Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Toyota investuje 16,6 miliardy v Česku: první plně elektrické vozy značky vzniknou v Kolíně

Toyota bZ4X - newsroom.toyota.eu/media-library/

Toyota zahájí výrobu svého prvního plně elektrického vozu v Evropě v České republice. V kolínském závodě vznikne nová výrobní linka za více než 16,6 miliardy korun, na kterou přispěje i český stát. Projekt přinese nová pracovní místa, rozšíření výrobních kapacit a zásadní roli Česka v evropské strategii japonské automobilky.

Shrnutí: Toyota v Kolíně investuje 680 milionů eur (16,65 mld. Kč) do nové výrobní linky pro bateriové elektromobily. Stát podpoří projekt částkou až 64 milionů eur a vznikne 245 nových pracovních míst.

16,65 mld. Kč

Investice Toyoty do nové linky

64 mil. €

Příspěvek českého státu

245

Nových pracovních míst

Co přesně Toyota oznámila

Společnost oficiálně potvrdila, že v kolínském závodě zahájí výrobu prvního plně elektrického vozu značky Toyota v Evropě. Součástí projektu je vybudování nové montážní linky pro baterie i samotné vozy.

Investice zahrnuje rozšíření výrobní haly o více než 21 000 m², čímž celková plocha závodu vzroste na 172 202 m². Závod, kde se dnes vyrábějí hybridní modely Toyota Yaris a Aygo X, se tak stane důležitým centrem evropské elektromobility.

„V těch jednáních padaly nejenom nabídky na samotné finanční podpory na projekt, který přináší vysokou přidanou hodnotu, projekt, jehož smyslem je vybudování nového závodu nebo jeho rozšíření, investice ve výši 17 mld. Kč a tvorba nových, dobře placených pracovních míst. Tento projekt přesně naplňuje českou hospodářskou strategii.“

— Lukáš Vlček, ministr průmyslu a obchodu ČR

Časová osa projektu

2024

Příprava projektu
První jednání mezi Toyotou a českou vládou o možné investici.

Září 2025

Oficiální oznámení
Toyota oznamuje investici 680 milionů eur a potvrzuje výrobu elektromobilů v Kolíně.

2028

Očekávaný start sériové výroby
Podle dosavadních plánů by měla sériová výroba elektromobilů odstartovat kolem roku 2028 s kapacitou až 100 000 vozů ročně.

Význam pro český automobilový průmysl

Český stát přislíbil investici podpořit částkou až 64 milionů eur. Podle odhadů ministerstva by ekonomický přínos mohl dosáhnout přibližně 6 miliard korun. Z pohledu regionu jde o klíčovou zprávu – výroba bateriových elektromobilů v Kolíně posílí konkurenceschopnost českého automobilového průmyslu a přiblíží ho trendům, které formují evropský trh.

Do konce desetiletí se očekává, že většina evropských automobilek bude mít vlastní kapacity pro výrobu elektromobilů a baterií. Toyota se tímto krokem připojuje k trendu, který určuje budoucí podobu mobility na kontinentu.

Co zatím víme o novém elektromobilu

Toyota zatím nesdělila, který konkrétní model bude v Kolíně vyrábět. Spekulace hovoří o kompaktním SUV, ale automobilka nechává rozhodnutí otevřené podle vývoje trhu a poptávky. Pro český závod to znamená vysokou míru flexibility – linky budou připravené pro různé typy karoserií i pohonných jednotek.

Česko jako centrum výroby elektromobilů?

Investice Toyoty do Kolína přichází v době, kdy automobilový sektor v Evropě čelí tlaku na přechod k bezemisní mobilitě. Pro Českou republiku je to zároveň příležitost, jak se zapojit do nové průmyslové éry a udržet si postavení mezi klíčovými výrobními centry automobilového průmyslu.

Plány do budoucna: Podle dostupných informací by Toyota mohla v Kolíně vyrábět až 100 000 elektromobilů ročně. Závod se tak zařadí mezi strategická místa evropské produkce značky.

 

Zdroj: Reuters, CNN Prima News, ČTK

Štítky

  • EV novinky
  • Elektromobilita
  • Toyota
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 3 Září, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Mercedes zaplaví trh: 15 elektrických novinek za 2 roky

Stuttgartská automobilka spouští největší produktovou ofenzivu ve své historii. 15 nových EV modelů přinese technologie z Formule 1, pevné... >>

100MW stanice láme rekordy: Kamion získá 100 km dojezdu za 5 minut

Huawei zprovoznil první 100megawattovou nabíjecí stanici pro kamiony na světě. Za pouhých 5 minut nabíjení získá řidič energii pro 100 km... >>

Křemíkové baterie získaly 463 milionů dolarů: Konec éry lithium-iontů?

Americká společnost Group14 Technologies právě uzavřela jedno z největších investičních kol v oblasti bateriových technologií za... >>

Salon Elektromobilů 2025 v Ostravě: Zažijte budoucnost dopravy na vlastní kůži

Salon Elektromobilů 2025 zavítá poprvé do Ostravy a nabídne návštěvníkům možnost vyzkoušet nejnovější elektromobily, setkat se s... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Bayonne, FranceBayonne, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lippetal, GermanyLippetal, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Risør, NorwayRisør, Norway
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Trieben, AustriaTrieben, Austria
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Porto-Vecchio, FrancePorto-Vecchio, France
9 míst • 250 kW • ne-Tesla
Guxhagen, GermanyGuxhagen, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Pfungstadt, GermanyPfungstadt, Germany
15 míst • 250 kW • ne-Tesla
Brno, Czech RepublicBrno, Czech Republic
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Gulsvik, NorwayFlå, Norway
22 míst • 150 kW • ne-Tesla
Gliwice, PolandGliwice, Poland
12 míst • 250 kW
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.