Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Toyota prodala 879 tisíc aut, ale elektrická tvoří stále jen 2,2 %. Přesto něco je jinak

Toyota bZ4X | zdroj: global.toyota
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 27 Říjen, 2025
Toyota Motor Corporation oznámila oficiální výsledky prodejů za září 2025. Japonský výrobce v září prodal celosvětově 879 314 vozů, což představuje meziroční nárůst o 3,1 procenta. Za období duben-září 2025 Toyota (včetně značky Lexus) dodala zákazníkům 5,27 milionu vozů, což je o 4,7 procenta více než vloni. Zajímavostí je výrazný růst čistě elektrických vozů, které však stále tvoří pouhé 2 procenta celkových prodejů.

Zářijové prodeje: návrat k růstu

Podle oficiálních dat Toyoty společnost v září 2025 prodala celosvětově 879 314 vozů značek Toyota a Lexus, což představuje meziroční nárůst o 3,1 procenta. Ve srovnání s předchozím měsícem (srpnem 2025) to znamená růst o 4,1 procenta z 844 963 vozů.

Za celé první pololetí fiskálního roku (duben-září 2025) Toyota prodala 5,27 milionu vozů, což je o 4,7 procenta více než ve stejném období loňského roku. Jde o první meziroční nárůst za duben-září po dvou letech poklesu.

Klíčová čísla září 2025 (Toyota + Lexus):

  • Celosvětové prodeje: 879 314 vozů (+3,1 % YoY)
  • Prodeje v Japonsku: 128 162 vozů (-5,2 % YoY)
  • Prodeje mimo Japonsko: 751 152 vozů (+4,6 % YoY)
  • Duben-září 2025 celkem: 5 267 216 vozů (+4,7 % YoY)

Zajímavé je regionální rozložení prodejů. Zatímco domácí japonský trh klesl o 5,2 procenta, prodeje mimo Japonsko vzrostly o 4,6 procenta. Pokles v Japonsku Toyota vysvětluje svolávacími akcemi hybridního modelu Prius a dočasným zastavením výroby některých modelů kvůli problémům s bezpečnostními certifikacemi.

Elektrická vozidla: růst z extrémně nízké základny

Toyota v září dodala celosvětově 19 159 čistě elektrických vozů (BEV), což je zhruba pětinásobek prodejů z června letošního roku (3 653 vozů) a téměř trojnásobek oproti loňskému září. Za období duben-září 2025 Toyota prodala celkem 101 460 BEV, což je meziroční nárůst o více než 80 procent.

Přesto zůstává Toyota v segmentu elektrických vozů extrémně malým hráčem. Čistě elektrické vozy tvoří pouze 2,2 procenta celkových prodejů Toyoty v září 2025. Pro srovnání, většina evropských výrobců má podíl BEV již přes 10 procent a roste.

Prodeje čistě elektrických vozů (BEV) v září 2025:

  • Celkem BEV: 19 159 vozů
  • BEV v Japonsku: pouhých 65 vozů
  • BEV mimo Japonsko: 19 094 vozů
  • Duben-září 2025 celkem: 101 460 BEV
  • Podíl na celkových prodejích: 2,2 %

Pro srovnání: Tesla dodala ve třetím čtvrtletí celkem 497 100 čistě elektrických vozů, což je přibližně pětinásobek toho, co za stejné období prodala Toyota. Čínská společnost BYD pak ve stejném období prodala 582 500 čistě elektrických vozů a předstihla Teslu v celosvětových prodejích BEV.

Zajímavé je, že téměř všechny BEV Toyota prodává mimo Japonsko – v domácí zemi dodala v září pouhých 65 elektrických vozů. To potvrzuje, že Toyota stále vidí elektrická vozidla především jako export pro trhy s rozvinutou nabíjecí infrastrukturou.

Hybridy zůstávají hlavním tahounem

Zatímco čistě elektrická vozidla tvoří zanedbatelný podíl, klasické hybridy (HEV) zůstávají klíčovým produktem Toyoty. V září společnost prodala 360 279 hybridních vozů, což představuje 41 procent celkových prodejů. Za duben-září to bylo 2,19 milionu hybridů.

Celková elektrifikovaná vozidla (zahrnující hybridy, plug-in hybridy, čistě elektrické vozy a vodíková auta) tvořila v září 46,9 procenta všech prodejů Toyoty - celkem 412 577 vozů.

Elektrifikovaná vozidla v září 2025:

  • HEV (hybridy): 360 279 vozů (41,0 % celkových prodejů)
  • BEV (elektrické): 19 159 vozů (2,2 %)
  • PHEV (plug-in hybridy): 18 732 vozů (2,1 %)
  • MHEV (mild hybridy): 14 322 vozů (1,6 %)
  • FCEV (vodíkové): 85 vozů (0,01 %)
  • Celkem elektrifikované: 412 577 vozů (46,9 %)

Toyota si po léta stavěla svou strategii na hybridních vozech a tento přístup jí stále přináší úspěch, zejména na trzích jako USA, kde infrastruktura pro nabíjení elektromobilů zaostává a spotřebitelé oceňují praktičnost hybridů. Podle tržních dat elektrifikované vozy reprezentovaly 44,9 procenta prodejů ve třetím čtvrtletí v Severní Americe. Společnost v současnosti nabízí 30 různých elektrifikovaných modelů pod značkami Toyota a Lexus.

