Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Delší dojezd a konec strachu z požáru. Dodavatel Fordu a Hyundai odstartoval výrobu klíčové baterie

Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 17 Září, 2025
Jihokorejská společnost SK On, klíčový hráč na poli bateriových technologií, udělala významný krok vpřed. Ve svém výzkumném institutu v Tedžonu otevřela pilotní linku na výrobu takzvaných solid-state baterií. Cílem je urychlit vývoj a ověřit výrobní postupy pro technologii, která slibuje delší dojezd, vyšší bezpečnost a rychlejší nabíjení elektromobilů.

Kdo je SK On a proč je tento krok důležitý

SK On je jedním z předních světových výrobců lithium-iontových baterií pro elektrická vozidla. Společnost byla založena v roce 2021 oddělením od mateřské skupiny SK Innovation, jihokorejského konglomerátu s dlouhou historií v energetickém a chemickém průmyslu. Ačkoliv jde o relativně mladou značku, její kořeny a zkušenosti sahají mnohem hlouběji.

Baterie od SK On dnes pohánějí elektromobily zavedených značek. Mezi její největší partnery patří automobilky jako Ford (například v populárním modelu F-150 Lightning), Hyundai (včetně modelů Ioniq 5 a 6) a Kia (model EV6). Společnost také nedávno uzavřela dohodu o dodávkách pro automobilku Nissan, čímž posiluje svou pozici na globálním trhu.

Otevření pilotního závodu je zásadní, protože přibližuje teoretické výhody baterií s pevným elektrolytem (All-Solid-State Batteries, ASSB) reálné velkosériové výrobě. Na této lince bude SK On testovat a zdokonalovat nejen samotné bateriové články, ale také nové výrobní procesy, které jsou pro komercializaci klíčové.

Co jsou solid-state baterie a jaké mají výhody?

Současné lithium-iontové baterie v elektromobilech používají tekutý nebo gelový elektrolyt, který umožňuje pohyb iontů mezi katodou a anodou. Tento tekutý prvek je však hořlavý a náchylný k degradaci při vysokých teplotách.

Baterie s pevným elektrolytem, jak název napovídá, nahrazují tuto tekutou složku pevným materiálem (například keramikou nebo polymerem). Tato změna přináší několik podstatných vylepšení:

  • Vyšší bezpečnost: Odstranění hořlavého tekutého elektrolytu výrazně snižuje riziko požáru baterie při poškození nebo přehřátí.
  • Větší hustota energie: Pevný elektrolyt umožňuje použití pokročilejších anod, například z lithia-kovu, což může vést k výrazně vyšší hustotě energie. Pro řidiče to znamená delší dojezd na jedno nabití.
  • Rychlejší nabíjení: Struktura těchto baterií je stabilnější a lépe odolává vysokým teplotám, což otevírá dveře k mnohem rychlejšímu nabíjení bez rizika poškození.

Cíle a časový horizont

SK On si stanovila ambiciózní plán. Společnost oznámila, že chce zahájit komerční výrobu svých solid-state baterií do roku 2029, o rok dříve, než původně plánovala. Pilotní linka se zaměří především na vývoj sulfidových baterií s pevným elektrolytem, které jsou považovány za jednu z nejslibnějších cest.

V první fázi cílí na energetickou hustotu 800 Wh/l, přičemž dlouhodobým cílem je dosažení až 1000 Wh/l. Pokud se tyto hodnoty podaří přenést do praxe, mohlo by to znamenat zásadní posun v dojezdu a praktičnosti elektromobilů.

Společnost také vyvinula unikátní výrobní proces bez nutnosti použití vysokého tlaku a teplot (tzv. "WIP-free" technologie), což by mělo zjednodušit a zlevnit budoucí masovou produkci. Tento krok ukazuje, že se firma nesoustředí jen na laboratorní vývoj, ale myslí i na ekonomickou stránku věci.

Zdroj: electriccarsreport.com, koreaherald.com

Štítky

  • EV novinky
  • Baterie
  • Elektromobilita

Mohlo by vás zajímat

XPENG G6

Test XPENG G6 (Den 2): 180 km do Krušných hor v chladu a protivětru. Kolik zbylo baterie?
Pokračujeme v redakčním testu elektromobilu XPENG G6. Druhý den nás čeká delší přesun z Mělnicka přes Karlovy Vary až do Krušných hor. Plán je jasný: přibližně 180 km v chladném podzimním počasí, v pl...

Baterie

Baterie za desetinu ceny, která vydrží 25 let. To, co CATL spustilo do výroby, mělo přijít až ve třicátých letech
Největší výrobce baterií na světě právě rozbil desetiletý plán. CATL zahájila masovou výrobu sodíkových baterií, které podle průmyslových analýz měly být komerčně dostupné až ve třicátých letech. A pa...

Renault 5 | zdroj: media.renault.com

Francouzi se zbláznili do Renaultu 5. Elektromobily dosáhly 24 %
Představte si, že každé čtvrté auto, které míjíte na ulici, je elektrické. Ve Francii to už není sci-fi, ale realita října 2025. Elektromobily dosáhly rekordních 24 % tržního podílu a za pouhý měsíc p...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Konec úzkosti z dojezdu: Čínské MPV zvládne Prahu–Řím bez tankování

Představte si sedmimístný vůz, který ujede z Prahy do Říma a ještě mu zbude. Xpeng 6. listopadu odhalí X9 EREV – svůj první hybrid s... >>

Dacia zdvojnásobila výkon Springu. A cena? Neuvěříte

Nejlevnější elektromobil na trhu překvapuje. Dacia Spring pro rok 2026 nabídne až 99 koní – dvakrát více než dosud. Rumunská automobilka... >>

Proč je Elroq bestseller? 882 000 Kč, 429 km a místo pro rodinu

Škoda Elroq se v dubnu 2025 stala nejprodávanějším elektromobilem v Evropě s téměř 8 000 prodanými kusy – a porazila přitom Teslu,... >>

Ojetý elektromobil se stává hitem. Češi objevili cestu k levnějšímu elektrickému snu, dovoz trhá rekordy

Je to tichý, ale o to silnější signál, že se český automobilový trh mění v základech. Zatímco se vedou debaty o budoucnosti, data mluví... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Vesoul, FranceVesoul, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Pasching - PlusCity, AustriaPasching, Austria
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mönchengladbach, GermanyMönchengladbach, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Porto Sant'Elpidio, ItalyPorto Sant'Elpidio, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Langkampfen, AustriaLangkampfen, Austria
11 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.