Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

BYD posiluje evropskou přítomnost: Nové centrum v Budapešti a plány na expanzi

BYD Sealion 7 - ilustrační foto
Fotka autora Filip
Filip 17 Květen, 2025

Evropské sídlo s ambiciózními cíli

Společnost BYD, světový lídr v produkci nových energetických vozidel (NEV), oficiálně potvrdila založení evropského ředitelství v maďarské Budapešti. Projekt vznikl za účasti premiéra Viktora Orbána a předsedy představenstva BYD Wang Chuanfua. Nové centrum kombinuje prodejní síť, certifikační laboratoře a vývojové oddělení pro přizpůsobení vozů evropským podmínkám.

Výroba a spolupráce s univerzitami

Od roku 2016 provozuje BYD v Maďarsku továrnu na elektrobusy, nyní připravuje výrobní závod pro osobní vozy v Szegedu. Firma plánuje spolupráci s třemi místními univerzitami, včetně vzdělávacích programů pro budoucí zaměstnance. Před zahájením lokální produkce dodává modely jako Atto 3 nebo Seal U přímo z Číny.

Modelová paleta pro evropský trh

Mezi klíčové vozy na maďarském trhu patří hybridní Sealion 07 DM-i se startovní cenou od 550 000 Kč nebo elektrické SUV Seal. Termínem NEV se označují vozidla s čistě bateriovým pohonem nebo plug-in hybridy. BYD zároveň dominuje čínskému trhu s 29,7% podílem, zatímco Tesla zde drží 3,2%.

Bateriové technologie a globální logistika

V oblasti baterií zaujímá BYD druhé místo za společností CATL. Dubnová data ukazují 26,35% podíl na čínském trhu. Firma nedávno nasadila speciální nákladní loď BYD Shenzhen schopnou přepravit 7 000 vozů na jednu plavbu, první transport směřoval do Brazílie.

Strategické úpravy v globálním měřítku

Zatímco expanduje v Rumunsku s 30 prodejnami do roku 2025, stáhla plány na těžbu lithia v Chile kvůli poklesu cen této suroviny. Tento krok ilustruje flexibilní přístup k dodavatelskému řetězci v dynamickém prostředí elektromobility.

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Obnovitelné zdroje energie

Česko vyjednalo odklad CO2 daně na paliva. Pak řeklo ne. Proč?
Evropská unie po dramatickém nočním vyjednávání schválila snížení emisí o 90 procent do roku 2040. Česko hlasovalo proti, přesto plán prošel. Součástí je i síť vysokorychlostních vlaků, která zkrátí c...

BMW asistenční systém | zdroj: press.bmwgroup.com

BMW předběhlo Teslu. První německá značka s certifikací pro jízdu bez dotyku volantu
Evropští majitelé Tesel stále podpisují petice a čekají na schválení systému FSD. Mezitím se BMW Group stalo první německou automobilkou, která získala mezinárodní certifikaci podle nové regulace DCAS...

Renault 5 | zdroj: media.renault.com

Francouzi se zbláznili do Renaultu 5. Elektromobily dosáhly 24 %
Představte si, že každé čtvrté auto, které míjíte na ulici, je elektrické. Ve Francii to už není sci-fi, ale realita října 2025. Elektromobily dosáhly rekordních 24 % tržního podílu a za pouhý měsíc p...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Mýtus o chudých zemích a spalovacích motorech se hroutí. Data ukazují nečekaně rychlý přechod na elektromobily

Představa byla jasná: bohatý Západ přejde na elektřinu a zbytek světa bude dekády jezdit na benzín. Nová data ale ukazují pravý opak.... >>

Volvo zaplatí celý rok elektřiny a spouští ofenzivu před startem EX60

Švédská automobilka Volvo odstraňuje jednu z největších bariér přechodu na elektromobilitu – náklady na provoz. Od února 2026 nabídne... >>

VW zastavil výrobu legendárního Buzzu. Nostalgie nestačí na překonání kruté reality

Elektrický nástupce kultovního Volkswagen Microbusu měl být hitem. Místo toho stojí výroba v Hannoveru a dealerům se vozy hromadí na... >>

Tak už i Nissan oznamuje solid-state baterie. Od roku 2028 tak čekejme dvojnásobné dojezdy

Závod o bateriový svatý grál má dalšího silného hráče – nebo spíše, Nissan teď hlasitě potvrzuje své ambice. Japonská automobilka,... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Krško, SloveniaKrškem, Slovenia
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Warsaw, PolandWarsaw, Poland
2 míst • 120 kW
Charnock Richard, UKChorley, United Kingdom
12 míst • 150 kW
Mülheim, GermanyMülheim an der Ruhr, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Tarragona, SpainTarragona, Spain
2 míst • 150 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.