Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Tesla Model Y: Odhalení dostupnější verze

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Redakce
Redakce 28 Červenec, 2025

Objev zamaskovaného prototypu

V Číně byly zachyceny nezveřejněné prototypy nové verze elektromobilu Tesla Model Y, které naznačují snahu automobilky o snížení výrobních nákladů. Vozy byly pečlivě zakryté, ale klíčové detaily odhalily, že se nejedná o standardní model ani o výkonnější variantu. Místo toho jde o zjednodušenou edici, jež by měla být finančně dostupnější.

Vnější úpravy pro nižší cenu

Exteriér prošel viditelnými změnami, včetně odstranění charakteristického LED pruhu inspirovaného modelem Cybertruck. Místo něj se objevily projektorová světla, což pravděpodobně znamená i absenci matrixových světel v nárazníku. Zadní část vozu postrádá texturovaný panel mezi světly, který je typický pro aktuální Model Y. Tyto úpravy naznačují snahu o minimalizaci materiálů a výrobní složitosti.

Zjednodušený interiér

Uvnitř vozu došlo k výrazným změnám: látková sedadla nahradila dosavadní koženku, což představuje významnou úsporu. Středový panel je kratší a chybí v něm posuvný úložný prostor, což vytváří více otevřeného místa. Zadní displej pro cestující byl kompletně odstraněn. Dveřní panely zůstaly zakryté, což vede k spekulacím o dalším odlehčení, například odstranění LED osvětlení nebo kapes.

Odhadovaná cena a technické detaily

Podle záznamů by cena mohla klesnout na zhruba 28 000 USD, což odpovídá asi 200 000 RMB. Tato částka je však pravděpodobně cílena primárně na čínský trh, kde nižší daně a konkurence umožňují agresivnější cenovou politiku. Vozy stále využívají hardware HW4, což je současná generace systémů Tesly pro autonomní řízení. Přední kamera zůstala zachována, což potvrzuje zachování základních asistenčních funkcí.

Proč Tesla sází na dostupnost

Automobilka reaguje na blížící se konec vládních podpor, jako jsou daňové kredity pro elektromobily, a snižující se příjmy z prodeje regulačních kreditů. Tyto kredity jsou příjmy, které Tesla získává prodejem emisních povolenek tradičním výrobcům. Zjednodušení modelu umožní využití stávajících výrobních linek bez nákladných úprav, což je klíčové pro udržení ziskovosti v době rostoucí konkurence.

Zdroj: insideevs.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

GWM Ora 5: Nové elektro-SUV za 390 tisíc korun míří na čínský trh
Čínská značka Ora představila svůj první elektrický SUV model Ora 5 s cenou od 390 tisíc korun. Kompaktní elektromobil nabízí dojezd až 580 kilometrů a pokročilé asistenční systémy pro městskou i dáln...

DongFeng BOX | zdroj: dfmotor.cz

Dongfeng spustí výrobu baterií s dojezdem 1000 km v září 2026
Čínský automobilový gigant Dongfeng Motor oznámil zahájení sériové výroby solid-state baterií s energetickou hustotou 350 Wh/kg již v září 2026. Tyto baterie umožní elektromobilům dosáhnout dojezdu až...

EV novinky baterie

Nové konsorcium Together urychlí výstavbu gigatováren na baterie po celém světě
Nezisková organizace Upcell Alliance představila konsorcium „Together“, které si klade za cíl výrazně zrychlit výstavbu a zprovoznění gigatováren na baterie po celém světě. Tato nová iniciativa, rozši...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Návrat Twinga ve velkém stylu: Elektrická legenda má cenu pod 500 tisíc a skvělou efektivitu

Segment malých aut téměř vymřel, ale Renault se vrací ve velkém. Nové Twingo E-Tech electric je oficiálně venku a má být evropskou... >>

Na co se zapomíná? Že díky recyklaci budou elektromobily ještě ekologičtější

Kritici elektromobilů často zdůrazňují vysoké emise při výrobě baterií. Nová čísla z Číny a studie Stanfordovy univerzity však... >>

Kterým ojetým EV se vyhnout? Diskuze na Redditu mají 3 jasné favority na nejhorší vůz

Nákup elektromobilu je pro většinu krokem vpřed. Co když se ale dostaví realita v podobě baterie, která rychle ztrácí dojezd, nebo... >>

Svolt zahájí dodávky semi-solid baterií v roce 2026: Vyšší dojezd a bezpečnost

Čínský Svolt Energy oznámil, že v roce 2026 zahájí sériové dodávky svých prvních semi-solid-state baterií. Tato technologie s... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Olomouc, Czech RepublicOlomouc, Czech Republic
8 míst • 138 kW • ne-Tesla
Jastrebarsko, CroatiaCvetković, Croatia
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wernberg-Köblitz, GermanyWernberg-Köblitz, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Burtonwood, UKWarrington, United Kingdom
8 míst • 150 kW
Tiengen, GermanyFreiburg im Breisgau, Germany
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.