Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Tak i Čína občas nestíhá: Zeekr nečekaně šlápl na brzdu a odkládá modernizaci modelu 007

Zeekr |  zdroj: zgh.com/media-center
Foto: Zeekr | zdroj: zgh.com/media-center
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 27 Říjen, 2025
Jsme zvyklí na téměř nadzvukové tempo čínských automobilek, které chrlí nové modely a facelifty rychleji, než je západní konkurence stíhá analyzovat. O to větším překvapením je zpráva od prémiové značky Zeekr, která patří pod křídla gigantu Geely. Modernizovaná verze klíčového sedanu 007 se totiž opozdí o více než rok.

Značka Zeekr, která si rychle buduje jméno v segmentu luxusních elektromobilů a míří i do Evropy, musela přehodnotit své plány. Podle zpráv ze zdrojů blízkých společnosti, které jako první přinesl specializovaný portál CNEVPost, se uvedení modernizovaného (faceliftovaného) modelu Zeekr 007 posouvá z původně plánovaného konce tohoto roku až na druhé čtvrtletí roku 2026.

Proč ten spěch není?

Zeekr 007 byl přitom odhalen teprve na konci roku 2023 a jeho prodeje začaly v lednu 2024. Původní plán na rychlou modernizaci po necelých dvou letech tak bral dech a potvrzoval agresivní čínskou strategii. Odklad je proto velmi neobvyklý.

Oficiální důvody automobilka zatím nesdělila, ale podle zdrojů z dodavatelského řetězce stojí za zpožděním kombinace dvou faktorů:

  1. Problémy s integrací nových technologií: Modernizovaný 007 má údajně přinést výrazně pokročilejší software pro autonomní řízení a nový typ infotainmentu. Integrace těchto komplexních systémů se ukázala být náročnější, než se předpokládalo.
  2. Strategické přehodnocení: Současný model 007 se stále prodává nad očekávání dobře a automobilka se údajně chce více soustředit na navyšování výrobních kapacit stávajícího modelu a na přípravu expanze na další evropské trhy, včetně České republiky.
Obrázek
Zeekr 007 | zdroj: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Zeekr_007_GT_01_China_2025-04-22.jpg, autor: Navigator84
Zeekr 007 | zdroj: Navigator84 - Wikipedia.org

I mistr tesař se utne

Tento krok ukazuje střízlivější stránku jinak překotně rostoucího čínského automobilového průmyslu. Zatímco značky jako BYD nebo Xpeng jsou schopny uvést auto z konceptu do výroby za méně než 24 měsíců, i ony narážejí na technologické a logistické limity.

Zeekr, jakožto prémiová odnož koncernu Geely (kam patří i Volvo či Polestar), klade velký důraz na kvalitu a pokročilé technologie, zejména na svou 800V platformu (PMA2+). Právě tato platforma umožňuje extrrémně rychlé nabíjení. Zdá se, že vedení společnosti nechce uspěchat modernizaci, která by mohla poškodit pověst značky, pokud by nebyla stoprocentně odladěná.

Pro zákazníky v Evropě to znamená, že si na vylepšenou verzi budou muset počkat. Zároveň to ale dává větší prostor prodeji současné, stále velmi konkurenceschopné verze, která na trh teprve plně vstupuje.

Co je Zeekr 007?

Zeekr 007 je elektrický sedan střední třídy, který přímo konkuruje vozům jako Tesla Model 3 nebo BYD Seal. Na čínském trhu zaujal především agresivní cenou v kombinaci s prémiovými technologiemi:

  • 800V architektura: U základního modelu na bázi LFP baterií umožňuje dobití 500 km dojezdu (dle CLTC) za 15 minut.
  • Výkon: Nabízí verze s pohonem zadních kol (310 kW) i pohonem všech kol (475 kW), který zvládne zrychlení 0-100 km/h za pouhých 2,84 sekundy.
  • Technologie: Je vybaven čipem Qualcomm Snapdragon 8295 pro infotainment a pokročilými systémy ADAS.

Odklad modernizace tak sice může zpomalit inovační cyklus, ale zároveň potvrzuje, že ani v Číně nelze donekonečna zrychlovat vývoj bez kompromisů v kvalitě. Pro evropské značky to může být alespoň malá útěcha v jinak velmi rychlém závodě.

Štítky

  • EV novinky
  • Zeekr
  • Elektromobilita
  • Zahraničí

Mohlo by vás zajímat

Obnovitelné zdroje energie

Čína překvapila svět: Emise CO2 klesají 18 měsíců. Co to znamená pro elektromobily?
Největší světový producent emisí CO2 zaznamenal zlom, který mění pravidla hry pro celou elektromobilitu. Čínské emise stagnovaly nebo klesají nepřetržitě od března 2024, přičemž doprava zaznamenala pě...

Baterie

CATL a GAC podepsaly desetiletou smlouvu na výměnu baterií
Čínský gigant CATL uzavřel s automobilkou GAC desetiletou strategickou dohodu o rozvoji technologie výměny baterií. Spolupráce zahrnuje společnou výstavbu stanic a pronájem baterií v rámci ekosystému ...

MG4 | zdroj: news.mgmotor.eu

Rána pro konkurenci, radost pro řidiče. MG4 Electric v Česku startuje na 589 900 Kč
Dlouho to vypadalo jako sen, teď je to realita. Plnohodnotný elektrický hatchback za cenu pod 600 tisíc korun vstupuje na český trh. MG masivním cenovým zvýhodněním 190 000 Kč posílá model MG4 na 589 ...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Nio ES6 slaví 300 000 dodávek: Speciální edice přináší prémiovou výbavu za vyšší cenu

Nio představuje speciální edici svého elektrického SUV ES6, "Milestone Edition", u příležitosti blížícího se milníku 300 000 dodaných... >>

866 km dojezdu? Nový Mercedes CLA-EV útočí na Teslu Model 3! Zjistěte, proč.

Svět elektromobilů zažívá zemětřesení! Mercedes-Benz představuje svůj nový elektrický CLA, který s ohromujícím dojezdem 866 km a cenou... >>

Elektromobily rostou o 24 %, ale nerealistická očekávání kazí pohled. Co říkají čísla

Růst 24 % a podíl 16,1 % – bateriové elektromobily v EU postupují vpřed solidním tempem. Proč tedy někdo mluví o zklamání?... >>

Musk odhalil karty: Prodeje aut už Teslu tolik nezajímají. Všechno sází na Robotaxi

Finanční výsledky Tesly za Q3 2025 byly sice bedlivě sledované, ale to hlavní přišlo až po nich. Elon Musk během hovoru s investory... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Wiesbaden, GermanyWiesbaden, Germany
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Cherbourg, FranceCherbourg-en-Cotentin, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nyborg, DenmarkNyborg, Denmark
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Muratpaşa Antalya, TürkiyeAntalya, Turkey
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lovosice, Czech RepublicLovosice, Czech Republic
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.