Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

BYD zažívá dramatický zvrat: boom elektromobilů vs. pokles hybridů

BYD SEAL - zdroj: https://www.byd.com/eu
Čínský automobilový gigant BYD zveřejnil srpnová prodejní data za rok 2025, která odhalují zajímavé trendy na trhu elektromobility. Zatímco prodeje čistě elektrických vozů vzrostly meziročně o více než třetinu, plug-in hybridní modely zaznamenaly výrazný pokles.

Společnost BYD, která se etablovala jako jeden z nejvýznamnějších světových výrobců elektromobilů, publikovala srpnové prodejní výsledky za rok 2025, které ukazují neočekávané změny v preferencích zákazníků. Celkové prodeje osobních vozidel vzrostly pouze o minimální 0,2 % meziročně, což je výrazně méně než v předchozích obdobích.

Kontrastní vývoj podle typů pohonu

+34,4 %
Růst prodejů BEV v srpnu
-22,7 %
Pokles prodejů PHEV v srpnu
373 626
Celkové prodeje v srpnu
+21,9 %
Růst za prvních 8 měsíců

Nejpozoruhodnějším trendem je výrazný nárůst prodejů čistě elektrických vozidel (BEV), které v srpnu vzrostly o 34,4 % ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku. Konkrétně společnost prodala 199 585 osobních elektrických vozidel. Za prvních osm měsíců roku 2025 pak BEV prodeje vzrostly o 39,4 %.

Na druhé straně plug-in hybridní vozidla (PHEV) zaznamenala významný pokles o 22,7 % na 171 916 jednotek v srpnu. Jedná se již o pátý po sobě jdoucí měsíc meziročního poklesu v této kategorii. Za prvních osm měsíců roku však PHEV prodeje stále vykazují růst o 8,4 %.

Příčiny změn na trhu

Analytici vidí několik klíčových faktorů ovlivňujících tyto trendy. Čínský trh s plug-in hybridy může být v současnosti přesycený, zatímco zámořské prodeje PHEV nejsou dostatečně silné, aby tento pokles kompenzovaly.

Změna preferencí spotřebitelů směrem k čistě elektrickým vozidlům odráží rostoucí důvěru v bateriové technologie a rozšiřující se infrastrukturu nabíjení. BYD v březnu oznámila průlom v technologii rychlého nabíjení baterií, který umožňuje přidat 250 mil dojezdu za pouhých pět minut.

Globální kontext a konkurence

BYD čelí rostoucí konkurenci nejen na domácím čínském trhu, ale i globálně. V Evropě se společnosti daří vytlačovat Tesla z pozic. Zatímco Tesla zaznamenala v červenci 40% pokles prodejů v Evropě na 8 837 vozů, BYD zvýšila své evropské prodeje o 225 % na 13 503 vozidel.

Zajímavá fakta o BYD v roce 2025:

  • Celkové zámořské prodeje vzrostly za osm měsíců o 136,27 %
  • Společnost snížila svůj celoroční cíl z 5,5 na 4,6 milionu vozidel
  • Na čínském trhu má BYD podíl přibližně 29,2 %
  • Výroba klesla druhý měsíc po sobě poprvé od roku 2020

Situace v České republice

I v České republice začíná BYD budovat svou pozici. BYD oficiálně vstoupila na český trh v dubnu 2025 a v současnosti buduje svou dealerskou síť.

Podle analytiků bude trvat ještě nějakou dobu, než si čínské značky vybudují dostatečnou dealerskou síť pro plnohodnotný vstup na český trh, kde se tři ze čtyř vozů prodávají firmám.

Výhled do budoucna

Srpnové výsledky BYD odrážejí širší transformaci automobilového průmyslu směrem k udržitelnější mobilitě. Přestože růst není tak dramatický jako v předchozích letech, celkový trend za prvních osm měsíců roku zůstává pozitivní s nárůstem o 21,9 %.

Experti očekávají, že se PHEV prodeje v nadcházejících měsících pravděpodobně stabilizují, zatímco BEV segment bude pokračovat v růstu díky pokračujícím technologickým inovacím a rozšiřující se nabíjecí infrastruktuře.

Zdroje: cleantechnica.com, cnevpost.com, electriccarsreport.com

Štítky

  • EV novinky
  • BYD
  • Elektromobilita
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 8 Září, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Voyah Zhiyin: Aktualizovaný elektrický SUV s technologiemi Huawei

Čínská značka Voyah spustila předprodej modernizovaného elektrického SUV Zhiyin s pokročilými technologiemi od Huawei. Model nabízí dojezd... >>

Nio ES8: Nová generace vlajkového SUV s větší kapacitou baterie

Čínský výrobce elektromobilů Nio představí novou generaci modelu ES8 již 21. srpna na speciální akci v Čcheng-tu. Vůz nabídne... >>

Křemíkové baterie získaly 463 milionů dolarů: Konec éry lithium-iontů?

Americká společnost Group14 Technologies právě uzavřela jedno z největších investičních kol v oblasti bateriových technologií za... >>

Konec kabelů: Porsche ukázalo auto, které se nabíjí samo - stačí ho zaparkovat

Porsche přichází s technologií, která změní způsob nabíjení elektromobilů navždy. Stačí zaparkovat nad speciální deskou a auto se... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Neuville-en-Ferrain, FranceNeuville-en-Ferrain, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Blokhus, DenmarkBlokhus, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Regensburg-Ost, GermanyRegensburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Saint-Brieuc, FranceLangueux, France
16 míst • 259 kW • ne-Tesla
Arezzo, ItalyArezzo, Italy
24 míst • 250 kW • ne-Tesla
Offenburg, GermanyOffenburg, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Verniolle, FranceVerniolle, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Magnant, FranceMagnant, France
56 míst • 250 kW • ne-Tesla
Genova North, ItalyGenova, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Noyelles-Godault, FranceNoyelles-Godault, France
24 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.