Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Toyota investuje 16,6 miliardy v Česku: první plně elektrické vozy značky vzniknou v Kolíně

Toyota bZ4X - newsroom.toyota.eu/media-library/
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 3 Září, 2025

Toyota zahájí výrobu svého prvního plně elektrického vozu v Evropě v České republice. V kolínském závodě vznikne nová výrobní linka za více než 16,6 miliardy korun, na kterou přispěje i český stát. Projekt přinese nová pracovní místa, rozšíření výrobních kapacit a zásadní roli Česka v evropské strategii japonské automobilky.

Shrnutí: Toyota v Kolíně investuje 680 milionů eur (16,65 mld. Kč) do nové výrobní linky pro bateriové elektromobily. Stát podpoří projekt částkou až 64 milionů eur a vznikne 245 nových pracovních míst.

16,65 mld. Kč

Investice Toyoty do nové linky

64 mil. €

Příspěvek českého státu

245

Nových pracovních míst

Co přesně Toyota oznámila

Společnost oficiálně potvrdila, že v kolínském závodě zahájí výrobu prvního plně elektrického vozu značky Toyota v Evropě. Součástí projektu je vybudování nové montážní linky pro baterie i samotné vozy.

Investice zahrnuje rozšíření výrobní haly o více než 21 000 m², čímž celková plocha závodu vzroste na 172 202 m². Závod, kde se dnes vyrábějí hybridní modely Toyota Yaris a Aygo X, se tak stane důležitým centrem evropské elektromobility.

„V těch jednáních padaly nejenom nabídky na samotné finanční podpory na projekt, který přináší vysokou přidanou hodnotu, projekt, jehož smyslem je vybudování nového závodu nebo jeho rozšíření, investice ve výši 17 mld. Kč a tvorba nových, dobře placených pracovních míst. Tento projekt přesně naplňuje českou hospodářskou strategii.“

— Lukáš Vlček, ministr průmyslu a obchodu ČR

Časová osa projektu

2024

Příprava projektu
První jednání mezi Toyotou a českou vládou o možné investici.

Září 2025

Oficiální oznámení
Toyota oznamuje investici 680 milionů eur a potvrzuje výrobu elektromobilů v Kolíně.

2028

Očekávaný start sériové výroby
Podle dosavadních plánů by měla sériová výroba elektromobilů odstartovat kolem roku 2028 s kapacitou až 100 000 vozů ročně.

Význam pro český automobilový průmysl

Český stát přislíbil investici podpořit částkou až 64 milionů eur. Podle odhadů ministerstva by ekonomický přínos mohl dosáhnout přibližně 6 miliard korun. Z pohledu regionu jde o klíčovou zprávu – výroba bateriových elektromobilů v Kolíně posílí konkurenceschopnost českého automobilového průmyslu a přiblíží ho trendům, které formují evropský trh.

Do konce desetiletí se očekává, že většina evropských automobilek bude mít vlastní kapacity pro výrobu elektromobilů a baterií. Toyota se tímto krokem připojuje k trendu, který určuje budoucí podobu mobility na kontinentu.

Co zatím víme o novém elektromobilu

Toyota zatím nesdělila, který konkrétní model bude v Kolíně vyrábět. Spekulace hovoří o kompaktním SUV, ale automobilka nechává rozhodnutí otevřené podle vývoje trhu a poptávky. Pro český závod to znamená vysokou míru flexibility – linky budou připravené pro různé typy karoserií i pohonných jednotek.

Česko jako centrum výroby elektromobilů?

Investice Toyoty do Kolína přichází v době, kdy automobilový sektor v Evropě čelí tlaku na přechod k bezemisní mobilitě. Pro Českou republiku je to zároveň příležitost, jak se zapojit do nové průmyslové éry a udržet si postavení mezi klíčovými výrobními centry automobilového průmyslu.

Plány do budoucna: Podle dostupných informací by Toyota mohla v Kolíně vyrábět až 100 000 elektromobilů ročně. Závod se tak zařadí mezi strategická místa evropské produkce značky.

 

Zdroj: Reuters, CNN Prima News, ČTK

Štítky

  • EV novinky
  • Elektromobilita
  • Toyota

Mohlo by vás zajímat

Autonomní řízení

Evropané platí za technologii, kterou nemohou používat. Petice za Tesla FSD získává tisíce podpisů
Zatímco americký řidič projede s aktivním Tesla FSD téměř sedm milionů mil bez nehody, evropští majitelé elektromobilů za stejnou technologii zaplatili, ale nesmí ji zapnout. Nová petice a nedávný úsp...

Tesla Model Y Standard | zdroj: tesla.com

Prodeje Tesly v Evropě pokračují v říjnovém propadu. Pomůže levnější Model Y Standard?
Říjnová čísla jsou alarmující. Tesla prodala ve Švédsku jen 133 vozů, ve většině Evropy propadla o desítky procent. Čínské značky ji předhánějí, zákazníci odcházejí. Může nový levnější Model Y Standar...

Výzkum a vývoj

Baterie v elektromobilu vydrží o 10 % déle díky české metodě. V servisech budou už snad za 2 roky
Při koupi ojetého elektromobilu nevíte, jak dlouho baterie vydrží. Servis tipuje, prodejce slibuje. Kateřina Nováková z ČVUT to změnila – vyvinula metodu, která stav baterie změří přesně, i bez znalos...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

BYD má rekordní prodeje, ale zisk padá. Co se děje v Číně?

Když největší výrobce elektromobilů světa hlásí pokles zisku o 33 % i přes rostoucí prodeje, něco je špatně. V Číně zuří cenová... >>

Nejlepší auto, které nikdo nechce. Proč se oceňovaný Porsche Taycan neprodává a stahuje celou značku ke dnu?

Porsche, ikona ziskovosti, je na kolenou. Provozní marže se propadla z 18,6 % na pouhých 0,2 % a firma utrpěla historickou ztrátu. Důvod?... >>

Tak už i Nissan oznamuje solid-state baterie. Od roku 2028 tak čekejme dvojnásobné dojezdy

Závod o bateriový svatý grál má dalšího silného hráče – nebo spíše, Nissan teď hlasitě potvrzuje své ambice. Japonská automobilka,... >>

Omoda odhalila čtyřku s designem z budoucnosti: Menší crossover míří do Evropy, ale dorazí i do Česka?

Čínská značka Omoda, která teprve letos v březnu vstoupila na český trh, představila svůj nejnovější model. Omoda 4 je kompaktní... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Simmern, GermanySimmern, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Manchester, UK - Trafford CentreManchester, United Kingdom
18 míst • 250 kW • ne-Tesla
Kitzbühel, AustriaKitzbühel, Austria
3 míst • 150 kW • ne-Tesla
Treillières, FranceTreillières, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Alsfeld, GermanyAlsfeld, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.