Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Tesla testuje nové bezvzduchové pneumatiky od Michelin

Michelin Uptis - michelinmedia.com
Foto: Michelin Uptis - michelinmedia.com
Fotka autora Redakce
Redakce 27 Červen, 2024

V posledních dnech se objevily zprávy o tom, že Tesla zahájila spolupráci s Michelinem na testování nových bezvzduchových pneumatik. Tento krok by mohl znamenat revoluci v automobilovém průmyslu, zejména pokud jde o udržitelnost a životnost pneumatik.

Dlouhá životnost a udržitelnost

Michelin očekává, že jejich nové Uptis pneumatiky vydrží zhruba třikrát déle než konvenční pneumatiky. To by znamenalo výrazné snížení odpadu z pneumatik a také nižší emise způsobené opotřebením běhounu. Navíc by se tím snížil počet pneumatik, které končí na skládkách.

Předchozí testy na Chevy Bolt EV

Michelin již dříve testoval své bezvzduchové pneumatiky na modelu Chevy Bolt EV. Když v roce 2019 oznámili tyto testy, uvedli, že doufají v uvedení této technologie do spotřebitelských vozidel do roku 2024. Pokud se spolupráce s Teslou osvědčí, mohli bychom se dočkat těchto inovativních pneumatik možná už letos.

Význam pro spotřebitele

Tato inovace by mohla znamenat konec pro problémy s prasklými pneumatikami. Spotřebitelé by mohli ocenit nejen delší životnost, ale také větší bezpečnost a menší potřebu údržby. Navíc by se snížila nutnost kontrolovat tlak v pneumatikách, což je často zdrojem frustrace pro mnoho řidičů.

Budoucnost bezvzduchových pneumatik

Uptis, což je zkratka pro "Unique Puncture-proof Tire System", je inovativní design pneumatiky, která eliminuje potřebu vzduchu, což vede k menšímu riziku defektů a zvyšuje bezpečnost. Je vyrobená z kombinace hliníku a pružného kompozitního materiálu, což zajišťuje její odolnost a výkon.

Pokud se testy ukáží jako úspěšné, mohlo by to otevřít cestu k širšímu využití bezvzduchových pneumatik v automobilovém průmyslu. To by mohlo mít pozitivní dopad na životní prostředí i na ekonomiku provozu vozidel. Tesla tak opět ukazuje svou snahu o inovace a udržitelnost v oblasti elektromobility.

Zdroj: Tesla EV News, Michelin

Štítky

  • Michelin
  • pneumatiky
  • Tesla

Mohlo by vás zajímat

elektromobil VW Polo | zdroj: volkswagen-newsroom.com

25 000 eur a 450 km: VW zahajuje ofenzivu levných elektromobilů modelem ID. Polo
První ze šesti nových elektrických modelů, které Volkswagen uvede v roce 2026, nese slavné jméno Polo. Elektrický nástupce legendy nabídne více prostoru než spalovací předchůdce, novou platformu MEB+ ...

Ilustrační foto

Konec tavení a chemikálií. BMW otevřelo první centrum, kde se baterie recyklují mechanicky
Představte si recyklaci baterií bez pecí žhavých na 1450 stupňů a bez nádrží plných agresivních chemikálií. Přesně to dnes začalo fungovat v bavorském Salchingu, kde BMW Group a společnost Encory spus...

Baterie

Stejná velikost, o polovinu delší dojezd. Nové baterie bez grafitu míří k výrobcům aut
Americké firmy ohlásily zásadní posun ve vývoji baterií. Díky nové technologii dokázaly do stejně těžkého článku uložit výrazně více energie. Pro řidiče to znamená jediné: elektromobily by mohly ujet ...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

1007 km bez nabíjení: BMW iX3 překonalo svůj oficiální dojezd o 200 km

Elektrické SUV, které ujede víc než tisíc kilometrů? Nové BMW iX3 to dokázalo – ale za cenu, kterou byste v praxi nejspíš platit... >>

8 minut na 300 kilometrů. Ionity spouští revoluci, která má ukončit největší strach elektromobilistů

Range anxiety – strach z dojezdu – je hlavní důvod, proč lidé nekupují elektromobily. Největší evropský provozovatel nabíječek Ionity... >>

BYD Atto 2 v Česku: 765 000 Kč a 425litrový kufr. Bude mít Elroq problém?

Největší světový výrobce elektromobilů míří přímo na Elroq a Konu. BYD Atto 2 nabízí za 765 000 Kč panoramatickou střechu, veganskou... >>

Kypr spouští dotace na elektromobily až 225 tisíc korun

Kyperská vláda připravuje nový program podpory elektromobility s rozpočtem 112 milionů korun. Kupující nových elektromobilů a hybridů... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Rødberg, NorwayRødberg, Norway
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Szigetszentmiklós, HungarySzigetszentmiklós, Hungary
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Rosenheim, GermanyRosenheim, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Occhiobello, ItalyOcchiobello, Italy
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Saint-Brieuc, FranceLangueux, France
16 míst • 259 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.