Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Tesla přidává další desítky nabíjecích stanic Supercharger v Evropě, Česku se vyhýbá

Nabíjení ve Flachau
Foto: Nabíjení ve Flachau
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 7 Srpen, 2024

Společnost Tesla pokračuje v intenzivním rozšiřování své sítě nabíjecích stanic Supercharger po celé Evropě. V posledních týdnech byly uvedeny do provozu nové stanice v několika zemích, čímž se nejen majitelům elektromobilů značky Tesla výrazně zlepšuje možnost rychlého nabíjení na dlouhých cestách.

Nové stanice Supercharger

Mezi nové přírůstky patří například stanice v rakouském městě St. Michael im Lungau s dvanácti nabíjecími stáními, stanice v La Roche-sur-Yon ve Francii s devíti stáními, nebo stanice ve Vejle South v Dánsku, která nabízí až 24 stání. Dále byly otevřeny stanice v Inning (Rakousko), Farébersviller (Francie), Vaasa (Finsko) a La Roca Village (Španělsko), které se také mohou pochlubit kapacitami pro několik vozidel.

Česko stále bez Superchargeru

Přestože Tesla dynamicky rozšiřuje svou infrastrukturu v Evropě, Česká republika stále čeká na svou další stanici Supercharger. V Česku je v současnosti 7 takových míst s nabíjecími stanicemi Supercharger. Najdete je v Lovosicích, ve Vestci u Prahy, v Plzni, D1 u Humpolce, v Brně a Olomouci.

Ještě tento rok by však Tesla měla otevřít Superchargery v Ostravě, kde připravuje i prodejnu, a v Praze Štěrboholích. V současné době probíhá hlasování o přidání dalších dvou nabíjecích stanic v Česku a to v Praze a v Karlových Varech. 

Uvidíme, zda Tesla zareaguje na silnější prodeje EV v posledních měsících a rozšíří svou nabídku Superchargerů u nás. Prozatím jsou jisté pouze výše uvedené v Ostrava a Štěrboholích.

Výhody stanic Supercharger

Nabíjecí stanice Supercharger představují pro majitele Tesel významnou výhodu díky své rychlosti a dostupnosti. Tyto stanice umožňují rychlé dobití baterie během krátké doby, což výrazně zkracuje dobu potřebnou k cestování na dlouhé vzdálenosti. Navíc jsou strategicky umístěny tak, aby pokryly hlavní trasy napříč Evropou, čímž se zvyšuje komfort a praktičnost používání elektromobilů. Navíc patří k těm levnějším na současném trhu.

 

Štítky

  • EV novinky
  • nabíjecí stanice
  • Tesla

Mohlo by vás zajímat

Firefly EV - zdroj: https://www.firefly.world/

Nio Firefly míří do Británie a Thajska: Strategie bez cel pro globální expanzi
Čínská automobilka Nio, známá svými inovativními elektromobily, výrazně zrychluje globální expanzi své prémiové kompaktní značky Firefly. V roce 2026 se Firefly chystá vstoupit na trhy s pravostranným...

Ilustrační foto

Masterplán za miliardy s hvězdičkou: Německá strategie pro elektromobilitu závisí na penězích, které tam nejsou
Před 500 účastníky z automobilového průmyslu a energetiky představilo Německo svou největší strategii pro nabíjení elektromobilů. Masterplan obsahuje 41 konkrétních opatření a ambiciózní vizi: nabíjen...

BYD ilustrační foto

BYD znovu poráží Teslu: Proč by si ale čínský gigant měl dát na Teslu pozor?
Čínská automobilka BYD obhájila prvenství na globálním trhu čistě elektrických vozů s 15,4% podílem, zatímco Tesla zůstává druhá s 13,4%. Mezi překvapení patří rapidní růst Geely a Leapmotor.

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

BYD má rekordní prodeje, ale zisk padá. Co se děje v Číně?

Když největší výrobce elektromobilů světa hlásí pokles zisku o 33 % i přes rostoucí prodeje, něco je špatně. V Číně zuří cenová... >>

Jak obejít evropská cla na čínské elektromobily? GAC to zkouší přes Rakousko

Zatímco Evropská unie zavádí cla až 35 procent na čínské elektromobily, výrobce GAC našel způsob, jak se jim vyhnout. V rakouském Grazu... >>

Korea zařazuje vyšší rychlost. Ohlásila 20% skok dotací na elektromobily a odtajnila plán na globální prvenství

Domácí trh s elektromobily potřebuje impulz a korejská vláda odpovídá rázně:dotace na nákup EV vzrostou v roce 2026 o pětinu. Tato... >>

Nový Zeekr X má 489 koní a v Číně stojí půl milionu. Teď míří do Evropy

Čínská prémiová značka Zeekr, patřící pod Geely, oficiálně odhalila model Zeekr X. Parametry vyrážejí dech: jde o kompaktní SUV s... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Aosta, Italy - off highwayPollein, Italy
6 míst • 150 kW • ne-Tesla
Vila-seca, SpainVila-seca, Spain
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Füssen, GermanyFüssen, Germany
18 míst • 250 kW • ne-Tesla
Verona, Italy - Viale delle NazioniVerona, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Barcelona, Spain - L'Illa DiagonalBarcelona, Spain
4 míst • 150 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.