Růst trhu navzdory sezónním výkyvům
Podle předběžných údajů Čínské asociace osobních vozidel (CPCA) se v dubnu prodalo 922 000 nových energetických vozidel (NEV) v maloobchodě, což představuje meziroční nárůst o 37 %. Tento růst přichází navzdory 7% poklesu oproti březnu, který odborníci přičítají sezónním faktorům a změnám v dotacích.
Elektrifikace jako nový standard
Průlomovým ukazatelem je podíl NEV na celkovém prodeji vozidel, jenž v dubnu dosáhl 52,3 %. Pro srovnání – za první čtyři měsíce roku 2024 činila penetrace elektromobilů 48,31 %. NEV zahrnují jak čistě bateriová vozidla (BEV), tak plug-in hybridy (PHEV).
Dodavatelský řetězec v pohybu
Velkoobchodní prodeje NEV vzrostly na 1,142 milionu kusů, což je meziročně o 41 % více. Zajímavostí je 1% měsíční nárůst, který odráží rostoucí poptávku ze strany exportérů i domácích dealerů. Celkový velkoobchodní prodej všech osobních vozidel v Číně dosáhl 2,174 milionu jednotek.
Týdenní trendy prodejů
Analýza týdenních dat odhalila výrazné výkyvy: zatímco v prvním dubnovém týdnu činil denní průměr prodejů 34 918 vozů (-14 % proti březnu), v posledním týdnu měsíce (28.-30.4.) prodeje explodovaly na 133 389 vozů denně, což představuje 52% meziroční růst.
Lokální značky posilují pozice
Mezi konkrétními hráči vyniká společnost BYD s 59 310 pojistnými registracemi za první květnový týden. Pro srovnání – Tesla zaznamenala 7 290 registrací. Domácí výrobci jako Nio nebo Dongfeng Nissan zároveň přicházejí s novými modely včetně elektrického sedanu N7, který překvapil agresivní cenovou politikou.
Zdroj: cnevpost.com