Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Volkswagen představil v Šanghaji tři nové koncepty elektrovozidel ID. AURA, ID. ERA a ID. EVO

VW - ilustrační foto, zdroj: www.volkswagen-newsroom.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 22 Duben, 2025

Na autosalonu Auto Shanghai 2025 představil Volkswagen ve spolupráci se svými čínskými partnery tři nové koncepty elektrických vozidel. Modely ID. AURA, ID. ERA a ID. EVO reprezentují novou generaci tzv. NEV vozidel (New Energy Vehicles), která zahrnují čistě elektrické vozy, plug-in hybridy a modely s prodlužovačem dojezdu. Tyto novinky jsou výsledkem strategie „In China, for China“, která má za cíl upevnit pozici Volkswagenu na největším automobilovém trhu světa.

Strategie „In China, for China“ a cíl 30 nových modelů do roku 2027

Volkswagen plánuje do konce roku 2027 uvést na čínský trh více než 30 nových modelů, z toho přibližně 20 spadá do kategorie NEV. Tři koncepty představené v Šanghaji – ID. AURA, ID. ERA a ID. EVO – jsou prvními zástupci této nové generace vozidel. Každý z nich je výsledkem spolupráce s jednou ze tří čínských společností: FAW-Volkswagen, SAIC VOLKSWAGEN a Volkswagen Anhui.

Technologické zaměření: autonomní řízení a nová elektronická architektura

Všechny tři koncepty jsou vybaveny pokročilými systémy autonomního řízení založenými na umělé inteligenci (AI), které dosahují úrovně automatizace označované jako Level 2++. Tento stupeň znamená, že vůz je schopný samostatně řídit v určitých situacích – včetně předjíždění, odbočování nebo zařazování do provozu – pod dohledem řidiče.

Obecná informace: Označení úrovní autonomního řízení pochází ze škály definované organizací SAE (Society of Automotive Engineers), kde Level 2 značí částečnou automatizaci. Level 2++ není oficiálním označením, ale popisuje pokročilejší variantu této úrovně.

ID. ERA: SUV s prodlužovačem dojezdu

Koncept ID. ERA, vyvinutý společností SAIC VOLKSWAGEN, je plnohodnotné SUV se třemi řadami sedadel. Unikátností je použití technologie prodlužovače dojezdu (range extender), která kombinuje elektrický pohon s malým spalovacím generátorem. Ten během jízdy dobíjí baterii a prodlužuje tak celkový dojezd vozu na více než 1 000 km – přičemž 300 km je zajištěno čistě elektricky a dalších 700 km pomocí generátoru.

Obecná informace: Prodlužovač dojezdu je technologie, která umožňuje elektrickým vozům překonat delší vzdálenosti bez nutnosti častého nabíjení. Spalovací motor neslouží k přímému pohonu kol, ale pouze k výrobě elektřiny pro dobíjení baterie během jízdy.

Obrázek
VW Era - ilustrační foto, zdroj: www.volkswagen-newsroom.com
Volkswagen ID. ERA, zdroj: www.volkswagen-newsroom.com

ID. EVO: elektromobil pro mladé zákazníky

Model ID. EVO, představený Volkswagen Anhui, je koncipován pro mladší generaci, která klade důraz na moderní životní styl a technologickou výbavu. Vozidlo je postaveno na 800voltové platformě, která umožňuje extrémně rychlé nabíjení a vysoký výkon. Jde o první plnohodnotné elektrické SUV z rodiny ID. UNYX.

Významnou inovací je tzv. zónová elektronická architektura, která rozděluje elektronické systémy vozidla do autonomních oblastí (zón). To zvyšuje spolehlivost, zjednodušuje vývoj a umožňuje rychlé aktualizace funkcí prostřednictvím tzv. OTA (over-the-air) aktualizací.

Obrázek
VW Evo - ilustrační foto, zdroj: www.volkswagen-newsroom.com
Volkswagen ID. EVO, zdroj: www.volkswagen-newsroom.com

ID. AURA: kompaktní sedan s chytrou AI

Koncept ID. AURA vznikl ve spolupráci s FAW-Volkswagen a je prvním vozidlem využívajícím novou „Compact Main Platform“ (CMP), vyvinutou speciálně pro čínský trh. Tento elektrický sedan z cenově dostupnějšího A-segmentu kombinuje moderní technologie s dynamickým designem a uživatelským rozhraním inspirovaným chytrými telefony.

Centrálním prvkem ovládání je AI asistent zabudovaný v infotainment systému, který umožňuje přirozené hlasové ovládání funkcí vozu a multimédií. Systém staví na vysokém výpočetním výkonu a pokročilé integraci mezi uživatelem a vozidlem.

Design pro čínský trh, ale se zachováním identity značky

Ačkoli každý ze tří konceptů používá odlišný designový jazyk, všechny si zachovávají typické rysy vozidel značky Volkswagen. Inspirací byla loňská studie ID. CODE, která naznačila nový směr designu Volkswagenu pro čínský trh. Nové koncepty tuto vizi dále rozvíjejí, přičemž každý z nich reflektuje specifické požadavky daného segmentu a zákaznické skupiny.

Zdroj: TZ volkswagen-newsroom.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Zlom na trhu s elektromobily: Podíl Tesly v USA se propadl pod 40 %. Kdo jí krade zákazníky?

Dlouho neotřesitelná pozice Tesly na americkém trhu s elektromobily je minulostí. Její podíl poprvé po osmi letech klesl pod klíčovou... >>

Proč Tesla v září 2025 láme rekordy? 120 000 objednávek za měsíc šokuje trh!

Tesla v Číně právě zažila nejlepší měsíc roku 2025 s prodejem 83 192 vozů. Obří úspěch zajistil nový Model Y L s prostorem pro 6... >>

Zeekr 7X: Nejprodávanější elektromobil léta 2025 s 40% podílem trhu!

Letošní léto 2025 patří elektromobilu Zeekr 7X, který dobývá světové trhy s dojezdem přes 600 km a revolučním nabíjením. Pro české... >>

LFP nebo NMC baterie? Proč byste měli znát rozdíl před nákupem elektromobilu

Nevíte, proč Tesla u některých modelů doporučuje nabíjet na 100 % a u jiných jen na 80 %? Rozdíl je v chemickém složení baterie. LFP... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Sormas, HungarySormas, Hungary
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Tiengen, GermanyFreiburg im Breisgau, Germany
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Kirchheim, GermanyKirchheim, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nyborg, DenmarkNyborg, Denmark
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Manchester, UK - Ashton New RoadManchester, United Kingdom
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Saint-Contest, FranceSaint-Contest, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Saint-Gaudens, FranceEstancarbon, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hernani, SpainHernani, Gipuzkoa, Spain
11 míst • 250 kW • ne-Tesla
Novo Mesto, SloveniaNovo Mesto, Slovenia
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Herne, GermanyHerne, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.