Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

BMW iX3 2026: Neue Klasse s dojezdem 800 km a nabíjením 400 kW - první testy

BMW iX3 - zdroj: www.press.bmwgroup.com
Klíčové zprávy: V testovacím centru BMW Group Miramas probíhají finální testy prototypů BMW iX3, prvního sériového modelu nové rodiny Neue Klasse. Elektrické SUV s dojezdem až 800 km a nabíjecím výkonem 400 kW oslaví světovou premiéru na IAA Mobility 2025 v září.

800 km

Maximální dojezd (WLTP)

400 kW

Maximální nabíjecí výkon

10 min

Doba pro nabití 350 km dojezdu

Neue Klasse: Nová éra elektromobility BMW

BMW vstupuje do nové éry s první generací modelů Neue Klasse, která kombinuje průkopnické technologie s legendární radostí z jízdy. BMW iX3 představuje první sériový model této revoluční platformy a současně směr, kterým se bude ubírat celé portfolio značky. Vývoj probíhá v závěrečné fázi a prototypy procházejí náročnými testy v jihofrancouzském testovacím centru Miramas.

Delší dojezd, rychlejší nabíjení, zcela nový displej a ovládací koncept a inteligence čtyř supermozků jsou charakteristickými rysy modelů Neue Klasse. S příchodem BMW iX3 přinášíme zásadní technologický posun s jasným cílem dále zintenzivnit pro BMW typickou radost z jízdy na zcela novou úroveň.

— Mike Reichelt, vedoucí divize Neue Klasse BMW

Časová osa vývoje Neue Klasse

2020-2022

Počátek vývoje nové platformy
BMW zahájilo vývoj zcela nové architektury pro elektrická vozidla s označením Neue Klasse, navazující na historickou řadu z 60. let.

2023-2024

Představení konceptu a technologií
BMW odhalilo klíčové technologie včetně 800V architektury, pokročilých asistenčních systémů a nového ovládacího konceptu Panoramic iDrive.

2025

Testy prototypů a příprava výroby
Finální testy prototypů v Miramas, příprava nového závodu v Debrecínu a světová premiéra na IAA Mobility v září.

2025-2026

Začátek sériové výroby
Zahájení výroby na konci roku 2025 v Maďarsku, dodávky prvním zákazníkům od druhého čtvrtletí 2026.

Revoluční technologie šesté generace BMW eDrive

Srdcem BMW iX3 je zcela nová technologie šesté generace BMW eDrive (Gen6), která přináší zásadní pokrok v oblasti výkonu a efektivity. Cylindrické lithium-iontové články poskytují o 20 procent vyšší energetickou hustotu než dosud používané prizmatické články. Baterie je integrována přímo do nosné struktury vozidla, což zvyšuje tuhost celé karoserie.

Nabíjení a dojezd

  • 🔋 Kapacita: Až 800 km dojezdu (WLTP)
  • ⚡ Rychlonabíjení: Maximálně 400 kW
  • ⏱️ Čas nabíjení: 350 km za 10 minut

Elektrické motory

  • 🔧 Zadní náprava: EESM synchronní motor
  • 🔧 Přední náprava: ASM asynchronní motor
  • 💪 Výkon: Více než 300 kW (402 PS)

Inteligentní funkce

  • 🤖 Víčko: Automatické otevírání s AI
  • 🔄 V2L/V2H/V2G: Obousměrné nabíjení
  • 📱 Monitorování: Živé sledování přes My BMW

BMW Panoramic iDrive: Nová úroveň interakce

Nový ovládací koncept BMW Panoramic iDrive revolučně mění způsob, jakým řidič interaguje s vozidlem. Systém se skládá ze čtyř hlavních prvků, které vytvářejí jedinečný uživatelský zážitek s mottem "Ruce na volantu, oči na silnici".

Čtyři pilíře nového systému

  • BMW Panoramic Vision - informace promítané napříč celou šířkou čelního skla
  • 3D Head-Up Displej - pokročilé zobrazení navigace a asistenčních systémů
  • Centrální displej - lichoběžníkový displej s matrix podsvícením
  • Shy-tech volant - tlačítka se rozsvítí pouze při dostupnosti funkcí

Heart of Joy: Supermozek pro jízdní dynamiku

Klíčovou inovací BMW iX3 je řídicí počítač Heart of Joy, který společně se softwarovým balíkem BMW Dynamic Performance Control posouvá jízdní dynamiku na zcela novou úroveň. Tento "supermozek" zpracovává informace desetkrát rychleji než předchozí systémy a koordinuje pohon, brzdění, rekuperaci i řízení.

