Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Volkswagen investuje do Rivianu téměř 6 miliard dolarů: Klíč k rozvoji dostupných elektromobilů

EV novinky Rivian - rivian.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 7 Květen, 2025

Americká společnost Rivian získala významnou finanční injekci od německého automobilového koncernu Volkswagen Group. Celková výše investice činí 5,8 miliardy amerických dolarů, které mají být postupně uvolňovány v několika fázích. Tento krok představuje zásadní posun pro startup Rivian, který se snaží prorazit na trhu s elektromobily vedle etablovaných hráčů, jako je Tesla.

První miliarda uvolněna díky pozitivnímu hrubému zisku

Rivian oznámil, že na základě výsledků za první čtvrtletí 2025 již splnil první podmínku dohody a získal 1 miliardu dolarů z plánované investice. Automobilka vykázala hrubý zisk (tzv. gross profit) ve výši 206 milionů dolarů. Tento ukazatel zahrnuje pouze přímé náklady spojené s výrobou a prodejem vozidel, softwaru a služeb – nezahrnuje však fixní náklady, jako jsou výdaje na výzkum a vývoj či nájemné.

Z pohledu čistého hospodářského výsledku však Rivian stále není ziskový. Za první čtvrtletí vykázal čistou ztrátu ve výši 541 milionů dolarů. Přesto je dosažení dvou po sobě jdoucích kvartálů s kladným hrubým ziskem významným milníkem na cestě k finanční stabilitě.

Společný podnik a sdílení technologií

Součástí dohody mezi Rivianem a Volkswagenem je také vytvoření společného podniku v Silicon Valley. Cílem spolupráce je vývoj společné elektrické architektury a softwarové platformy pro budoucí elektromobily obou značek. Volkswagen plánuje využít tyto technologie nejprve u připravovaného cenově dostupného elektrického hatchbacku.

Obecná informace: Elektrická architektura vozidla zahrnuje veškeré elektronické systémy, které řídí pohon, baterii, nabíjení, infotainment, asistenční systémy a další funkce. Společná platforma umožňuje automobilkám sdílet náklady a zrychlit vývoj nových modelů.

Plány Rivianu: Modely R2 a R3 mají přinést vyšší objemy

V současnosti Rivian nabízí prémiové modely SUV R1S, pick-up R1T a užitkovou dodávku pro komerční sektor. Pro dosažení vyšších objemů výroby a prodejů však plánuje expanzi do dostupnějšího segmentu. V roce 2026 chce uvést na trh nový crossover R2 a následně menší hatchback R3, který by měl být cenově ještě přístupnější.

Výroba modelu R2 má začít v současném závodě v Normalu, stát Illinois. Později se přidá nový závod ve státě Georgia, kde se budou vyrábět jak R2, tak i R3.

Výzvy: Pokles prognózy dodávek a vliv cel

Rivian oznámil, že v roce 2024 dodal celkem 51 579 vozidel, což znamená stagnaci oproti předchozímu roku. Pro rok 2025 firma snížila výhled na 40 000 až 46 000 dodaných vozidel. Důvodem jsou mimo jiné nově zavedená cla, která mohou negativně ovlivnit poptávku spotřebitelů po elektromobilech.

Finanční stabilita díky partnerství s VW

Přestože Rivian zatím není plně soběstačný, kombinace již získaných prostředků, další očekávané tranše ve výši 3,5 miliardy dolarů a existující hotovosti má firmě poskytnout dostatek prostředků k dokončení vývoje a spuštění výroby modelů R2 a R3.

Tato dohoda může být klíčovým momentem pro to, aby se Rivian stal stabilním hráčem na trhu s elektromobily a vytvořil alternativu k dražším modelům, které dosud dominují jeho portfoliu.

Zdroj: insideevs.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Kdo dluží komu? Nexperia China tvrdí opak toho, co tvrdí Nizozemsko – a ceny čipů letí nahoru
Čínská pobočka nizozemské Nexperia vystoupila s tvrdým prohlášením: obvinění z porušování smluv označuje za „zcela vymyšlená" a tvrdí, že to naopak Nizozemci dluží 140 milionů dolarů. Spor eskaluje – ...

XPENG G6

Test XPENG G6: Když teenager pochválí auto dobrovolně, stalo se něco výjimečného
Sedm dní, téměř 600 kilometrů a překvapivé zjištění: čínský elektromobil XPENG G6 nabízí relativně nízkou spotřebu 14 kWh/100 km (bez dálnic), nabití za 20 minut a kvalitu srovnatelnou s evropskými zn...

EU regulace

EU sází na malé elektromobily za 400 000 Kč. Ale kdo je vlastně chce koupit?
Evropská komise 10. prosince představí plán na záchranu automobilového průmyslu: nová kategorie malých elektromobilů za 15-20 tisíc eur s mírnějšími bezpečnostními normami. Zní to logicky - levnější a...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Geely EX5 vstupuje na britský trh: Elektrické SUV za 31 990 liber rozšiřuje čínskou ofenzivu v Evropě

Geely Auto Group, mateřská společnost značek Volvo, Polestar či Lotus, oficiálně vstupuje na britský trh s vlastní značkou osobních... >>

Tesla Model Y Standard vs Škoda Kodiaq Selection: Které SUV si vybrat v roce 2025?

Tesla dnes šokovala český trh: Model Y Standard za 979 990 Kč je poprvé pod milionovou hranicí. Má to ale háček? Postavili jsme proti... >>

1000 kilometrů na jedno nabití: Baterie, na kterou svět čekal, je opravdu tady?

Představte si elektromobil, který na jedno nabití ujede z Prahy do Říma. Bez hořlavého elektrolytu, s dvojnásobnou kapacitou a rychlejším... >>

Tohle je nová realita: Zeekr 001 s brutálním výkonem se plně nabije, než dopijete kávu

Dlouhé cesty elektromobilem získávají nový rozměr. S modernizovaným modelem Zeekr 001 se zastávka pro dobití smrskne na čas nezbytný pro... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Siegen, GermanySiegen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Inning, AustriaInning, Austria
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bochum, GermanyBochum, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Jamné, Czech RepublicJamné, Czech Republic
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Oberhausen, GermanyOberhausen, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.