Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Tesla Model Q: Cenově dostupný elektromobil možná již v roce 2025

Ilustrační foto

Podle informací z investičního setkání Tesly s Deutsche Bank plánuje Tesla uvést na trh nový model elektromobilu s názvem Model Q. Tento vůz má být nejdostupnějším modelem značky s cenou pod 30 000 USD, tedy cca. 700 000 Kč. Oficiální oznámení však zatím neproběhlo, a jedná se tedy o informace z neoficiálních zdrojů.

Co víme o Modelu Q?

Model Q, interně označovaný jako „Redwood“, má být postaven na nejnovější platformě Tesly. Nový elektromobil bude ve srovnání s aktuálním Modelem 3 menší, lehčí a levnější. Jeho délka by měla být přibližně 3 988 mm, což znamená, že bude o 15 % menší a o 30 % lehčí než Model 3. Výrobní náklady na Model Q mají být přibližně poloviční.

Vůz bude vybaven lithium-železo-fosfátovou (LFP) baterií, která je známa svou bezpečností a nižšími náklady na výrobu. Kapacitní varianty baterií budou 53 kWh a 75 kWh a nabídnou dojezd až 500 km, což splňuje potřeby každodenního i dálkového cestování.

Cenová strategie a výroba

Očekávaná cena Modelu Q na americkém trhu se bude pohybovat pod 30 000 USD (cca 700 000 Kč), přičemž pro vybrané trhy by mohla začínat již na 25 000 USD (cca 592 000 Kč). Pokud by Tesla vyráběla Model Q v čínské továrně v Šanghaji, cena by mohla klesnout až na 140 000 CNY (cca 462 000 Kč), což by výrazně zvýšilo jeho dostupnost na čínském trhu.

Model Q má být přímou konkurencí populárních elektromobilů Volkswagen ID.3 a BYD Dolphin, které v Číně měsíčně prodají přibližně 20 000 vozidel dohromady.

Obrázek
Dan

Věděli jste, že:

Tesla Model Y se v prvním čtvrtletí roku 2023 stala nejprodávanějším vozem na světě, čímž předstihla i tradiční modely se spalovacími motory.
Budeme rádi, pokud budete tento článek sdílet na svých sociálních sítích. Na konci článku najdete lištu, která vám umožní článek snadno sdílet. Děkujeme za podporu!

Nejasnosti a další očekávání

Je důležité zmínit, že Tesla dosud neprovedla plně oficiální oznámení o Modelu Q. Informace pocházejí z investičního setkání, kde byl vůz zmíněn jako součást budoucích plánů. Vzhledem k tomu, že Tesla často testuje různé koncepty a strategie, není jisté, zda Model Q vstoupí na trh v uvedených parametrech nebo termínech.

Kromě Modelu Q se očekává také modernizace Modelu Y, která má přinést významné designové i technologické změny.

Proč je LFP technologie důležitá?

LFP (lithium-železo-fosfát) baterie představují moderní typ akumulátoru, který je bezpečnější než tradiční lithium-iontové baterie. Díky absenci drahých materiálů, jako je kobalt a nikl, jsou tyto baterie cenově dostupnější a zároveň ekologičtější. Mají také delší životnost, což je klíčové pro snižování nákladů na provoz elektromobilů.

Význam dostupných elektromobilů

Pokud Tesla skutečně uvede Model Q na trh za uvedenou cenu, bude to znamenat významný krok k širší adopci elektromobilů. Cenová dostupnost je jednou z hlavních bariér pro masové rozšíření této technologie, zejména na rozvíjejících se trzích. Tesla tímto krokem zároveň reaguje na rostoucí konkurenci ze strany čínských a evropských výrobců. Ti následně budou muset také reagovat.

Zdroj:  globalchinaev

Štítky

  • EV novinky
  • Tesla
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 9 Prosinec, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Tajemství efektivity: Proč Tesla spotřebuje mnohem méně energie než BMW a Mercedes

Tesla Model 3 dosahuje spotřeby pouhých 15 kWh/100 km a dojezdu 491 kilometrů, zatímco srovnatelné BMW i4 potřebuje 18,1 kWh a ujede pouze 425... >>

Čínský Leapmotor Lafa 5 odhaluje design: Nový elektrický rival VW ID.3 míří do Evropy

Čínská automobilka Leapmotor odhalila nový elektrický hatchback Lafa 5, který zamíří v roce 2026 na český trh prostřednictvím dealerské... >>

Lucid a Uber uzavřeli dohodu za 300 milionů: Robotaxi s dojezdem 724 km míří na silnice

Americká společnost Uber investovala 300 milionů dolarů do výrobce elektrických vozidel Lucid Motors. Cílem je vytvoření flotily více než... >>

Představte si: Z Prahy až téměř do Říma bez jediné zastávky na nabíjení. Mercedes to dokázal

Mercedes-Benz právě splnil sen každého řidiče elektromobilu. Model EQS ujel 1 205 km - víc než z Prahy do Říma - na jedno nabití. S... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Göttingen, GermanyGöttingen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Telgate, ItalyTelgate, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Koper, SloveniaKoper, Slovenia
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Magliano Sabina, ItalyMagliano Sabina, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Oberhausen, GermanyOberhausen, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Friedrichsdorf, GermanyFriedrichsdorf, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Brindisi West, ItalyBrindisi, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Oberhausen, Germany - Bero ZentrumOberhausen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Val-de-Meuse, FranceVal-de-Meuse, France
32 míst • 250 kW • ne-Tesla
Settimo Torinese, ItalySettimo Torinese (TO), Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.