Výzvy a příležitosti

Přestože Toyota dosáhla celkově rekordních prodejů, čelí na některých trzích výzvám. V Číně, největším světovém automobilovém trhu, se potýká s klesajícími prodejími kvůli intenzivní konkurenci domácích výrobců elektrických vozů, kteří začali cenovou válku.

V Japonsku pak prodeje ovlivnily svolávací akce hybridního modelu Prius a dočasné zastavení výroby některých modelů kvůli problémům s bezpečnostními certifikacemi.

Na druhou stranu americký trh zůstává pro Toyotu silným pilířem. V Severní Karolíně společnost v roce 2025 spustila výrobu baterií pro elektrifikovaná vozidla, což by mělo podpořit budoucí růst v segmentu elektromobilů.

Co to znamená pro Toyotu?

Zářijová data ukazují, že Toyota se nachází v bodě obratu. Zatímco její celkové prodeje stále rostou a dosahují historických maxim, složení prodejů se začína měnit. Pokles hybridů může signalizovat, že spotřebitelé začínají častěji volit mezi konvenčními vozidly a čistě elektrickými auty, přičemž hybridní technologie ztrácí na atraktivitě jako přechodové řešení.

Toyota si je těchto změn vědoma a podle prohlášení viceprezidenta Gillelanda pokračuje v tzv. "multi-pathway" strategii, která nabízí zákazníkům široké spektrum pohonů – od tradičních spalovacích motorů přes hybridy až po vodíková palivová články a čistě elektrická vozidla.

Otázkou zůstává, zda tento přístup bude v dlouhodobém horizontu udržitelný, když konkurence jako BYD a Tesla agresivně buduje čistě elektrické portfolio a získává podíly na klíčových trzích. S podílem BEV na úrovni pouhých 1,75 procenta má Toyota v segmentu elektromobilů stále značný prostor pro růst – a také mnoho co dohánět.

Štítky

  • EV novinky
  • Toyota
  • Zahraničí

Mohlo by vás zajímat

Leapmotor C10 | zdroj: media.stellantis.com

Čínské SUV má 724 koní, kyslíkový generátor a cenu, která šokuje - bohužel jen v Číně
Šanghaj viděla premiéru vozu, který by mohl změnit pravidla v prémiové třídě. Leapmotor D19 kombinuje výkon superauta s dojezdem 720 kilometrů a technologií, kterou dosud žádný sériový vůz neměl – int...

Mercedes-Benz GLC | zdroj: media.mercedes-benz.com

Elektrický Mercedes GLC za 1,73 milionu: Spása značky, nebo další drahá chyba?
Mercedes-Benz vsadil vše na jednu kartu. Elektrický GLC 400 4MATIC – nejprodávanější model značky – nabízí 715 km dojezdu, 800 Nm a nabíjení za 22 minut. Cena: 1,73 milionu korun. Problém? V první pol...

Omoda | zdroj: omoda-jaecoo.cz

Omoda odhalila čtyřku s designem z budoucnosti: Menší crossover míří do Evropy, ale dorazí i do Česka?
Čínská značka Omoda, která teprve letos v březnu vstoupila na český trh, představila svůj nejnovější model. Omoda 4 je kompaktní crossover s futuristickým designem inspirovaným sci-fi, který má zaujmo...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Unikl tajný dokument z Bruselu. Plán automobilek může ohrozit přechod na elektromobilitu

Na světlo světa unikl interní dokument, který odhaluje tichou snahu některých evropských automobilek výrazně zmírnit klimatická pravidla.... >>

Proč je Elroq bestseller? 882 000 Kč, 429 km a místo pro rodinu

Škoda Elroq se v dubnu 2025 stala nejprodávanějším elektromobilem v Evropě s téměř 8 000 prodanými kusy – a porazila přitom Teslu,... >>

Jak je to možné? Tento motor váží jen 13 kg, přesto dává 1000 koní. Míří do Mercedesů AMG

Na chvíli zapomeňte na baterie. Skutečný posun v elektromobilitě se teď odehrává u motorů. Britská společnost YASA, kterou vlastní... >>

Staré auto, nové srdce a cena pod 700 tisíc. Tohle je nový Chevrolet Bolt

General Motors se rozhodl jít proti proudu. Místo drahých novinek vrací na scénu legendární jméno Chevrolet Bolt, ale s tajnou zbraní: novou... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Offenburg, Germany - Wilhelm-Röntgen-StraßeOffenburg, Germany
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Morano Calabro, ItalyMorano Calabro, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ajaccio, Korsika, FranceSarrola-Carcopino, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Rade Appel, GermanyNeu Wulmstdorf, Germany
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
L'Aldea, SpainL´Aldea, Spain
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.