nyní pod značkou KGM, představuje zajímavou volbu pro rodiny hledající prostorné a technologiemi nabité elektrické SUV. S konkurenceschopnou cenou, solidními technickými parametry a moderními funkcemi má potenciál oslovit širokou škálu zákazníků.

Zdroje: Oficiální stránky SsangYong

Štítky

  • KGM
  • SsangYong
  • Torrex EVX
  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Autonomní řízení

Waymo slaví 2 500 robotaxi. Pak přišla ledová sprcha od Muska: "Nováčkovská čísla."
Závod o budoucnost dopravy má nový milník. Waymo od Googlu nasadilo už 2 500 robotaxi a slaví expanzi na dálnice. Pak ale přišla strohá reakce Elona Muska, která vše staví do jiného světla. Proč jsou ...

Ford Capri | zdroj: fordpresskits.com

Ford překvapil. Jízda bez držení volantu už není jen pro Mustang, dostane ji i Puma Gen-E a Ranger
Ford oznamuje zásadní rozšíření své komfortní technologie „hands-off“ řízení. Pokročilý asistent BlueCruise, který umožňuje sundat ruce z volantu na dálnicích, již nebude výsadou prémiových modelů. No...

Geely EX5 EM-i LHD | zdroj: geely.com

Geely Galaxy představí první MPV model V900 s dojezdem přes 1000 km
Čínská značka Geely Galaxy odhalí 21. listopadu své první MPV vozidlo V900, které kombinuje elektrický pohon s benzínovým prodlužovačem dojezdu. Model vychází z londýnského taxíku a měří přes 5,3 metr...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Dongfeng spustí výrobu baterií s dojezdem 1000 km v září 2026

Čínský automobilový gigant Dongfeng Motor oznámil zahájení sériové výroby solid-state baterií s energetickou hustotou 350 Wh/kg již v... >>

Z překážky se stala výhoda. Němci otevřeli elektromobilům cestu k výdělku 500 eur ročně

Dlouho kritizované dvojí zdanění u technologie V2G je pryč. Německý parlament odstranil hlavní ekonomickou bariéru, která bránila tomu,... >>

Explorer je technicky Enyaq s lepší zárukou. Proč se prodává 15× hůř?

Za posledních 12 měsíců si Češi koupili 2 601 Škod Enyaq, ale jen 177 Fordů Explorer. Přitom oba vozy stojí na identické platformě od... >>

Lucid a NVIDIA chtějí přinést autonomní řízení úrovně 4 do osobních aut

Představte si, že během jízdy na dálnici pustíte volant, otočíte se na rodinu a přestanete sledovat silnici. To už brzy nemusí být... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Kleinostheim, GermanyKleinostheim, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Saint-Quentin, FranceSaint-Quentin, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Brokelandsheia, NorwaySundebru, Norway
36 míst • 250 kW • ne-Tesla
Barsbüttel, GermanyBarsbüttel, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Rønde, DenmarkRønde, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.