Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

BYD revolucionalizuje nabíjení elektroaut megawattovou technologií: 400 km za 5 minut a 15 000 nových stanic

BYD Sealion 7 - zdroj: https://bydukmedia.com
Klíčové zprávy: Čínská automobilka BYD představila světově první megawattový nabíjecí systém schopný doplnit 400 km dojezdu za pouhých 5 minut. Společnost plánuje výstavbu 15 000 megawattových nabíjecích stanic napříč Čínou a představuje průlomovou technologii Super e-Platform s 1000V architekturou.

15 000

Plánovaných megawattových nabíječek

1000 kW

Maximální nabíjecí výkon

5 min

Čas nabití pro 400 km dojezdu

500

Již fungujících nabíječek

Megawattová revoluce v nabíjení elektroaut

Čínský gigant BYD představil technologii Megawatt Flash Charging, která představuje dosud nejvýznamnější průlom v oblasti nabíjení elektromobilů. Tato takzvaná "super e-platforma" dokáže dosáhnout špičkového nabíjecího výkonu až 1000 kilowattů (kW), což umožňuje vozidlům nabít energii pro 400 kilometrů jízdy za pouhých 5 minut a zásadně mění ekonomiku vlastnictví elektroaut.

Abychom úplně vyřešili úzkost našich uživatelů z nabíjení, sledujeme cíl učinit čas nabíjení elektroaut stejně krátký jako tankování benzínových vozů.

— Wang Chuanfu, zakladatel a předseda BYD

Technologie Super e-Platform

BYD tvrdí, že jejich systém je světově první sériově vyráběnou platformou s 1000voltovou elektrickou architekturou - vyšší než nejlepší současné elektrovozy běžící na 800 voltech či dokonce nový 926voltový Lucid Gravity. Tento průlom vyžadoval vývoj zcela nových komponentů, které dříve jednoduše neexistovaly.

Technické specifikace

  • ⚡ Výkon: Až 1000 kW nabíjecí výkon
  • 🔋 Napětí: 1000V elektrická architektura
  • 🏎️ Motor: Až 30 511 otáček za minutu
  • 🔌 Proudová kapacita: Až 1000 ampérů

Klíčové komponenty

  • Karbid křemíku: Výkonové moduly 1500V
  • Blade LFP baterie: 35% delší životnost při vysokých teplotách
  • Dvojitý konektor: Zdvojnásobení rychlosti na stávající infrastruktuře
  • Aktivní chlazení: Pokročilé kapalinové systémy

Výhody pro uživatele

  • Rychlost: 1 sekunda = 2 kilometry dojezdu
  • Hmotnost: Konektor váží jen 2 kg
  • Kompatibilita: Funguje se stávajícími nabíječkami
  • Teplotní stabilita: Bez vlivu na životnost baterie

Historie vývoje megawattového nabíjení

2023

Zahájení výzkumu megawattové technologie
BYD začíná intenzivní výzkum a vývoj nabíjecích systémů s výkonem přesahujícím 1 MW pro osobní automobily.

Březen 2025

Představení platformy Super e-Platform
Oficiální odhalení světově první 1000V architektury a oznámení plánů na výstavbu nabíjecí sítě.

Duben 2025

Uvedení prvních vozidel Han L a Tang L
První vozy s megawattovou technologií dosáhly prodeje přes 10 000 kusů měsíčně každý model.

2025-2027

Masivní rozšíření infrastruktury
Plánovaná výstavba 15 000 megawattových nabíjecích stanic ve třech fázích napříč celou Čínou.

Globální nabíjecí síť připravená na megawatty

BYD systematicky buduje vlastní nabíjecí infrastrukturu rozdělěnou do tří klíčových fází. Hlavním cílem je vyřešit dosavadní závislost majitelů vozů BYD na nabíjecích zařízeních třetích stran, což představovalo významnou konkurenční nevýhodu vzhledem k tomu, že BYD má více než třetinový podíl na čínském trhu elektroaut.

Fáze výstavby nabíjecí sítě

Fáze 1 - Vlastní stanice BYD: Výstavba 4000 vlastních nabíjecích stanic s maximálním výkonem 1360 kW na stanici. Již je v provozu více než 500 stanic pokrývajících přes 200 hlavních čínských měst.

Fáze 2 - Partnerství s Xiaoju Charging: Spolupráce s předním digitálním operátorem na výstavbě 10 000 nabíjecích jednotek prostřednictvím modelu společné výstavby pro urychlení nasazení.

Fáze 3 - Joint venture s Xindietu: Strategická spolupráce na 5000 jednotkách s plnou megawattovou kapacitou pro zajištění komplexního pokrytí různorodých tržních regionů Číny.

Kompetenční centrum pro megawattové nabíjení

BYD vyvinula unikátní řešení pro překonání omezení elektrické sítě prostřednictvím integrace bateriových úložišť přímo do nabíjecích stanic. Toto umožňuje dodávat plný výkon 1000 kW i v oblastech, kde místní síť nemůže poskytnout dostatečné množství elektřiny.

Porovnání s konkurencí

Megawattová nabíječka BYD je nejsilnějším nabíjecím systémem pro osobní automobily v odvětví. Hlavní konkurenti sice vykazují působivé výkony, ale stále zaostávají:

  • Tesla V4: 500 kW
  • Li Auto 5C: 520 kW
  • NIO Power: 640 kW
  • BYD Megawatt: 1000 kW

Budoucnost rychlonabíjení elektromobilů

BYD má vizi budoucnosti, kde je nabíjení elektroaut stejně rychlé a pohodlné jako tankování tradičního benzínového vozu. Tento technologický průlom zásadně řeší primární bariéru masového přijetí elektromobilů. Společnost již naznačila, že pracuje na ještě rychlejších systémech s výkony až 1200 kW a 1500 kW.

Globální dopad: BYD už má v Číně 500 megawattových nabíječek v provozu - to je 40krát více stanic, než kolik dokázala zatím postavit společnost Ionna podporovaná největšími tradičními automobilkami v USA.

Tento článek vychází z oficiálních informací společnosti BYD a nezávislého testování technologie megawattového nabíjení. Všechny uvedené technické parametry odpovídají faktům zveřejněným automobilkou.

Zdroje: Reuters, CarNewsChina, InsideEVs, Evmagazine.eu

Štítky

  • EV novinky
  • BYD
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák, dne 2 Červen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Čínská elektromobilita: prodeje EV mohou v roce 2025 překonat celkové prodeje aut v USA

Čína pokračuje v překvapivém růstu elektromobility a míří k historickému milníku. V první polovině června 2025 země prodala 402 tisíc... >>

Pražská pobočka ORBION CARS končí jako dealer značky MG

Pražská pobočka ORBION CARS ukončí ke konci května 2025 svou činnost jako autorizovaný dealer značky MG. Servis a prodej vozů MG bude i... >>

Xiaomi YU7: Elektrické SUV přichází o měsíc dříve

Čínský technologický gigant Xiaomi překvapil automobilový svět oznámením o předčasném uvedení svého druhého elektromobilu. SUV s... >>

BYD Dolphin Surf: Novinka v segmentu malých elektromobilů pro Evropu

Čínský výrobce BYD přináší na evropský trh model Dolphin Surf, který kombinuje dostupnou cenu s moderním designem a pokročilými... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.