Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Volkswagen dočasně zastavuje výrobu modelu ID.4 v USA a připravuje propouštění

VW - volkswagen-newsroom.com

Automobilka Volkswagen oznámila, že dočasně pozastaví výrobu elektrického modelu ID.4 ve svém závodě v Chattanooga v Tennessee. Důvodem je svolávací akce týkající se téměř 100 000 vozů ID.4 na americkém trhu kvůli problémům s dveřními klikami.

Problém s dveřními klikami může způsobit neočekávané otevření dveří

Podle dopisu zaslaného Národnímu úřadu pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) může voda proniknout do sestavy obvodové desky dveřních klik, což může vést k neočekávanému otevření dveří během jízdy. Tato závada potenciálně ovlivňuje 98 806 vozů ID.4 v USA.

Volkswagen spolupracuje s prodejci na rychlém řešení

Automobilka uvedla, že intenzivně pracuje na nápravě situace ve spolupráci se svými prodejci. Majitelé postižených vozů budou moci navštívit autorizované servisy, kde proběhne kontrola vozidla, případná výměna dílů a aktualizace softwaru. Všechny tyto služby budou poskytnuty zdarma.

Dočasné propuštění zaměstnanců v závodě Chattanooga

Výrobní přestávka v závodě v Chattanooga povede k dočasnému propuštění přibližně 200 zaměstnanců. Volkswagen uvedl, že těmto pracovníkům poskytne podporu ve formě doplňkových státních dávek v nezaměstnanosti a 80 % jejich základní mzdy během doby propuštění, které začne 23. září.

Očekávaná délka přerušení výroby

Podle dostupných informací by výroba mohla být pozastavena až do začátku příštího roku. Během této doby se Volkswagen zaměří na vyřešení technických problémů a optimalizaci výrobního procesu.

Historie Volkswagenu a jeho cesta k elektromobilitě

Volkswagen, založený v roce 1937, je jedním z největších automobilových výrobců na světě. K 31.12. 2022 zaměstnával přibližně 675 000 lidí po celém světě. Značka je známá svými ikonickými modely, jako je Volkswagen Beetle nebo Golf. V posledních letech se společnost intenzivně zaměřuje na elektromobilitu, což dokládá i uvedení modelu ID.4 na trh.

Plánované snižování nákladů a možná propouštění v Německu

Kromě problémů v USA čelí Volkswagen výzvám i na domácí půdě. Společnost zvažuje snižování nákladů v německých závodech, což by mohlo vést k propuštění až 30 000 zaměstnanců v střednědobém horizontu. Hlavním cílem je zvýšit provozní marži na cílovou úroveň 6,5 % v následujících letech.

Jednání s odbory a možné dopady

Jednání s odborovou organizací IG Metall mají začít příští týden. Diskutovat se bude o možnostech snížení počtu zaměstnanců, zejména v odděleních výzkumu a vývoje. Odhady hovoří o možném propuštění 4 000 až 6 000 zaměstnanců z celkových 13 000 v těchto odděleních.

Kritika investorů a budoucí investice

Investoři dlouhodobě kritizují vysoké výdaje Volkswagenu na investice, což podle nich omezuje finanční prostor pro dividendy akcionářů. Finanční ředitel Arno Antlitz plánuje snížit prostředky na investice v příštích pěti letech na 160 miliard eur, což je o 10 miliard méně než původně plánovaných 170 miliard eur.

Volkswagen prochází obdobím významných změn a výzev. Dočasné zastavení výroby modelu ID.4 v USA a plánované snižování nákladů v Německu ukazují, že automobilka se snaží optimalizovat své procesy a připravit se na budoucnost v rychle se měnícím automobilovém průmyslu.

Štítky

  • EV novinky
  • Volkswagen
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák, dne 20 Září, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Elektroauto nenastartovalo? Tohle je nejčastější příčina – a snadné řešení

Ráno spěcháte do práce, ale vaše elektroauto zůstává potichu. Ani světla, ani obrazovka, ani zvuk. Přitom baterie byla večer nabitá. Co... >>

Škoda Explore: Vyzkoušejte elektromobil na vlastní kůži, klidně na 15 dní

Uvažujete o koupi elektromobilu, ale nejste si jistí, jaký je doopravdy život s elektroautem? Jak se nabíjí doma a na cestách, jaký je... >>

Co je reálný dojezd elektromobilu? A proč není jako ten „z papíru“

Plánujete koupit elektroauto a v technických údajích vás zaujala hodnota dojezdu přes 500 kilometrů? Realita ale často bývá jiná. Proč?... >>

Proč jsou elektromobily v Číně levnější než v Evropě?

Přemýšlíte, proč čínské elektromobily stojí v Evropě dvojnásobek? BYD Dolphin za 360 tisíc v Číně versus 750 tisíc v Evropě - to... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.
TOPlist