Technický přelom: Heart of Joy umožňuje zastavení vozidla v 98 procentech případů pouze pomocí rekuperace, bez použití třecích brzd. Systém reaguje na pokyny řidiče bleskověji než kdykoli předtím.

Pokročilé asistenční systémy s umělou inteligencí

BMW iX3 představuje novou generaci asistenčních systémů, která kombinuje osvědčené algoritmy s umělou inteligencí. "Supermozek pro automatizovanou jízdu" disponuje 20krát vyšší rychlostí zpracování dat než předchozí generace a umožňuje symbiózou mezi řidičem a vozem na nové úrovni.

Klíčové funkce ADAS

Základní model nabídne varování při změně jízdního pruhu, bezpečné vystupování s bočními radary, assisted view zobrazující dopravní situaci a pokročilý dálniční asistent. Revoluční je především kooperativní brzdění - řidič může systém ovlivnit i během aktivního asistenčního režimu, aniž by došlo k jeho vypnutí.

Testování v reálných podmínkách

Prototypy BMW iX3 procházejí v testovacím centru Miramas komplexním programem zkoušek, který zahrnuje jízdy na okruhu, horských silnicích i testování pokročilých funkcí nabíjení. Novináři, kteří měli možnost vůz vyzkoušet, chválí především stabilitu, precizní řízení a pokročilé asistenční systémy.

Podle německého magazínu Auto Bild vůz vyniká enormní stabilitou na testovacích okruzích. Díky rychlejšímu zpracování dat patří kritizované pohyby volantu u aktivních asistenčních systémů minulosti.

Budoucnost začíná ještě letos

BMW iX3 bude představen na veletrhu IAA Mobility 2025 v Mnichově v září a výroba začne na konci roku v novém závodě v Debrecínu. První zákazníci dostanou svá vozidla ve druhém čtvrtletí 2026. Neue Klasse pak postupně rozšíří celé portfolio BMW napříč všemi segmenty a typy pohonů.

Výhled do budoucna: Technologie Neue Klasse budou implementovány do všech budoucích modelů BMW, bez ohledu na typ pohonu. Platformu doplní i nová limuzína pro segment BMW řady 3, která bude vyráběna v přestavěném mnichovském závodě od roku 2026.

Tento článek vychází z oficiálních tiskových zpráv BMW Group a zpráv z testovacích jízd v Miramas. Všechny uvedené technické údaje jsou předběžné a mohou se před zahájením sériové výroby změnit.

Zdroje: BMW Group Česká republika, BMW Blog, Auto Bild

Štítky

  • EV novinky
  • BMW
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 11 Červen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

BYD dobývá Evropu: Jak thajská továrna mění hru pro elektromobily

Čínská automobilka BYD poprvý exportovala elektromobily ze své thajské továrny do Evropy. Přes 900 vozů Dolphin míří do Německa, Belgie... >>

Elektromobily jako mobilní elektrárny: 7 modelů, které v létě 2025 nahradí generátor

Může elektromobil napájet váš dům při výpadku proudu? V USA ano, v Česku zatím ne • MG4 s upraveným adaptérem dává až 7 kW,... >>

Audi E5 Sportback: elektromobil za 32 800 USD s dojezdem 773 km

V srpnu 2025 startuje předprodej Audi E5 Sportback – elektromobil, který mění pravidla díky dojezdu 773 km a obří 59palcové obrazovce. Za... >>

Polestar 5 vstupuje na scénu: 884 koní, 670 km dojezdu a minimalistický design

Po pěti letech vývoje je tu Polestar 5 – elektrický sedan vyšší třídy s revoluční hliníkovou platformou, špičkovou technologií a... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Čestlice, Czech RepublicŘíčany u Prahy, Czech Republic
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Manchester, UK - SouthStockport, United Kingdom
8 míst • 250 kW
Val-de-Meuse, FranceVal-de-Meuse, France
32 míst • 250 kW • ne-Tesla
Katowice, PolandKatowice, Poland
4 míst • 150 kW
Næstved, DenmarkNæstved, Denmark
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Pärnu, EstoniaPärnu, Estonia
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Siegen, GermanySiegen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
(EV OTM) - Burnley Barracks, UKBurnley, United Kingdom
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Cuneo, ItalyCuneo, Italy
2 míst • 100 kW • ne-Tesla
Hjørring, DenmarkHjørring, Denmark
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.