Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Xpeng a BP Pulse rozšiřují dobíjecí infrastrukturu v Číně

EV novinky
Foto: EV novinky
Fotka autora Filip
Filip 13 Červen, 2025

První společná dobíjecí stanice v Guangzhou

Čínská automobilka Xpeng a společnost BP Pulse, specializující se na dobíjení elektromobilů, oficiálně spustily svou první společně vybudovanou dobíjecí stanici. Tato stanice, umístěná přímo v Guangzhou, kde má Xpeng své sídlo, začala fungovat 11. června. Nabízí celkem 50 dobíjecích pistolí rozdělených do 30 samostatných stanovišť, přičemž maximální výkon činí 480 kW, což umožňuje extrémně rychlé dobíjení vozů.

Expanze do dalších měst a mezinárodní spolupráce

Již v nejbližší době plánují Xpeng a BP Pulse otevřít další tři společné stanice v metropolích Peking, Guangzhou a Shenzhen. Tyto projekty slouží jako pilotní fáze pro další rozvoj sítě v Číně. Zároveň obě společnosti urychlí jednání o spolupráci v zahraničí, což by mohlo vést k rozšíření jejich služeb mimo čínský trh.

Sdílení sítí a přínosy pro zákazníky

Spolupráce mezi Xpeng a BP Pulse byla oficiálně stvrzena v lednu letošního roku prostřednictvím Memoranda o porozumění (MOU). Tato dohoda umožňuje zákazníkům obou firem využívat rozsáhlou infrastrukturu pokrývající 420 čínských měst s více než 30 000 dobíjecími terminály. Pro uživatele elektromobilů to znamená větší dostupnost a pohodlí při cestování.

Kontext vlastní sítě Xpeng a další partnerství

Xpeng patří mezi výrobce, kteří investují do vlastní dobíjecí infrastruktury. V současnosti provozuje v Číně přes 2 270 vlastních stanic s celkem 12 200 dobíjecími porty. Vedle partnerství s BP Pulse uzavřela automobilka v lednu také dohodu s koncernem Volkswagen. Tato spolupráce se zaměřuje na vybudování jedné z největších sítí superchargerů v Číně, což jsou speciální stanice pro ultra-rychlé dobíjení s vysokým výkonem.

Vysvětlení klíčových pojmů

Pro lepší orientaci: Supercharger označuje dobíjecí stanici s výkonem nad 150 kW, která umožňuje nabití baterie na 80 % kapacity často za méně než 30 minut. Memorandum o porozumění (MOU) je předběžná dohoda, která stanoví rámec budoucí spolupráce bez právně závazných detailů. Volkswagen je strategickým investorem Xpeng, když do něj v červenci 2023 vložil 700 milionů dolarů.

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Zapomeňte na drahé výměny: Moderní baterie EV přežijí celé auto, ukazují nová data
„Za pár let budeš muset vyhodit půl milionu za novou baterii." Tohle větu slyšel každý, kdo uvažoval o elektromobilu. Jenže to prostě není pravda. Nová globální data z více než 20 000 vozidel ukazují ...

V2G - nabíjení - Ilustrační foto

Z překážky se stala výhoda. Němci otevřeli elektromobilům cestu k výdělku 500 eur ročně
Dlouho kritizované dvojí zdanění u technologie V2G je pryč. Německý parlament odstranil hlavní ekonomickou bariéru, která bránila tomu, aby se elektromobily staly mobilními bateriemi pro elektrickou s...

Mercedes-Benz CLA, zdroj: media.mercedes-benz.cz

Mercedes CLA: Hybridní a elektrická verze za téměř stejnou cenu
Mercedes představil hybridní varianty modelu CLA, které startují na 1,2 milionu korun a cenově se téměř vyrovnají elektrickému provedení. Německá automobilka tak dosahuje cenové parity mezi různými ty...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Česko vyjednalo odklad CO2 daně na paliva. Pak řeklo ne. Proč?

Evropská unie po dramatickém nočním vyjednávání schválila snížení emisí o 90 procent do roku 2040. Česko hlasovalo proti, přesto plán... >>

BMW předběhlo Teslu. První německá značka s certifikací pro jízdu bez dotyku volantu

Evropští majitelé Tesel stále podpisují petice a čekají na schválení systému FSD. Mezitím se BMW Group stalo první německou... >>

Ford prodal 20 tisíc Mach-E za čtvrtletí. Klasický Mustang prohrává 2:1

Americká automobilka dosáhla rekordního růstu EV o 51 procent právě před zánikem dotací 7 500 dolarů. Zatímco elektrický crossover slaví... >>

Německý automobilový trh v krizi? VDIK volá po realističtější podpoře elektromobility

Propad hodnoty ojetých elektromobilů až o polovinu, hrozící pokuty 15 miliard eur a rozporuplné signály z Bruselu i Berlína. Německý... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Saint-Gaudens, FranceEstancarbon, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Dortmund-Nord, GermanyDortmund, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Gap, FranceGap, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Varazdin, CroatiaVarazdin, Croatia
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bourg-Achard, FranceBourg-Achard, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.