Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Xpeng zaznamenal výrazný růst dodávek elektromobilů v květnu

Xpeng - xpeng.com/news

Celkové výsledky a klíčové modely

Čínská automobilka Xpeng v květnu dodala celkem 33 525 elektromobilů, což znamená meziroční skok o 230 %. Dominantním modelem zůstává sedan Mona M03, který se 10 900 dodanými vozy tvořil 32,51 % všech prodejů značky. Tento model už devátý měsíc po sobě překonal hranici 10 000 kusů měsíčně, ačkoliv proti dubnu došlo k poklesu o 23,29 %. Od ledna do května se Mona M03 podílel na 44,43 % celkových dodávek Xpeng s 72 240 prodanými jednotkami.

Úspěchy SUV řady G

Model G6, který patří do kategorie SUV (Sport Utility Vehicle – terénní vůz s vyšší světlou výškou a prostorným interiérem), se v květnu dostal na druhou příčku prodejů s 7 951 dodanými kusy. To představuje meziroční nárůst o 136,50 % a podíl 23,72 % na celkových květnových dodávkách. Za prvních pět měsíců roku se prodej G6 zvýšil o 190,72 % na 28 871 vozů. Stejně tak model G9 zaznamenal růst – v květnu se dodalo 4 221 jednotek, což je meziročně o 37,58 % více.

Výkon modelů X9 a P7

Víceúčelový vůz (MPV – Multi-Purpose Vehicle, určený pro větší počet cestujících) X9 dosáhl v květnu druhého nejlepšího měsíčního výsledku v historii s 3 227 dodanými vozy, což je o 98,58 % více než loni. Tento model se chystá na evropský trh, kde by měl být uveden ještě letos. Naopak řada P7, konkrétně model P7+, vykázala pokles – v květnu se prodalo jen 6 601 kusů, což je meziroční snížení o 10,70 %. Klasická řada P7 pak dodala pouhých 144 vozů, což znamená propad o 90,22 %.

Novinky a technologické inovace

Xpeng nedávno představil aktualizované verze modelů G6 a G9, které nabízejí vylepšenou výbavu za nižší ceny. Zároveň rozšířil varianty Moni M03 o verze Max, jež přinášejí pokročilé asistenční funkce podobné systému FSD (Full Self-Driving) od Tesly. Tyto technologie umožňují částečné autonomní řízení, například na dálnicích. Společnost také oznámila spolupráci s Huawei na vývoji zobrazovacího systému pro palubní desku, který debutuje v novém SUV modelu G7.

Specifikace nových vozů

Chystaný model G7 SUV bude prvním vozem Xpeng vybaveným vlastním AI čipem Turing, který podporuje úroveň autonomního řízení L3 (kde vůz částečně přebírá kontrolu za specifických podmínek). Současně byl odhalen nový sedan P7 s délkou 5 017 mm, jenž bude dostupný v jednomotorové i dvoumotorové verzi. Tyto inovace posilují pozici Xpeng v konkurenčním trhu elektromobilů, kde značka těží z dostupných cenových hladin a technologického pokroku.

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Miriam , dne 11 Červen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

V2G: Přelom, co mění pravidla hry: Jak vám elektromobil vydělá peníze

S nástupem technologie Vehicle-to-Grid (V2G) se elektromobily mění z pouhých dopravních prostředků na aktivní součást energetické sítě.... >>

Tajemství efektivity: Proč Tesla spotřebuje mnohem méně energie než BMW a Mercedes

Tesla Model 3 dosahuje spotřeby pouhých 15 kWh/100 km a dojezdu 491 kilometrů, zatímco srovnatelné BMW i4 potřebuje 18,1 kWh a ujede pouze 425... >>

Audi E5 Sportback: elektromobil za 32 800 USD s dojezdem 773 km

V srpnu 2025 startuje předprodej Audi E5 Sportback – elektromobil, který mění pravidla díky dojezdu 773 km a obří 59palcové obrazovce. Za... >>

Čínská ofenzíva na IAA: Proč se evropští výrobci obávají XPENG a AITO?

Mnichovský autosalon IAA Mobility 2025 potvrdil, že elektromobilita už není jen o zavedených značkách. Zcela nový přístup čínských... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Weibersbrunn, GermanyWeibersbrunn, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hartshead Moor, UK - WestboundBrighouse, United Kingdom
6 míst • 150 kW
Riga, LatviaRiga, Latvia
4 míst • 250 kW
Herne, GermanyHerne, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Blomsterdalen, NorwayBlomsterdalen, Norway
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Brescia, ItalyRoncadelle, Italy
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Noyelles-Godault, FranceNoyelles-Godault, France
24 míst • 250 kW • ne-Tesla
Valli di Carnia, ItalyAmaro, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Saint-Gaudens, FranceEstancarbon, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Teramo, ItalyTeramo, Italy
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.