Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

BMW Group dosáhla historického milníku

BMW - zdroj: www.press.bmwgroup.com
Klíčové zprávy: Z výrobní linky BMW Group v Mnichově sjel třímiliontý elektrifikovaný vůz skupiny. Jubilejním vozem se stal plug-in hybridní BMW 330e Touring v barvě Portimao Blue určený pro britský trh.

3M

Elektrifikovaných vozů vyrobeno

25%

Podíl elektrifikovaných vozů v roce 2024

1,5M

Čistě elektrických vozů dodáno

Elektrifikace jako klíčová strategie BMW Group

Bavaře automobilka BMW Group pokračuje v systematické elektrifikaci svého výrobního programu. V roce 2024 již každý čtvrtý prodaný vůz disponoval elektrifikovaným pohonem, což představuje významný posun směrem k udržitelné mobilitě. Společnost tak potvrzuje svou pozici průkopníka v oblasti elektromobility prémiových vozidel.

Díky vysoce flexibilní výrobě je BMW Group schopná reagovat na požadavky zákazníků v souladu s tržními trendy a poptávkou. Všechny továrny v naší globální výrobní síti jsou připraveny na elektromobilitu, což otevírá cestu k dalšímu růstu v tomto segmentu.

— Milan Nedeljković, člen představenstva odpovědný za výrobu

Historie elektrifikace BMW Group

2013

Zahájení sériové výroby elektrických vozů
Model BMW i3 se stal prvním sériově vyráběným elektrickým vozem BMW. Výroba probíhala v továrně v Lipsku společně s plug-in hybridním modelem BMW i8.

2019

Rozšíření do portfolia MINI
Zahájení výroby MINI Cooper SE v Oxfordu znamenalo vstup elektrické mobility do značky MINI.

2020-2021

Nová generace elektrických pohonů
BMW iX3 začalo vznikat v Číně, zatímco BMW iX a i4 se začaly vyrábět v Dingolfingu a Mnichově. Během jednoho roku byly všechny továrny BMW Group v Německu připraveny na výrobu čistě elektrických vozů.

2024-2027

Globální expanze
Pokračuje systematická integrace elektrifikovaných vozů do stávající výroby po celém světě, včetně příprav na modely NEUE KLASSE.

Globální výrobní síť připravená na elektromobilitu

BMW Group systematicky transformuje svou globální výrobní síť tak, aby byla plně připravena na výrobu elektrifikovaných vozidel. Klíčovým prvkem této strategie je flexibilní výroba, při které se na stejných linkách vyrábějí jak vozidla s elektrifikovanými pohony, tak vozy se spalovacími motory.

Evropa

  • 🇩🇪 Německo: Všechny závody připraveny na elektrickou výrobu
  • Plány: Nový závod v Debrecínu (Maďarsko) pro NEUE KLASSE

Amerika

  • 🇺🇸 USA: Spartanburg - plně elektrické vozy od 2026
  • 🇲🇽 Mexiko: San Luis Potosí - NEUE KLASSE od 2027
  • 🇧🇷 Brazílie: Již vyrábí elektrifikované vozy

Asie a Afrika

  • 🇨🇳 Čína: Elektrifikace dokončena ve všech závodech
  • 🇮🇳 Indie, 🇹🇭 Thajsko: Výroba elektrifikovaných vozů
  • 🇿🇦 Jižní Afrika: Plug-in hybridy od 2024

Kompetenční centrum pro elektrické pohony

Výroba komponentů elektrických pohonných jednotek se postupně rozšiřuje mimo Německo. Dingolfing se stal kompetenčním centrem pro výrobu elektrických pohonů s roční kapacitou přes 500 000 jednotek do roku 2022.

Výroba baterií páté generace

Vysokonapěťové baterie páté generace se nyní vyrábějí a instalují do vozidel v několika závodech současně:

  • Dingolfing - kompetenční centrum
  • Regensburg - rozšířená kapacita
  • Lipsko - tradiční místo výroby BMW i3
  • Spartanburg - severoamerická výroba

Zkušenosti získané během vývoje a výroby současných pohonů se nyní využívají při přípravě šesté generace elektrických pohonů, která bude uvedena na trh koncem roku 2025 spolu s modely NEUE KLASSE.

Budoucnost elektromobility BMW

BMW Group pokračuje v systematické elektrifikaci svého portfolia s cílem nabídnout zákazníkům širokou škálu elektrifikovaných vozidel. Kombinace čistě elektrických vozů a plug-in hybridů umožňuje automobilce reagovat na různé potřeby zákazníků a místní tržní podmínky.

Plány do budoucna: Společnost se připravuje na uvedení zcela nové generace elektrických vozů NEUE KLASSE, které budou představovat další evoluční krok v oblasti elektromobility BMW Group.

 

Zdroj: press.bmwgroup.com

Štítky

  • EV novinky
  • BMW
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 27 Květen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Čínské elektromobily expandují: BYD míří na evropský luxusní trh a roste podpora bateriových technologií

Čínský výrobce BYD se chystá jako první ze země vstoupit na evropský trh luxusních elektromobilů se svou značkou Yangwang. Současně... >>

Zeekr vyvrací obvinění z prodeje ojetých elektromobilů

Čínská automobilka Zeekr oficiálně reagovala na mediální zprávy o údajném prodeji ojetých vozů s nulovým nájezdem. Firma kategoricky... >>

Novinky v elektromobilitě: Avatr posiluje baterie a MG4 láme rekordy

Čínský výrobce Avatr oznámil integraci větších baterií CATL a pokročilého řídicího systému Huawei do svých modelů, s uvedením... >>

BMW iX3 2026: Revoluční efektivita 15 kWh/100 km předčí Tesla Model Y

Nový BMW iX3 2026 přepisuje pravidla elektromobility s rekordní spotřebou pouhých 15 kWh na 100 kilometrů a dosahuje uhlíkové neutrality... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Regensburg-Ost, GermanyRegensburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Liege, BelgiumLiège, Belgium
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nykøbing Mors, DenmarkNykøbing Mors, Denmark
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Caldes de Malavella, SpainCaldes de Malavella, Spain
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lippetal, GermanyLippetal, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bratislava, SlovakiaBratislava, Slovakia
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Viborg, DenmarkViborg, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hjørring, DenmarkHjørring, Denmark
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wörth, GermanyWörth an der Isar, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.