Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test Volvo EX30
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Tak i Čína občas nestíhá: Zeekr nečekaně šlápl na brzdu a odkládá modernizaci modelu 007

Zeekr |  zdroj: zgh.com/media-center
Foto: Zeekr | zdroj: zgh.com/media-center
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 27 Říjen, 2025
Jsme zvyklí na téměř nadzvukové tempo čínských automobilek, které chrlí nové modely a facelifty rychleji, než je západní konkurence stíhá analyzovat. O to větším překvapením je zpráva od prémiové značky Zeekr, která patří pod křídla gigantu Geely. Modernizovaná verze klíčového sedanu 007 se totiž opozdí o více než rok.

Značka Zeekr, která si rychle buduje jméno v segmentu luxusních elektromobilů a míří i do Evropy, musela přehodnotit své plány. Podle zpráv ze zdrojů blízkých společnosti, které jako první přinesl specializovaný portál CNEVPost, se uvedení modernizovaného (faceliftovaného) modelu Zeekr 007 posouvá z původně plánovaného konce tohoto roku až na druhé čtvrtletí roku 2026.

Proč ten spěch není?

Zeekr 007 byl přitom odhalen teprve na konci roku 2023 a jeho prodeje začaly v lednu 2024. Původní plán na rychlou modernizaci po necelých dvou letech tak bral dech a potvrzoval agresivní čínskou strategii. Odklad je proto velmi neobvyklý.

Oficiální důvody automobilka zatím nesdělila, ale podle zdrojů z dodavatelského řetězce stojí za zpožděním kombinace dvou faktorů:

  1. Problémy s integrací nových technologií: Modernizovaný 007 má údajně přinést výrazně pokročilejší software pro autonomní řízení a nový typ infotainmentu. Integrace těchto komplexních systémů se ukázala být náročnější, než se předpokládalo.
  2. Strategické přehodnocení: Současný model 007 se stále prodává nad očekávání dobře a automobilka se údajně chce více soustředit na navyšování výrobních kapacit stávajícího modelu a na přípravu expanze na další evropské trhy, včetně České republiky.
Obrázek
Zeekr 007 | zdroj: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Zeekr_007_GT_01_China_2025-04-22.jpg, autor: Navigator84
Zeekr 007 | zdroj: Navigator84 - Wikipedia.org

I mistr tesař se utne

Tento krok ukazuje střízlivější stránku jinak překotně rostoucího čínského automobilového průmyslu. Zatímco značky jako BYD nebo Xpeng jsou schopny uvést auto z konceptu do výroby za méně než 24 měsíců, i ony narážejí na technologické a logistické limity.

Zeekr, jakožto prémiová odnož koncernu Geely (kam patří i Volvo či Polestar), klade velký důraz na kvalitu a pokročilé technologie, zejména na svou 800V platformu (PMA2+). Právě tato platforma umožňuje extrrémně rychlé nabíjení. Zdá se, že vedení společnosti nechce uspěchat modernizaci, která by mohla poškodit pověst značky, pokud by nebyla stoprocentně odladěná.

Pro zákazníky v Evropě to znamená, že si na vylepšenou verzi budou muset počkat. Zároveň to ale dává větší prostor prodeji současné, stále velmi konkurenceschopné verze, která na trh teprve plně vstupuje.

Co je Zeekr 007?

Zeekr 007 je elektrický sedan střední třídy, který přímo konkuruje vozům jako Tesla Model 3 nebo BYD Seal. Na čínském trhu zaujal především agresivní cenou v kombinaci s prémiovými technologiemi:

  • 800V architektura: U základního modelu na bázi LFP baterií umožňuje dobití 500 km dojezdu (dle CLTC) za 15 minut.
  • Výkon: Nabízí verze s pohonem zadních kol (310 kW) i pohonem všech kol (475 kW), který zvládne zrychlení 0-100 km/h za pouhých 2,84 sekundy.
  • Technologie: Je vybaven čipem Qualcomm Snapdragon 8295 pro infotainment a pokročilými systémy ADAS.

Odklad modernizace tak sice může zpomalit inovační cyklus, ale zároveň potvrzuje, že ani v Číně nelze donekonečna zrychlovat vývoj bez kompromisů v kvalitě. Pro evropské značky to může být alespoň malá útěcha v jinak velmi rychlém závodě.

Štítky

  • EV novinky
  • Zeekr
  • Elektromobilita
  • Zahraničí

Mohlo by vás zajímat

Škoda Enyaq | zdroj: skoda-storyboard.com

Český úspěch v Německu: Gigant Reemtsma rok testoval elektromobily, jako vítěze vybral Škodu Enyaq
Je to zpráva, která v Mladé Boleslavi potěší. Německá společnost Reemtsma, stojící za známými tabákovými značkami, dokončila náročný dvanáctiměsíční pilotní projekt. Cíl byl jasný: najít ideální elekt...

Nabíjení elektromobilu

CATL spouští unikátní linku: Humanoidní roboti Xiaomo zrychlí a zabezpečí výrobu baterií
Čínský gigant CATL, světový lídr ve výrobě baterií pro elektromobily, spustil v Luoyangu unikátní linku. Klíčové testovací procesy bateriových sad zde poprvé ve velkém měřítku zajišťují humanoidní rob...

MG4 | zdroj: news.mgmotor.eu

MG4 Anxin Edition: Světově první masově vyráběný elektromobil s polopevnou baterií míří k zákazníkům
Zatímco jiní o pevných bateriích jen mluví, MG je právě začalo doručovat prvním zákazníkům. Model MG4 Anxin Edition boří mýty o nedostupnosti špičkových technologií – nabízí extrémní odolnost proti po...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Francie prodlužuje štědré dotace na elektromobily do roku 2026: Rekordní prodeje potvrzují úspěch

Francie potvrdila prodloužení dotačního programu na elektromobily do roku 2026, což přináší stabilitu pro kupující i trh. Nově nastavené... >>

Třicetitisícové město u Hamburku dosáhlo, co české metropole plánují na roky. MHD jezdí téměř výhradně na elektřinu

Zatímco české dopravní podniky teprve testují první elektrobusy a potykají se s technickými problémy, německý Ahrensburg s 31 tisíci... >>

Poprvé v historii: Čína exportovala přes milion elektromobilů za půl roku. Afrika roste o 184 %

Zatímco se tvrdilo, že Čína zaplavuje svět spalovacími vozy, data z roku 2025 ukazují opak. Export elektromobilů exploduje tempem +90 %,... >>

Kypr spouští dotace na elektromobily až 225 tisíc korun

Kyperská vláda připravuje nový program podpory elektromobility s rozpočtem 112 milionů korun. Kupující nových elektromobilů a hybridů... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Riga, LatviaRiga, Latvia
4 míst • 250 kW
Bourg-Achard, FranceBourg-Achard, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Kappel-Grafenhausen, GermanyKappel-Grafenhausen, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Obuda, HungaryBudapest, Hungary
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lugano, Switzerland - SudGrancia, Switzerland
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.