Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Tesla připravuje dostupný elektromobil: Produkce startuje v červnu

Ilustrační foto - Tesla Model Y - zdroj: https://www.tesla.com/en_au/
Foto: Ilustrační foto - Tesla Model Y - zdroj: https://www.tesla.com/en_au/
Fotka autora Redakce
Redakce 24 Duben, 2025

Tesla plánuje uvést na trh elektromobil za méně než 30 000 dolarů (přibližně 700 000 Kč), což představuje významný posun směrem k cenové dostupnosti. Výroba má podle CFO Vaibhava Taneji začít v červnu 2025, a to na stávajících výrobních linkách. Technické detaily zatím nebyly zveřejněny, ale viceprezident pro vozovou techniku Lars Moravy naznačil, že nové modely budou "vzhledově odpovídat stávajícím vozům" značky.

Tesla tímto potvrzuje své plány navzdory spekulacím médií, včetně zprávy agentury Reuters, která zpochybňovala dodržení harmonogramu a hovořila o možném odkladu až na rok 2026. Interně je model označován kódovým označením „E41“ a cílem je dosáhnout produkce až čtvrt milionu kusů ročně. Přes tento ambiciózní plán zůstává hlavní výzvou udržet náklady a časový rámec pod kontrolou.

Výrobní trik s dvojím využitím linek

Automobilka využila odstávku způsobenou modernizací Modelu Y k paralelní přípravě produkce nových vozů. Tento postup minimalizuje náklady na přestavbu závodů. LFP baterie (lithium-železo-fosfátové), které Tesla již používá u základních verzí Modelu 3, by mohly být klíčem ke snížení ceny. Tyto články sice nabízejí menší hustotu energie, ale jsou levnější a mají delší životnost.

Dle vyjádření z konferenčního hovoru Tesla dokončila všechny potřebné úpravy linek, což znamená, že výrobní infrastruktura je na nový model připravena. Výrobce se přitom snaží zvýšit podíl lokálních dodavatelů, aby omezil dopad dovozních cel a nestabilních obchodních podmínek.

Spekulace o podobě vozu

Analytici se přou, zda půjde o zjednodušený Model Y s pohonem na zadní nápravě a menší baterií, nebo o zcela novou platformu. Moravy uvedl, že cílem není vytvořit horší auto než dosavadní modely. To nasvědčuje spíše variantě s redukovanou výbavou stávajícího SUV. Problémem zůstává dosažení deklarované ceny – 30 000 dolarů pravděpodobně zahrnuje vládní dotace.

Podle serveru Digital Trends může být výsledný vůz o něco dražší — s cenou pod 40 000 dolarů před započtením pobídek. Přesto půjde o nejdostupnější model Tesly, čímž by se automobilka mohla výrazněji prosadit v cenově citlivějších segmentech trhu.

Výzvy a konkurenční tlak

Tesla čelí prudké konkurenci čínských výrobců jako BYD s modelem Sealion 7 a očekávaným nástupem nových elektromobilů od GM nebo Rivian. Prodeje Tesly v USA meziročně klesly o 13 %, zatímco celý trh s elektromobily rostl o 11,4 %. Rychlost uvedení dostupného modelu na trh tak může být existenčně důležitá.

Finanční výsledky Tesly za 1. čtvrtletí 2025 ukázaly pokles zisku o 71 % a celosvětový pokles prodejů. V Kalifornii, hlavním trhu značky, její tržní podíl klesl pod 50 %. Analytici připisují část problémů i polarizujícím výrokům Elona Muska, které mohou ovlivňovat spotřebitelské vnímání značky.

Ekonomická a politická rizika

Společnost explicitně varovala před dopady změn obchodní politiky na prodeje. To odkazuje jednak na možné změny dotací v USA, jednak na rostoucí cla pro čínské komponenty. Zároveň zůstává otevřená otázka, zda konzervativnější zákazníci, na které se Tesla recentně orientuje, přijmou elektromobily masově.

Nový cenově dostupný model tak bude nejen produktem, ale i zkouškou, zda Tesla dokáže znovu získat pozici inovátora a lídra na trhu v době, kdy ji konkurence i makroekonomická situace tlačí ke zdi.

Zdroj: insideevs.com, digitaltrends.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

GWM ORA 03 | zdroj: gwm-motor.de

Čínský gigant GWM plánuje evropskou továrnu na 300 tisíc aut ročně
Great Wall Motors vyhlíží lokality pro svou první evropskou továrnu s kapacitou 300 tisíc vozů ročně do roku 2029. Čínský výrobce zvažuje především Španělsko a Maďarsko jako možné destinace pro tuto s...

BYD Atto 2 |  zdroj: bydukmedia.com

BYD Atto 2 v Česku: 765 000 Kč a 425litrový kufr. Bude mít Elroq problém?
Největší světový výrobce elektromobilů míří přímo na Elroq a Konu. BYD Atto 2 nabízí za 765 000 Kč panoramatickou střechu, veganskou kůži a osmiletou záruku na baterie. Jenže základní verze ujede jen ...

Elektromobil v Anglii - ilustrační foto

Britská vláda má pro elektromobilisty „dárek“: Daň za kilometr potvrzena, známe přesný ceník
Dlouhé měsíce spekulací jsou u konce a výsledek majitele elektromobilů nepotěší. Spojené království definitivně ukončuje éru daňových prázdnin a zavádí kontroverzní systém zpoplatnění každé ujeté míle...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Kypr spouští dotace na elektromobily až 225 tisíc korun

Kyperská vláda připravuje nový program podpory elektromobility s rozpočtem 112 milionů korun. Kupující nových elektromobilů a hybridů... >>

Z nuly na milion za 11 let: Xpeng ukazuje, jak rychle dokáže růst čínský elektromobil

Čínská automobilka Xpeng oznámila 21. listopadu významný milník – z výrobní linky sjel milion tý elektromobil. Tempo růstu firmy ukazuje... >>

V Polsku skoro čtvrt milionu, v Česku nula. Jak se z nás stal evropský otloukánek elektromobility

Francie vyplatí na elektromobily až 142 500 Kč, Itálie 267 000 Kč, Německo chystá program s podporou 100 000 Kč. Přibližně 20 z 27 zemí... >>

Čína a Stellantis staví v Zaragoze továrnu na baterie za 11 miliard. Vytvoří přes 4000 míst

Čínský výrobce baterií CATL společně se Stellantisem oficiálně zahájili výstavbu obří továrny na baterie v Zaragoze. Gigafactory za 11... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Salzburg, AustriaAnif-Salzburg, Austria
12 míst • 125 kW • ne-Tesla
Hamburg, Germany - StillhornHamburg, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Pärnu, EstoniaPärnu, Estonia
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Radom, PolandRadom, Poland
4 míst • 120 kW
Wuppertal, GermanyWuppertal, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.