Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Tesla Robotaxi expanduje a mění pravidla služeb

Novinka
Foto: Novinka
Fotka autora Jana
Jana 2 Srpen, 2025

Rozšíření služby Robotaxi

Tesla aktuálně provozuje svou autonomní taxi službu Robotaxi ve dvou regionech: v austinském testovacím režimu zcela bez řidiče a v kalifornském Sanfranciském zálivu s řidičem připraveným převzít kontrolu. Tento rozdíl vychází z místních regulací. Kalifornská provozní zóna, tzv. geofence (virtuálně vymezená oblast pomocí GPS), sahá v délce téměř 70 mil od severního okraje San Francisca směrem na jih.

Plánovaná expanze a regulační výzvy

Společnost připravuje rozšíření služby do dalších měst, o čemž svědčí nové pracovní nabídky v metropolitních oblastech jako New York, Dallas, Las Vegas, Miami, Tampa a Orlando. Tyto lokality jsou významnými turistickými centry, což by mohlo zvýšit využití služby. Veškerá expanze však závisí na schválení místních úřadů. Elon Musk uvedl, že technicky je Tesla schopna dosáhnout dostupnosti Robotaxi pro polovinu americké populace již do konce roku 2025, ale zdůraznil nutnost postupovat opatrně a v souladu s bezpečnostními standardy.

Revoluce ve spropitném

Robotaxi i nově otevřené Tesla Supercharger Dinery zásadně mění konvenci spropitného, která je v USA běžná zejména v sektoru služeb. Aplikace Robotaxi neposkytuje možnost přidat řidiči či službě tip. Při pokusu o spropitné se zobrazí pouze maskot společnosti – ježek – s vtipným upozorněním "Děláš si legraci". Podobně v Dineru Tesla deklaruje, že náklady na odměny personálu hradí sama, čímž odstraňuje tlak na zákazníky.

Kontext americké kultury spropitného

Tento přístup kontrastuje s tradičním modelem v USA, kde zaměstnanci služeb často pobírají pod minimální mzdu a spoléhají na spropitné. Po pandemii navíc mnohé podniky začaly vyžadovat spropitné i u neobvyklých služeb, jako jsou samoobslužné pokladny nebo automaty, což spotřebitelé vnímají negativně. Tesla svou politikou jednoznačně nastavuje nový standard, který eliminuje tuto "obávanou tradici".

Obrázek
Miri

Tip na vyzkoušení:

Vyzkoušejte náš vyhledávač Tesla Superchargerů. Naše databáze Superchargerů se pravidelně aktualizuje a pomáhá i ne-Tesla majitelům elektromobilů s hledáním dostupných nabíjecích míst. Cílem není najít jen nejbližší, ale také v okolí nejlevnější Supercharger. Náš vyhledávač funguje primárně s ohledem na cenu nabíjení. Zkuste jej zde.

Analytický pohled a další projekty

Podle analytiků, jako je Emmanuel Rosner z Wolfe Research, představují Robotaxi, pokroky v systému Full Self-Driving (FSD – autonomní řízení pod dohledem řidiče) a humanoidní robot Optimus klíčové hybatele pro růst Tesly. Společnost plánuje rozšíření FSD do Evropy a Austrálie a zahájení sériové výroby robotů Optimus v roce 2026. Tyto projekty mohou podle odborníků pomoci překonat letošní pokles akcií o zhruba 18 %.

Zdroj: www.teslarati.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

V2G - nabíjení - Ilustrační foto

Z překážky se stala výhoda. Němci otevřeli elektromobilům cestu k výdělku 500 eur ročně
Dlouho kritizované dvojí zdanění u technologie V2G je pryč. Německý parlament odstranil hlavní ekonomickou bariéru, která bránila tomu, aby se elektromobily staly mobilními bateriemi pro elektrickou s...

Ilustrační foto

Korea zařazuje vyšší rychlost. Ohlásila 20% skok dotací na elektromobily a odtajnila plán na globální prvenství
Domácí trh s elektromobily potřebuje impulz a korejská vláda odpovídá rázně:dotace na nákup EV vzrostou v roce 2026 o pětinu. Tato finanční injekce má však mnohem hlubší smysl než jen oživení prodejů....

Geely EX5 EM-i LHD | zdroj: geely.com

Geely Galaxy představí první MPV model V900 s dojezdem přes 1000 km
Čínská značka Geely Galaxy odhalí 21. listopadu své první MPV vozidlo V900, které kombinuje elektrický pohon s benzínovým prodlužovačem dojezdu. Model vychází z londýnského taxíku a měří přes 5,3 metr...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Známe výherce soutěže o vstupenky na e-SALON 2025. Podívejte se, kdo se může těšit!

Soutěž o vstupenky na největší veletrh elektromobility e-SALON 2025 je u konce. Deset nejrychlejších soutěžících s nejpřesnějšími... >>

Nový Renault Trafic E-Tech: Nabíjí rychleji než většina osobáků a ujede 450 km

Zatímco konkurence často jen upravuje starší platformy, Renault staví svou budoucnost na 800V architektuře. Nadcházející Trafic E-Tech... >>

ChargeLeague spojuje čtyři největší rychlonabíjecí sítě v Evropě

Aliance Atlante, Electra, Fastned a Ionity se přejmenovala na ChargeLeague a chystá revoluci v nabíjení elektromobilů. Zákazníci budou moci od... >>

Dongfeng spustí výrobu baterií s dojezdem 1000 km v září 2026

Čínský automobilový gigant Dongfeng Motor oznámil zahájení sériové výroby solid-state baterií s energetickou hustotou 350 Wh/kg již v... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Padova, Italy - Padova NorthPadova, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Szigetszentmiklós, HungarySzigetszentmiklós, Hungary
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Fiume Veneto, ItalyFiume Veneto, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Herbolzheim, GermanyHerbolzheim, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Imst, AustriaImst, Austria
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.