Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Tesla vs. BYD: Kdo prodal více elektromobilů v roce 2024?

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 14 Leden, 2025

Rok 2024 přinesl zajímavá čísla v oblasti prodeje elektromobilů i celkových vozidel. Dvěma hlavními hráči na tomto trhu zůstávají americká Tesla a čínská BYD. Obě společnosti zaznamenaly odlišné výsledky, a to jak v počtu celkově prodaných vozů, tak v segmentu čistě elektrických automobilů (BEV).

Podle zveřejněných údajů Tesla v roce 2024 prodala 1,79 milionu vozidel. To představuje mírný pokles oproti roku 2023, kdy dodala 1,81 milionu vozidel. Naopak BYD dosáhla rekordních 4,25 milionu prodaných vozů, což je nárůst o 41 % oproti předchozímu roku. Z toho 1,76 milionu tvořily čistě elektrické vozy a 2,49 milionu plug-in hybridy (PHEV).

Srovnání BEV: Tesla zůstává těsně na vrcholu

Pokud se zaměříme pouze na prodej čistě elektrických vozidel (BEV), Tesla stále vede, i když velmi těsně. S počtem 1,79 milionu prodaných elektromobilů překonala BYD o přibližně 30 tisíc vozidel. Tento rozdíl ukazuje, že Tesla si udržuje pozici lídra v kategorii BEV, ale čínská konkurence se rychle přibližuje.

Čistě elektrické vozidlo (Battery Electric Vehicle, BEV) je automobil poháněný pouze elektřinou z baterie bez spalovacího motoru. Tyto vozy se vyznačují nulovými emisemi během provozu, což je jejich hlavní výhodou oproti plug-in hybridům (PHEV), které kombinují elektromotor a spalovací motor.

Vývoj prodejů: Tesla vs. BYD mezi lety 2023 a 2024

Při pohledu na meziroční vývoj je patrné, že Tesla čelí stagnaci. Její prodeje v roce 2024 klesly z 1,81 milionu na 1,79 milionu, což naznačuje, že společnost čelí většímu tlaku na trhu. Na druhé straně BYD vykázala impozantní růst. V roce 2023 prodala 3 miliony vozů, zatímco v roce 2024 toto číslo zvýšila na 4,25 milionu.

Významný podíl na úspěchu BYD mají plug-in hybridy, které tvoří téměř 60 % jejích prodejů. Tato strategie umožňuje společnosti oslovit širší spektrum zákazníků, kteří si zatím nejsou jistí přechodem na čistě elektrická vozidla.

Čína jako klíčový trh

BYD těží především z rostoucí poptávky na domácím čínském trhu, který je největším světovým trhem pro elektromobily. Podpora ze strany čínské vlády, včetně dotací a rozsáhlé infrastruktury pro dobíjení, pomohla BYD dosáhnout tohoto úspěchu. Naopak Tesla je více závislá na trzích v Evropě a USA, kde tempo růstu elektromobilů není tak rychlé.

Závěr: Dominance BYD na celkovém trhu, Tesla vede v BEV

Celkově BYD v roce 2024 překonala Teslu v počtu prodaných vozů, a to díky silné pozici v plug-in hybridech. Pokud se však zaměříme pouze na čistě elektrická vozidla, Tesla si stále drží první místo. Rozdíl mezi oběma společnostmi se však rychle zmenšuje, což naznačuje, že rok 2025 může přinést další změny v dynamice trhu.

Pro spotřebitele je tato konkurence pozitivní, protože tlačí výrobce k inovacím a zlepšení dostupnosti elektromobilů. Zároveň ukazuje na rychlý vývoj technologií a změny v preferencích zákazníků, které budou definovat budoucnost automobilového průmyslu.

Štítky

  • EV novinky
  • Tesla
  • BYD

Mohlo by vás zajímat

Slevy elektromobilů - ilustrační foto

Další cenový šok. MG4 padá na 589 tisíc. Trh se přizpůsobuje agresivním cenám Leapmotoru a Tesly.
Tohle mnozí nečekali. Agresivní slevy mění český trh s elektromobily. Zatímco MG bourá psychologickou hranici cenou 589 900 Kč za MG4, nové SUV Leapmotor B10 startuje na 690 000 Kč. Podívali jsme se, ...

Baterie

Vishay představuje 50W rezistor pro elektromobily odolný do 175°C
Společnost Vishay Sfernice uvedla na trh nový výkonový rezistor LTA 50 určený speciálně pro elektromobily a hybridy. Komponenta zvládne extrémní teploty až 175°C a vysokou vlhkost, což z ní činí klíčo...

Ilustrační foto

GWM Ora 5: Nové elektro-SUV za 390 tisíc korun míří na čínský trh
Čínská značka Ora představila svůj první elektrický SUV model Ora 5 s cenou od 390 tisíc korun. Kompaktní elektromobil nabízí dojezd až 580 kilometrů a pokročilé asistenční systémy pro městskou i dáln...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Neskutečný dojezd, ale reálný test: Plně naložená Kia PV5 Cargo ujela 693 km a zapsala se do Guinnessovy knihy

Značka Kia se postarala o zápis do historie, který mění pohled na reálnou použitelnost elektrických dodávek. Její první specializovaný... >>

Daním a smrti se nevyhneme. Británie to dokazuje: elektromobily plánuje zdanit od roku 2028

Benjamin Franklin měl pravdu. Britští řidiči elektromobilů se o tom přesvědčí na vlastní kůži – od roku 2028 zaplatí 3 pence za... >>

Čipová krize 2.0: Obchodní válka USA a Číny zasáhla Volkswagen. Bude mít jak vyrábět auta?

Není to pandemie, je to geopolitika. Volkswagen a další evropské automobilky se octly uprostřed obchodního konfliktu, který může během... >>

Ford překvapil. Jízda bez držení volantu už není jen pro Mustang, dostane ji i Puma Gen-E a Ranger

Ford oznamuje zásadní rozšíření své komfortní technologie „hands-off“ řízení. Pokročilý asistent BlueCruise, který umožňuje... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Mougins, FranceMougins, France
4 míst • 130 kW • ne-Tesla
Nörten-Hardenberg, GermanyNörten-Hardenberg, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Offenbach, GermanyOffenbach am Main, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Strasbourg, FranceOstwald, France
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Rimini, ItalyRimini, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.