Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Tesla Robotaxi expanduje a mění pravidla služeb

Novinka

Rozšíření služby Robotaxi

Tesla aktuálně provozuje svou autonomní taxi službu Robotaxi ve dvou regionech: v austinském testovacím režimu zcela bez řidiče a v kalifornském Sanfranciském zálivu s řidičem připraveným převzít kontrolu. Tento rozdíl vychází z místních regulací. Kalifornská provozní zóna, tzv. geofence (virtuálně vymezená oblast pomocí GPS), sahá v délce téměř 70 mil od severního okraje San Francisca směrem na jih.

Plánovaná expanze a regulační výzvy

Společnost připravuje rozšíření služby do dalších měst, o čemž svědčí nové pracovní nabídky v metropolitních oblastech jako New York, Dallas, Las Vegas, Miami, Tampa a Orlando. Tyto lokality jsou významnými turistickými centry, což by mohlo zvýšit využití služby. Veškerá expanze však závisí na schválení místních úřadů. Elon Musk uvedl, že technicky je Tesla schopna dosáhnout dostupnosti Robotaxi pro polovinu americké populace již do konce roku 2025, ale zdůraznil nutnost postupovat opatrně a v souladu s bezpečnostními standardy.

Revoluce ve spropitném

Robotaxi i nově otevřené Tesla Supercharger Dinery zásadně mění konvenci spropitného, která je v USA běžná zejména v sektoru služeb. Aplikace Robotaxi neposkytuje možnost přidat řidiči či službě tip. Při pokusu o spropitné se zobrazí pouze maskot společnosti – ježek – s vtipným upozorněním "Děláš si legraci". Podobně v Dineru Tesla deklaruje, že náklady na odměny personálu hradí sama, čímž odstraňuje tlak na zákazníky.

Kontext americké kultury spropitného

Tento přístup kontrastuje s tradičním modelem v USA, kde zaměstnanci služeb často pobírají pod minimální mzdu a spoléhají na spropitné. Po pandemii navíc mnohé podniky začaly vyžadovat spropitné i u neobvyklých služeb, jako jsou samoobslužné pokladny nebo automaty, což spotřebitelé vnímají negativně. Tesla svou politikou jednoznačně nastavuje nový standard, který eliminuje tuto "obávanou tradici".

Obrázek
Miri

Tip na vyzkoušení:

Vyzkoušejte náš vyhledávač Tesla Superchargerů. Naše databáze Superchargerů se pravidelně aktualizuje a pomáhá i ne-Tesla majitelům elektromobilů s hledáním dostupných nabíjecích míst. Cílem není najít jen nejbližší, ale také v okolí nejlevnější Supercharger. Náš vyhledávač funguje primárně s ohledem na cenu nabíjení. Zkuste jej zde.

Analytický pohled a další projekty

Podle analytiků, jako je Emmanuel Rosner z Wolfe Research, představují Robotaxi, pokroky v systému Full Self-Driving (FSD – autonomní řízení pod dohledem řidiče) a humanoidní robot Optimus klíčové hybatele pro růst Tesly. Společnost plánuje rozšíření FSD do Evropy a Austrálie a zahájení sériové výroby robotů Optimus v roce 2026. Tyto projekty mohou podle odborníků pomoci překonat letošní pokles akcií o zhruba 18 %.

Zdroj: www.teslarati.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Jana , dne 2 Srpen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Čínská ofenzíva na IAA: Proč se evropští výrobci obávají XPENG a AITO?

Mnichovský autosalon IAA Mobility 2025 potvrdil, že elektromobilita už není jen o zavedených značkách. Zcela nový přístup čínských... >>

Historický milník: Česko má 50 tisíc elektromobilů, ale Norsko nás demoluje

Česká republika dosáhla významného milníku v elektromobilitě. Na začátku září 2025 počet registrovaných bateriových elektromobilů... >>

Mercedes-Benz GLC EV 2026: Elektrická evoluce s umělou inteligencí a dojezdem 713 km

Mercedes-Benz představil revoluci v segmentu luxusních elektrických SUV. Nový GLC s EQ Technology pro rok 2026 nabízí rekordní dojezd 713... >>

Proč Volvo bojuje s softwarem: Elektromobily v srpnu 2025 čelí kritické zkoušce

Volvo přiznává alarmující množství softwarových chyb v elektromobilech EX90. Šéf společnosti Håkan Samuelsson varuje: "Úroveň byla... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Offenbach, GermanyOffenbach am Main, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Winsen (Luhe), GermanyWinsen, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Brive-la-Gaillarde, FranceUssac, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Manchester, UKManchester, United Kingdom
14 míst • 250 kW
Randers South, DenmarkRanders, Denmark
24 míst • 250 kW • ne-Tesla
Jamné, Czech RepublicJamné, Czech Republic
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Carsoli Oricola, ItalyOricola, Italy
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Zagreb, CroatiaZagreb, Croatia
6 míst • 110 kW
Blokhus, DenmarkBlokhus, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bochum, GermanyBochum, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.