Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Chery v Česku: Zatímco my tankujeme benzín, v Číně vyjel elektrický Exlantix s obří baterií

Chery Tiggo 7 | zdroj: cheryinternational.com
Foto: Chery Tiggo 7 | zdroj: cheryinternational.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 22 Prosinec, 2025
Čínský gigant Chery má za sebou oficiální vstup na český trh. Kdo však čekal záplavu levných elektromobilů, zůstal zřejmě zaskočen. Zatímco u nás značka vsadila na konzervativní spalovací motory a hybridy, v domovské Číně právě odhalila technologickou demonstraci síly. Model Exlantix ET7 pod prémiovou divizí Exeed ukazuje, o co jsme zatím u nás ochuzeni.

Vstup automobilky Chery do České republiky byl jedním z témat letošního podzimu. Očekávání byla veliká, zejména s ohledem na pověst čínských výrobců jako lídrů v elektromobilitě. Realita v českých showroomoch je však pragmatická. Při pohledu na oficiální nabídku importéra je zřejmé, že pro tuzemského zákazníka byla zvolena strategie „benzín a hybrid“.

Česká realita: zatím bez kabelu

Pokud navštívíte české stránky značky, zjistíte, že aktuální portfolio tvoří modely cílící na konzervativnější klientelu. Nabídka, jak ji prezentuje oficiální web Chery, se soustředí na spalovací verze a plug-in hybridy. Čistokrevný elektromobil (BEV), který by konkuroval zavedeným hráčům jako Škoda Enyaq nebo Tesla Model Y, v ceníku k dnešnímu dni nenajdete.

Tento krok je z obchodního hlediska logický – Česká republika v adopci elektromobility stále zaostává za západní Evropou a cenově dostupné SUV se spalovacím motorem zde má stále obrovský tržní potenciál. Nicméně fanoušci technologií mohou cítit určité zklamání, zvláště když se podíváme na to, co Chery právě teď posílá na silnice v Číně.

V Číně startuje Exlantix ET7

Zatímco v Česku se seznamujeme s modely Tiggo 7 nebo Tiggo 8, v Číně divize Exeed (což je prémiová odnož koncernu Chery, pod kterou spadají modely řady Exlantix) uvádí na trh vylepšené SUV s označením Exlantix ET7. Podle nejnovějších informací, se kterými přišel server CarNewsChina, jde o vůz, který parametry míří na samotný vrchol segmentu.

Klíčové parametry, které nám mohou chybět:

  • Baterie od lídra trhu: Vůz je osazen akumulátorem typu NMC (nikl-mangan-kobalt) od společnosti CATL.
  • Kapacita: Uváděná kapacita činí úctyhodných 97,682 kWh. To je hodnota, která bezpečně překonává většinu běžné evropské konkurence.
  • Dojezd: Dle čínské normy CLTC ujede vůz na jedno nabití až 726 kilometrů.

Realistický pohled na dojezd: CLTC vs. WLTP

Musíme být při interpretaci čísel z Číny opatrní. Norma CLTC (China Light-Duty Vehicle Test Cycle) je známá svým optimismem a v evropských podmínkách je zpravidla nedosažitelná. Pro hrubou představu o reálném dojezdu v našich podmínkách (dle metodiky WLTP) je nutné odečíst přibližně 20 až 25 %.

I po tomto přepočtu se však dostáváme na velmi zajímavá čísla. Exlantix ET7 by v evropském cyklu WLTP mohl atakovat hranici 550 až 580 kilometrů. To by z něj v kombinaci s rychlým nabíjením, které je u platformy E0X (využívající 800V architekturu) standardem, dělalo plnohodnotné dálniční auto schopné konkurovat i německé prémii.

Proč ho tu (zatím) nemáme?

Rozdíl mezi nabídkou v Číně a v Česku krásně ilustruje globální strategii Chery. Zatímco doma musí bojovat v krvavé cenové válce s technologickými giganty jako BYD nebo Nio, v Evropě postupuje opatrněji. Do Česka přináší to, co se zde aktuálně prodává nejsnáze – dostupná SUV se spalovacími motory. Dalším faktorem je pravděpodobně celní politika EU vůči plně elektrickým vozům z ČÍny.

Je však pravděpodobné, že absence elektromobilů v české nabídce je jen dočasný stav. Modely Exlantix (v Číně často označované jako Sterra) jsou od počátku vyvíjeny jako globální modely. Je tedy možné, že až se infrastruktura a poptávka v ČR posunou, uvidíme podobnou techniku i na našich značkách. Prozatím se však musíme spokojit s tím, že technologická špička koncernu zůstává za Velkou zdí.

Štítky

  • EV novinky
  • Elektromobilita
  • Zahraničí

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Konec nočních můr z hořících baterií? Stellantis si patentoval systém, který udusí oheň zevnitř
Požár elektromobilu je scénář, kterého se obávají řidiči i záchranáři. Hašení bývá složité, zdlouhavé a náročné na vodu. Co kdyby ale auto dokázalo nebezpečnou reakci zastavit samo, dřív než si posádk...

elektromobil VW Polo | zdroj: volkswagen-newsroom.com

25 000 eur a 450 km: VW zahajuje ofenzivu levných elektromobilů modelem ID. Polo
První ze šesti nových elektrických modelů, které Volkswagen uvede v roce 2026, nese slavné jméno Polo. Elektrický nástupce legendy nabídne více prostoru než spalovací předchůdce, novou platformu MEB+ ...

Ford Capri | zdroj: fordpresskits.com

Ford otáčí kormidlo: Odepisuje 19,5 miliardy a zastavuje elektrický F-150
Detroit hlásí jeden z nejdražších strategických obratů v historii automobilismu. Sen o rychlé elektrifikaci Ameriky narazil na tvrdou realitu trhu. Ford dnes s okamžitou platností zastavuje výrobu své...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Elektromobilita v Česku má stále co dohánět. Lépe jsou na tom Poláci i Maďaři

Česká čísla překvapí: registrace elektromobilů vzrostly za deset měsíců roku 2025 o 31,8 % na 11 444 vozů. Jenže tržní podíl 5,6 % je... >>

Proč Tesla zvládla software za 5 let a tradiční automobilky selhávají dekádu

GM tratil 10 miliard dolarů na Cruise a projekt skončil. Ford ztratil 2,7 miliardy na Argo AI. Tesla mezitím posílá bezdrátové aktualizace od... >>

Vyměníte 5 % energie za čisté ruce? Bezdrátové nabíjení elektromobilů konečně dává smysl

Zaparkovat a odejít. Žádné hledání kabelů v kufru, žádné špinavé ruce. To, co známe z telefonů, se ve Švýcarsku stává realitou i... >>

Volkswagen a Xpeng dokončili společný elektromobil ID.Unyx 07 za pouhých 18 měsíců

První společný vůz Volkswagenu a Xpengu, SUV ID.Unyx 07, vstoupí do výroby už 31. prosince. Je to výsledek nečekaně rychlého, pouhých 18... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Lovosice, Czech RepublicLovosice, Czech Republic
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Schipkau, GermanySchipkau, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bochum, GermanyBochum, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hamburg, Germany - EEZHamburg, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Dover, UKDover, United Kingdom
11 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.