Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Zeekr představuje revoluční hybridní platformu SEA-S a model 9X

Ilustrační foto - zgh.com/media-center

Revoluční hybridní platforma

Společnost Zeekr oficiálně představila hybridní platformu SEA-S, kterou označuje jako světově první plně 900V vysokonapěťové řešení postavené na čistě elektrické architektuře. Tato technologie využívá tři křemíkově karbidové motory (SiC), které zvyšují účinnost přenosu energie a snižují ztráty. Platforma umožňuje plynulý přechod mezi tichým elektrickým provozem ve městě a výkonným hybridním režimem pro dálkové jízdy bez obav z dojezdu.

Luxusní SUV Zeekr 9X

Prvním modelem na platformě SEA-S je plně velké SUV Zeekr 9X, jehož předprodej odstartuje na autosalonu v Čcheng-tu koncem srpna. Vůz kombinuje 2,0litrový zážehový motor s tepelnou účinností přes 46 % a elektrický pohon s výkonem 1030 kW (1400 koní). Díky tomu dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 3,1 sekundy, což jej řadí na úroveň supersportovních vozů.

Baterie a dojezd

Zeekr 9X je vybaven lithium-iontovou baterií o kapacitě 70 kWh, která v čínském testovacím cyklu CLTC (simuluje běžné čínské podmínky jízdy) poskytuje čistě elektrický dojezd až 380 km – nejvíce u hybridních SUV na globálním trhu. Při plné nádrži a nabité baterii dosahuje kombinovaný dojezd přes 1000 km. Vůz podporuje ultra rychlé nabíjení až 6C (kde „C“ označuje násobek kapacity baterie), což umožňuje dobít baterii z 20 % na 80 % za přibližně 9 minut.

Autonomní řízení nové generace

Model debutuje s autonomním systémem G-Pilot H9, který dosahuje pokročilé úrovně L3. Ta umožňuje částečnou automatizaci řízení za specifických podmínek, přičemž řidič musí být připraven kdykoli převzít kontrolu. Systém využívá dvojici čipů Nvidia Thor s výpočetním výkonem 1400 TOPS (bilionů operací za sekundu) a pět lidarů schopných detekovat předměty větší než 0,75×0,75 metru na vzdálenost až 300 metrů.

Cena a dostupnost

Očekávaná startovací cena Zeekru 9X činí kolem 600 000 čínských juanů (přibližně 1,9 milionu Kč). Uvedení modelu na trh plánuje Zeekr na třetí čtvrtletí letošního roku. Společnost zároveň dosáhla milníku 500 000 vyrobených vozů pod značkou Zeekr, přičemž v červnu dodala celkem 43 012 vozů v rámci své skupiny.

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Miriam , dne 10 Červenec, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Leapmotor expanduje: Dodávky baterií pro komerční elektromobily

Čínský výrobce elektromobilů Leapmotor začal dodávat bateriové packy komerčním výrobcům nově energetických vozidel (NEV).... >>

Itálie spouští rekordní dotace až 11 000 eur na elektroauta

Italská vláda schválila dotační program v hodnotě 600 milionů eur, který od září 2025 nabídne až 11 000 eur na nákup elektroauta.... >>

Spolupráce GM a Hyundai na elektrických vozech a další aktuální trendy

General Motors a Hyundai oznámily společný vývoj pěti vozidel, přičemž pro Severní Ameriku připravují čistě elektrickou dodávku. V USA... >>

250 mld. € investic, jen 15 % EV: ACEA a CLEPA žádají obrat politik EU

Evropské svazy ACEA a CLEPA v otevřeném dopise z 27. srpna 2025 varují, že bez rychlé změny kurzu hrozí neúspěch transformace evropského... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Kløfta, NorwayKløfta, Norway
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Eggedal, NorwaySigdal, Norway
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Regensburg-Ost, GermanyRegensburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wittenburg, GermanyWittenburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Melide, SwitzerlandMelide, Switzerland
10 míst • 125 kW • ne-Tesla
Narbonne Sud, FranceNarbonne, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ajaccio, Korsika, FranceSarrola-Carcopino, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers South, DenmarkRanders, Denmark
24 míst • 250 kW • ne-Tesla
Waldlaubersheim, GermanyWaldlaubersheim, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.