Debut nového hráče na autosalonu
Technologická společnost Xiaomi, známá především v oblasti chytré elektroniky, představuje svůj první elektromobil typu SUV na mezinárodním autosalonu v Šen-čenu. Model YU7 bude k vidění od 31. května do 8. června v hale č. 6, přičemž oficiální prodej začíná již v červenci. Vůz navazuje na designovou filozofii „Family Design Language“ s elegantně nízkou siluetou, clamshell hliníkovou kapotou (3,11 m²) a aerodynamickým koeficientem Cd 0,245. Nabídku doplní tři barvy: smaragdově zelená, titanově stříbrná a lávově oranžová.
Technické parametry překvapují
S délkou 4999 mm, šířkou 1996 mm a rozvorem 3000 mm se YU7 řadí mezi mid-to-large SUV. Klíčové proporce zahrnují poměr kol k karoserii 3:1 a luxusní L113 rozvor 680 mm. Tříčlenná řada variant (Standard, Pro, Max) nabízí lithium-železo-fosfátové (LFP) baterie s kapacitou 96,3 kWh až po výkonnější ternární baterie (101,7 kWh). Maximální deklarovaný dojezd činí 835 km dle čínského měřícího standardu CLTC, přičemž 800V platforma umožňuje nabití 10–80 % za 12 minut. Podvozek kombinuje dvounásobné vzduchové pérování, adaptivní tlumiče a brzdy Brembo® s dosahem 33,9 m při brždění z 100 km/h.
HyperVision: Revoluce v kabině
Interiér YU7 přináší panoramatický 1,1m displej s rozlišením 108 PPD a jasem 1200 nitů, ovládaný dotykovým panelem. „Dual-Zone Surround Luxury Cabin“ nabízí přední nulovací sedadla s 10bodovou masáží, zadní elektricky nastavitelné sedačky (až 135°) a 100% měkké povrchy s certifikací OEKO-TEX. Uložný prostor dosahuje 1970 l včetně 141 l předního „frunku“. Kabina využívá ocelovo-hliníkovou karoserii s torzní tuhostí 47 610 N·m/° a 2200MPa ocelí v dveřních nosnících, testovanou pro nárazy až 90 km/h.
Souboj s Teslou Model Y
YU7 přímo cílí na segment Tesly Model Y, kterou překonává v délce karoserie (+169 mm) i maximálním dojezdu. Zatímco základní Model Y v Číně nabízí 593 km CLTC, vrcholné verze Xiaomi překračují hranici 700 km. Dual-motorová varianta YU7 Max dosahuje 690 koní a zrychlení 0–100 km/h za 3,23 s. Rozdíly v měřících cyklech (CLTC vs. evropský WLTP) však vyžadují opatrné srovnání.
Ambiciózní plány prodejů
Podle analýzy Deutsche Bank plánuje Xiaomi v příštím roce prodat 100 000 kusů YU7, přičemž ceny modelů startují od 599 000 CNY za 1:18 repliku. Prodejní verze vozu budou dostupné ve třech úrovních vybavení s dodávkami od července. Společnost zároveň spouští kurzy bezpečné jízdy za 1999 CNY, zaměřené na zvládání extrémních situací.
Vysvětlení pojmů
CLTC: Čínský testovací cyklus simulující městský provoz, obvykle vykazuje vyšší dojezd než WLTP. LFP baterie: Lithium-železo-fosfátové články s delší životností. Ternární baterie: Kobalt-nikl-manganová chemie pro vyšší výkon. Xiaomi HyperVision: Letecky inspirovaný displej s projekcí do čelního skla a AI adaptivním rozhraním.