Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Xpeng a BP Pulse rozšiřují dobíjecí infrastrukturu v Číně

EV novinky

První společná dobíjecí stanice v Guangzhou

Čínská automobilka Xpeng a společnost BP Pulse, specializující se na dobíjení elektromobilů, oficiálně spustily svou první společně vybudovanou dobíjecí stanici. Tato stanice, umístěná přímo v Guangzhou, kde má Xpeng své sídlo, začala fungovat 11. června. Nabízí celkem 50 dobíjecích pistolí rozdělených do 30 samostatných stanovišť, přičemž maximální výkon činí 480 kW, což umožňuje extrémně rychlé dobíjení vozů.

Expanze do dalších měst a mezinárodní spolupráce

Již v nejbližší době plánují Xpeng a BP Pulse otevřít další tři společné stanice v metropolích Peking, Guangzhou a Shenzhen. Tyto projekty slouží jako pilotní fáze pro další rozvoj sítě v Číně. Zároveň obě společnosti urychlí jednání o spolupráci v zahraničí, což by mohlo vést k rozšíření jejich služeb mimo čínský trh.

Sdílení sítí a přínosy pro zákazníky

Spolupráce mezi Xpeng a BP Pulse byla oficiálně stvrzena v lednu letošního roku prostřednictvím Memoranda o porozumění (MOU). Tato dohoda umožňuje zákazníkům obou firem využívat rozsáhlou infrastrukturu pokrývající 420 čínských měst s více než 30 000 dobíjecími terminály. Pro uživatele elektromobilů to znamená větší dostupnost a pohodlí při cestování.

Kontext vlastní sítě Xpeng a další partnerství

Xpeng patří mezi výrobce, kteří investují do vlastní dobíjecí infrastruktury. V současnosti provozuje v Číně přes 2 270 vlastních stanic s celkem 12 200 dobíjecími porty. Vedle partnerství s BP Pulse uzavřela automobilka v lednu také dohodu s koncernem Volkswagen. Tato spolupráce se zaměřuje na vybudování jedné z největších sítí superchargerů v Číně, což jsou speciální stanice pro ultra-rychlé dobíjení s vysokým výkonem.

Vysvětlení klíčových pojmů

Pro lepší orientaci: Supercharger označuje dobíjecí stanici s výkonem nad 150 kW, která umožňuje nabití baterie na 80 % kapacity často za méně než 30 minut. Memorandum o porozumění (MOU) je předběžná dohoda, která stanoví rámec budoucí spolupráce bez právně závazných detailů. Volkswagen je strategickým investorem Xpeng, když do něj v červenci 2023 vložil 700 milionů dolarů.

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Filip , dne 13 Červen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

V2G: Přelom, co mění pravidla hry: Jak vám elektromobil vydělá peníze

S nástupem technologie Vehicle-to-Grid (V2G) se elektromobily mění z pouhých dopravních prostředků na aktivní součást energetické sítě.... >>

Tajemství efektivity: Proč Tesla spotřebuje mnohem méně energie než BMW a Mercedes

Tesla Model 3 dosahuje spotřeby pouhých 15 kWh/100 km a dojezdu 491 kilometrů, zatímco srovnatelné BMW i4 potřebuje 18,1 kWh a ujede pouze 425... >>

Audi E5 Sportback: elektromobil za 32 800 USD s dojezdem 773 km

V srpnu 2025 startuje předprodej Audi E5 Sportback – elektromobil, který mění pravidla díky dojezdu 773 km a obří 59palcové obrazovce. Za... >>

Čínská ofenzíva na IAA: Proč se evropští výrobci obávají XPENG a AITO?

Mnichovský autosalon IAA Mobility 2025 potvrdil, že elektromobilita už není jen o zavedených značkách. Zcela nový přístup čínských... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Weibersbrunn, GermanyWeibersbrunn, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hartshead Moor, UK - WestboundBrighouse, United Kingdom
6 míst • 150 kW
Riga, LatviaRiga, Latvia
4 míst • 250 kW
Herne, GermanyHerne, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Blomsterdalen, NorwayBlomsterdalen, Norway
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Brescia, ItalyRoncadelle, Italy
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Noyelles-Godault, FranceNoyelles-Godault, France
24 míst • 250 kW • ne-Tesla
Valli di Carnia, ItalyAmaro, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Saint-Gaudens, FranceEstancarbon, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Teramo, ItalyTeramo, Italy
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.