Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

BYD zažívá dramatický zvrat: boom elektromobilů vs. pokles hybridů

BYD SEAL - zdroj: https://www.byd.com/eu
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 8 Září, 2025
Čínský automobilový gigant BYD zveřejnil srpnová prodejní data za rok 2025, která odhalují zajímavé trendy na trhu elektromobility. Zatímco prodeje čistě elektrických vozů vzrostly meziročně o více než třetinu, plug-in hybridní modely zaznamenaly výrazný pokles.

Společnost BYD, která se etablovala jako jeden z nejvýznamnějších světových výrobců elektromobilů, publikovala srpnové prodejní výsledky za rok 2025, které ukazují neočekávané změny v preferencích zákazníků. Celkové prodeje osobních vozidel vzrostly pouze o minimální 0,2 % meziročně, což je výrazně méně než v předchozích obdobích.

Kontrastní vývoj podle typů pohonu

+34,4 %
Růst prodejů BEV v srpnu
-22,7 %
Pokles prodejů PHEV v srpnu
373 626
Celkové prodeje v srpnu
+21,9 %
Růst za prvních 8 měsíců

Nejpozoruhodnějším trendem je výrazný nárůst prodejů čistě elektrických vozidel (BEV), které v srpnu vzrostly o 34,4 % ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku. Konkrétně společnost prodala 199 585 osobních elektrických vozidel. Za prvních osm měsíců roku 2025 pak BEV prodeje vzrostly o 39,4 %.

Na druhé straně plug-in hybridní vozidla (PHEV) zaznamenala významný pokles o 22,7 % na 171 916 jednotek v srpnu. Jedná se již o pátý po sobě jdoucí měsíc meziročního poklesu v této kategorii. Za prvních osm měsíců roku však PHEV prodeje stále vykazují růst o 8,4 %.

Příčiny změn na trhu

Analytici vidí několik klíčových faktorů ovlivňujících tyto trendy. Čínský trh s plug-in hybridy může být v současnosti přesycený, zatímco zámořské prodeje PHEV nejsou dostatečně silné, aby tento pokles kompenzovaly.

Změna preferencí spotřebitelů směrem k čistě elektrickým vozidlům odráží rostoucí důvěru v bateriové technologie a rozšiřující se infrastrukturu nabíjení. BYD v březnu oznámila průlom v technologii rychlého nabíjení baterií, který umožňuje přidat 250 mil dojezdu za pouhých pět minut.

Globální kontext a konkurence

BYD čelí rostoucí konkurenci nejen na domácím čínském trhu, ale i globálně. V Evropě se společnosti daří vytlačovat Tesla z pozic. Zatímco Tesla zaznamenala v červenci 40% pokles prodejů v Evropě na 8 837 vozů, BYD zvýšila své evropské prodeje o 225 % na 13 503 vozidel.

Zajímavá fakta o BYD v roce 2025:

  • Celkové zámořské prodeje vzrostly za osm měsíců o 136,27 %
  • Společnost snížila svůj celoroční cíl z 5,5 na 4,6 milionu vozidel
  • Na čínském trhu má BYD podíl přibližně 29,2 %
  • Výroba klesla druhý měsíc po sobě poprvé od roku 2020

Situace v České republice

I v České republice začíná BYD budovat svou pozici. BYD oficiálně vstoupila na český trh v dubnu 2025 a v současnosti buduje svou dealerskou síť.

Podle analytiků bude trvat ještě nějakou dobu, než si čínské značky vybudují dostatečnou dealerskou síť pro plnohodnotný vstup na český trh, kde se tři ze čtyř vozů prodávají firmám.

Výhled do budoucna

Srpnové výsledky BYD odrážejí širší transformaci automobilového průmyslu směrem k udržitelnější mobilitě. Přestože růst není tak dramatický jako v předchozích letech, celkový trend za prvních osm měsíců roku zůstává pozitivní s nárůstem o 21,9 %.

Experti očekávají, že se PHEV prodeje v nadcházejících měsících pravděpodobně stabilizují, zatímco BEV segment bude pokračovat v růstu díky pokračujícím technologickým inovacím a rozšiřující se nabíjecí infrastruktuře.

Zdroje: cleantechnica.com, cnevpost.com, electriccarsreport.com

Štítky

  • EV novinky
  • BYD
  • Elektromobilita

Mohlo by vás zajímat

Elektromobil v Římě - ilustrační foto

Dotace na elektromobily v Itálii zmizely za 6 hodin. 597 milionů eur nestačilo
22. října 2025 v poledne spustila Itálie dotační program na elektromobily s rozpočtem 597 milionů eur. Nabídka byla lákavá: až 11 000 eur slevy na nový elektromobil. Server ministerstva okamžitě zkola...

XPENG G6

Test XPENG G6 (Den 2): 180 km do Krušných hor v chladu a protivětru. Kolik zbylo baterie?
Pokračujeme v redakčním testu elektromobilu XPENG G6. Druhý den nás čeká delší přesun z Mělnicka přes Karlovy Vary až do Krušných hor. Plán je jasný: přibližně 180 km v chladném podzimním počasí, v pl...

Výzkum a vývoj

Baterie v elektromobilu vydrží o 10 % déle díky české metodě. V servisech budou už snad za 2 roky
Při koupi ojetého elektromobilu nevíte, jak dlouho baterie vydrží. Servis tipuje, prodejce slibuje. Kateřina Nováková z ČVUT to změnila – vyvinula metodu, která stav baterie změří přesně, i bez znalos...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Test XPENG G6 (Den 2): 180 km do Krušných hor v chladu a protivětru. Kolik zbylo baterie?

Pokračujeme v redakčním testu elektromobilu XPENG G6. Druhý den nás čeká delší přesun z Mělnicka přes Karlovy Vary až do Krušných hor.... >>

BYD nezpomaluje: Prodeje elektromobilů v srpnu vystřelily o 24 %. Co za tím stojí?

Zatímco se ostatní automobilky potýkají s nejistotou, čínský drak BYD šlape na plyn. V srpnu prodal téměř 200 000 čistých... >>

Bez dotací mezi nejlepšími: Češi kupují elektromobily rychleji než Němci či Francouzi

Zatímco Německo a Francie nabízejí tisíce eur na elektromobily, z první světové desítky nejrychleji rostoucích trhů vypadly. Česká... >>

Bývalý šéf Stellantis odpálil bombu. V nové knize píše o rozpadu a převzetí Fiatu a Peugeotu Čínou

Je to zpráva, která otřásá autoprůmyslem. Carlos Tavares, donedávna nejmocnější muž Stellantis, byl loni odvolán. Nyní ve své knize... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Charleroi, BelgiumCharleroi, Belgium
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Olomouc, Czech RepublicOlomouc, Czech Republic
8 míst • 138 kW • ne-Tesla
Wernberg-Köblitz, GermanyWernberg-Köblitz, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Flå, NorwayFlå, Norway
38 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lohfelden, GermanyLohfelden, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.