Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Tesla v Číně ukončila osmiměsíční propad prodejů

Ilustrační foto
Klíčové zprávy: Tesla China v červnu 2025 dosáhla prodeje 71 599 vozů včetně exportu, což představuje první meziroční růst od září 2024. Návrat k pozitivním číslům ukončil osmiměsíční sestupný trend a signalizuje možnou stabilizaci pozice automobilky na klíčovém čínském trhu.

71 599

Vozů prodáno v červnu 2025

+0,8%

Meziroční růst po osmi měsících poklesu

+16,1%

Měsíční nárůst oproti květnu

Konec poklesového trendu

Tesla China ukončila v červnu 2025 osmiměsíční sérii meziročních poklesů prodeje, když dosáhla dodávek 71 599 vozů včetně exportu z šanghajské továrny. Meziroční růst o 0,8 procenta sice není dramatický, představuje však důležitý psychologický zlom po nejdelším nepřetržitém poklesu v historii společnosti na čínském trhu.

Podle dat China Passenger Car Association (CPCA) představují červnové výsledky první pozitivní meziroční změnu od září 2024, kdy Tesla naposledy hlásila růst prodejů v Číně. Následujících osm měsíců provázel nepřetržitý pokles, který nyní červnová čísla přerušila.

Dynamika čínského trhu elektromobilů

Čínský trh elektromobilů zůstává nejkonkurenceschopnějším prostředím na světě, kde Tesla čelí intenzivnímu tlaku domácích výrobců. Zatímco společnost v červnu dosáhla obratu, celkově za druhé čtvrtletí 2025 prodala 191 720 vozů, což představuje pokles o 6,8 procenta meziročně.

IX 2024

Poslední pozitivní výsledek
Tesla China naposledy hlásila meziroční růst prodejů před začátkem osmiměsíční série poklesů.

X 2024 - V 2025

Osmiměsíční pokles
Nepřetržitá série meziročních poklesů zasáhla všechny měsíce od října 2024 do května 2025, včetně dramatického únorového propadu o 49,2 procenta.

VI 2025

Návrat k růstu
Červnové prodeje 71 599 vozů představují meziroční nárůst o 0,8 procenta a znamenají konec nejdelšího poklesového období.

2025+

Budoucí výhled
Očekává se, že obnovený Model Y Juniper a možné uvedení plně autonomní jízdy pomohou stabilizovat pozici Tesly na trhu.

Konkurenční prostředí a výzvy

Tesla se v Číně potýká s bezprecedentním konkurenčním tlakem ze strany domácích výrobců, především společnosti BYD, která se stala globálním lídrem ve výrobě bateriových elektromobilů. V červnu 2025 BYD prodala 377 628 vozů celosvětově, což představuje růst o 11 procent meziročně a výrazně převyšuje Tesliny výsledky.

Tesla vs. BYD

  • 🏭 Tesla: 71 599 vozů v červnu (Čína + export)
  • 🏭 BYD: 377 628 vozů celosvětově v červnu
  • 📊 Trend: BYD překonala Teslu v posledních dvou čtvrtletích

Tržní podíl v Číně

  • 🎯 BYD: 32% trhu nových energetických vozidel
  • 🎯 Tesla: 6,1% trhu nových energetických vozidel
  • 📈 Značky: Xiaomi a další domácí výrobci posilují

Cenová konkurence

  • 💰 Tesla Model Y: Průměrná cena ~33 500 USD
  • 💰 BYD Song Plus: ~21 000 USD (nejdražší varianta)
  • 💰 BYD Seagull: ~9 900 USD průměrně

Model Y Juniper jako klíčový faktor obnovy

Důležitým katalyzátorem červnového obratu se stal obnovený Model Y s kódovým označením "Juniper", který Tesla uvedla na čínský trh v březnu 2025. Tato první významná aktualizace bestselleru od roku 2020 přinesla řadu technologických vylepšení a designových změn inspirovaných úspěšným Modelem 3.

Klíčová vylepšení Modelu Y Juniper

  • Akustické sklo výrazně snižující hlučnost kabiny
  • Větrané sedačky s funkcí "anti-gravity"
  • 8palcový zadní displej pro pasažéry na zadních sedadlech
  • Vylepšené odpružení pro pohodlnější jízdu
  • Nový světelný design s průběžným světelným pásem
  • Hands-free kufr s automatickým otevíráním při přiblížení

Přestože základní cena vzrostla přibližně o 5 procent na 263 500 yuanů (35 900 USD), vylepšené funkce a delší dojezd až 719 kilometrů podle čínského testovacího cyklu činí z obnoveného Modelu Y atraktivnější nabídku pro čínské spotřebitele.

Globální kontext a budoucí výhled

Červnové výsledky v Číně přicházejí v době, kdy Tesla čelí globálním výzvám. Celosvětové dodávky společnosti v roce 2024 poprvé poklesly od roku 2011, přičemž BYD dotáhl Teslu v počtu vyrobených čistě bateriových elektromobilů. Analytici očekávají, že BYD v roce 2025 oficiálně převezme vedení na globálním trhu místo Tesly.

Výhled do budoucna: Tesla připravuje rozšíření služby Full Self-Driving do Číny, což by mohlo významně posílit její konkurenceschopnost. BYD mezitím nabízí pokročilý asistenční systém "God's Eye" zdarma pro většinu svých modelů, zatímco Tesla účtuje za FSD v USA 99 dolarů měsíčně.

Zdroje: carnewschina.com, reuters.com, cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 3 Červenec, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Čínské elektromobily expandují: BYD míří na evropský luxusní trh a roste podpora bateriových technologií

Čínský výrobce BYD se chystá jako první ze země vstoupit na evropský trh luxusních elektromobilů se svou značkou Yangwang. Současně... >>

Zeekr vyvrací obvinění z prodeje ojetých elektromobilů

Čínská automobilka Zeekr oficiálně reagovala na mediální zprávy o údajném prodeji ojetých vozů s nulovým nájezdem. Firma kategoricky... >>

Novinky v elektromobilitě: Avatr posiluje baterie a MG4 láme rekordy

Čínský výrobce Avatr oznámil integraci větších baterií CATL a pokročilého řídicího systému Huawei do svých modelů, s uvedením... >>

BMW iX3 2026: Revoluční efektivita 15 kWh/100 km předčí Tesla Model Y

Nový BMW iX3 2026 přepisuje pravidla elektromobility s rekordní spotřebou pouhých 15 kWh na 100 kilometrů a dosahuje uhlíkové neutrality... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Regensburg-Ost, GermanyRegensburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Liege, BelgiumLiège, Belgium
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nykøbing Mors, DenmarkNykøbing Mors, Denmark
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Caldes de Malavella, SpainCaldes de Malavella, Spain
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lippetal, GermanyLippetal, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bratislava, SlovakiaBratislava, Slovakia
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Viborg, DenmarkViborg, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hjørring, DenmarkHjørring, Denmark
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wörth, GermanyWörth an der Isar, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.