Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Tesla Robotaxi expanduje a mění pravidla služeb

Novinka

Rozšíření služby Robotaxi

Tesla aktuálně provozuje svou autonomní taxi službu Robotaxi ve dvou regionech: v austinském testovacím režimu zcela bez řidiče a v kalifornském Sanfranciském zálivu s řidičem připraveným převzít kontrolu. Tento rozdíl vychází z místních regulací. Kalifornská provozní zóna, tzv. geofence (virtuálně vymezená oblast pomocí GPS), sahá v délce téměř 70 mil od severního okraje San Francisca směrem na jih.

Plánovaná expanze a regulační výzvy

Společnost připravuje rozšíření služby do dalších měst, o čemž svědčí nové pracovní nabídky v metropolitních oblastech jako New York, Dallas, Las Vegas, Miami, Tampa a Orlando. Tyto lokality jsou významnými turistickými centry, což by mohlo zvýšit využití služby. Veškerá expanze však závisí na schválení místních úřadů. Elon Musk uvedl, že technicky je Tesla schopna dosáhnout dostupnosti Robotaxi pro polovinu americké populace již do konce roku 2025, ale zdůraznil nutnost postupovat opatrně a v souladu s bezpečnostními standardy.

Revoluce ve spropitném

Robotaxi i nově otevřené Tesla Supercharger Dinery zásadně mění konvenci spropitného, která je v USA běžná zejména v sektoru služeb. Aplikace Robotaxi neposkytuje možnost přidat řidiči či službě tip. Při pokusu o spropitné se zobrazí pouze maskot společnosti – ježek – s vtipným upozorněním "Děláš si legraci". Podobně v Dineru Tesla deklaruje, že náklady na odměny personálu hradí sama, čímž odstraňuje tlak na zákazníky.

Kontext americké kultury spropitného

Tento přístup kontrastuje s tradičním modelem v USA, kde zaměstnanci služeb často pobírají pod minimální mzdu a spoléhají na spropitné. Po pandemii navíc mnohé podniky začaly vyžadovat spropitné i u neobvyklých služeb, jako jsou samoobslužné pokladny nebo automaty, což spotřebitelé vnímají negativně. Tesla svou politikou jednoznačně nastavuje nový standard, který eliminuje tuto "obávanou tradici".

Obrázek
Miri

Tip na vyzkoušení:

Vyzkoušejte náš vyhledávač Tesla Superchargerů. Naše databáze Superchargerů se pravidelně aktualizuje a pomáhá i ne-Tesla majitelům elektromobilů s hledáním dostupných nabíjecích míst. Cílem není najít jen nejbližší, ale také v okolí nejlevnější Supercharger. Náš vyhledávač funguje primárně s ohledem na cenu nabíjení. Zkuste jej zde.

Analytický pohled a další projekty

Podle analytiků, jako je Emmanuel Rosner z Wolfe Research, představují Robotaxi, pokroky v systému Full Self-Driving (FSD – autonomní řízení pod dohledem řidiče) a humanoidní robot Optimus klíčové hybatele pro růst Tesly. Společnost plánuje rozšíření FSD do Evropy a Austrálie a zahájení sériové výroby robotů Optimus v roce 2026. Tyto projekty mohou podle odborníků pomoci překonat letošní pokles akcií o zhruba 18 %.

Zdroj: www.teslarati.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Jana , dne 2 Srpen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Xpeng P7: Nová generace elektrického sedanu debutuje v Číně

Čínský výrobce elektromobilů Xpeng představí novou generaci svého sedanového modelu P7 6. srpna v Pekingu. Vůz, postavený na platformě E,... >>

Nové elektromobily Mazda a Xiaomi zaznamenávají masivní zájem na čínském trhu

Mazda hlásí přes 33 000 předobjednávek pro svůj elektrický SUV model EZ-60 od zahájení prodeje v dubnu, s plány na expanzi do Evropy.... >>

Nová generace MG4 slibuje průlomovou bateriovou technologii - sériová výroba zahájena

Čínská automobilka SAIC Motor zahájila sériovou výrobu nové generace elektrického hatchbacku MG4 s příslibem revoluční semisolid-state... >>

Xiaomi expanduje v elektromobilitě: Evropské testy SU7 Ultra a čínské dodávky YU7

Čínská technologická společnost Xiaomi posiluje svou pozici v elektromobilním průmyslu. Její vlajkový model SU7 Ultra prošel první... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.