Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Xpeng a BP Pulse rozšiřují dobíjecí infrastrukturu v Číně

EV novinky
Foto: EV novinky
Fotka autora Filip
Filip 13 Červen, 2025

První společná dobíjecí stanice v Guangzhou

Čínská automobilka Xpeng a společnost BP Pulse, specializující se na dobíjení elektromobilů, oficiálně spustily svou první společně vybudovanou dobíjecí stanici. Tato stanice, umístěná přímo v Guangzhou, kde má Xpeng své sídlo, začala fungovat 11. června. Nabízí celkem 50 dobíjecích pistolí rozdělených do 30 samostatných stanovišť, přičemž maximální výkon činí 480 kW, což umožňuje extrémně rychlé dobíjení vozů.

Expanze do dalších měst a mezinárodní spolupráce

Již v nejbližší době plánují Xpeng a BP Pulse otevřít další tři společné stanice v metropolích Peking, Guangzhou a Shenzhen. Tyto projekty slouží jako pilotní fáze pro další rozvoj sítě v Číně. Zároveň obě společnosti urychlí jednání o spolupráci v zahraničí, což by mohlo vést k rozšíření jejich služeb mimo čínský trh.

Sdílení sítí a přínosy pro zákazníky

Spolupráce mezi Xpeng a BP Pulse byla oficiálně stvrzena v lednu letošního roku prostřednictvím Memoranda o porozumění (MOU). Tato dohoda umožňuje zákazníkům obou firem využívat rozsáhlou infrastrukturu pokrývající 420 čínských měst s více než 30 000 dobíjecími terminály. Pro uživatele elektromobilů to znamená větší dostupnost a pohodlí při cestování.

Kontext vlastní sítě Xpeng a další partnerství

Xpeng patří mezi výrobce, kteří investují do vlastní dobíjecí infrastruktury. V současnosti provozuje v Číně přes 2 270 vlastních stanic s celkem 12 200 dobíjecími porty. Vedle partnerství s BP Pulse uzavřela automobilka v lednu také dohodu s koncernem Volkswagen. Tato spolupráce se zaměřuje na vybudování jedné z největších sítí superchargerů v Číně, což jsou speciální stanice pro ultra-rychlé dobíjení s vysokým výkonem.

Vysvětlení klíčových pojmů

Pro lepší orientaci: Supercharger označuje dobíjecí stanici s výkonem nad 150 kW, která umožňuje nabití baterie na 80 % kapacity často za méně než 30 minut. Memorandum o porozumění (MOU) je předběžná dohoda, která stanoví rámec budoucí spolupráce bez právně závazných detailů. Volkswagen je strategickým investorem Xpeng, když do něj v červenci 2023 vložil 700 milionů dolarů.

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

EV novinky baterie

Nové konsorcium Together urychlí výstavbu gigatováren na baterie po celém světě
Nezisková organizace Upcell Alliance představila konsorcium „Together“, které si klade za cíl výrazně zrychlit výstavbu a zprovoznění gigatováren na baterie po celém světě. Tato nová iniciativa, rozši...

Tesla Roadster | zdroj: tesla.com

Tesla Roadster: 8 let čekání končí. Nebo ne? Musk stanovil datum na dubnový žert
Zákazníci čekají od roku 2017, někteří už ruší objednávky. Teď Elon Musk oznámil představení na 1. dubna 2026 – ten samý den, kdy lidé nevěří ničemu. Je to provokace, nebo konečně reálný termín? Vůz m...

Ford Capri | zdroj: fordpresskits.com

Ford nabízí vícedenní test elektromobilů za 590 Kč denně. Při koupi vrátí každou korunu
Patnáctiminutová jízda u dealera vám nepoví, jestli vám elektromobil sedne do života. Ford Česká republika proto spouští program, kdy si můžete Pumu Gen-E, Capri nebo Explorer zapůjčit na několik dní....

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Elektromobily ve městě: Proč se vyplatí přesedlat na elektřinu

Městská doprava prochází revolucí a elektromobily se stávají stále atraktivnější volbou pro každodenní cestování. Tichý provoz,... >>

Ford prodal 20 tisíc Mach-E za čtvrtletí. Klasický Mustang prohrává 2:1

Americká automobilka dosáhla rekordního růstu EV o 51 procent právě před zánikem dotací 7 500 dolarů. Zatímco elektrický crossover slaví... >>

Nový Zeekr X má 489 koní a v Číně stojí půl milionu. Teď míří do Evropy

Čínská prémiová značka Zeekr, patřící pod Geely, oficiálně odhalila model Zeekr X. Parametry vyrážejí dech: jde o kompaktní SUV s... >>

Prodeje Tesly v Evropě pokračují v říjnovém propadu. Pomůže levnější Model Y Standard?

Říjnová čísla jsou alarmující. Tesla prodala ve Švédsku jen 133 vozů, ve většině Evropy propadla o desítky procent. Čínské značky... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Arezzo, ItalyArezzo, Italy
24 míst • 250 kW • ne-Tesla
Montbéliard, FranceMontbéliard, France
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hermsdorf, GermanyHermsdorf, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Füssen, GermanyFüssen, Germany
18 míst • 250 kW • ne-Tesla
Agde, FranceAgde, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.