Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Denza a prémiový segment elektromobilů

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 2 Leden, 2025

Denza je prémiovou značkou mateřské společnosti BYD, která patří mezi významné světové výrobce elektromobilů (EV) a plug-in hybridů. Název BYD je často spojován s inovacemi v oblasti takzvaných nových energetických vozidel (NEV), což zahrnuje čisté elektromobily, hybridy či vozy na vodík. Denza aktuálně působí zejména na čínském trhu, kde se snaží zaujmout zákazníky náročnějšího segmentu.

N9 SUV: připravovaná novinka pro první čtvrtletí

Jedním z chystaných přírůstků do portfolia značky Denza je luxusní SUV nazvané N9. Vůz má být uveden na trh v prvním čtvrtletí roku 2025. Denza již dříve prozradila, že model N9 nabídne šest míst k sezení a masivní rozměry o délce 5 258 mm, šířce 2 030 mm a výšce 1 830 mm. S rozvorem 3 125 mm by měl vůz poskytnout velkorysý prostor pro pasažéry.

Pod kapotou najdeme tři elektromotory, přičemž přední disponuje výkonem 200 kW a oba zadní po 240 kW. Kromě toho je N9 zároveň vybaven dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 152 kW, který spolupracuje s hybridním systémem. Tato kombinace naznačuje nejen vysoký výkon, ale i možnost výrazného prodloužení dojezdu díky hybridní konfiguraci.

Technologie e3: vylepšená platforma pro prémiové vozy

Model N9 by měl, podobně jako některé současné modely značky, využívat novou technologii e3, kterou Denza označuje za odlehčenou verzi vyspělejšího systému e4 (ten je určen pro luxusnější vozy). Tato platforma údajně přináší tri-motorové nezávislé pohony a pokročilé řízení zadních kol, kde dvě zadní kola dokážou operovat nezávisle na sobě.

Pro běžného zájemce o elektromobily může technologie e3 znamenat především vyšší stabilitu vozu v zatáčkách, lepší akceleraci a efektivnější hospodaření s energií. Díky pokročilé architektuře by měl systém nabídnout i nižší hlučnost a potenciálně přispět k delšímu dojezdu na jedno nabití.

Denza D9 a budoucí MPV v roce 2025

V nabídce značky v současnosti najdeme mimo jiné MPV D9, které se na trhu objevilo po restrukturalizaci Denz​y v roce 2022. V roce 2025 se navíc chystá větší a výkonnější MPV, zaměřené na rodinné využití i firemní klientelu. Oproti současnému D9 má slibovat prostornější interiér a silnější pohonnou jednotku.

Obliba MPV (Multi-Purpose Vehicle) v Číně neklesá, zejména mezi rodinami hledajícími komfort a velkorysý zavazadlový prostor. Proti tradičním spalovacím MPV se hybridní nebo čistě elektrické modely mohou chlubit nižšími provozními náklady a menšími emisemi.

Současné portfolio Denzy a prodejní výsledky

Kromě zmíněného D9 MPV a chystaného N9 SUV má značka Denza v nabídce také menší SUV N7, sedan Z9 a hatchback Z9GT. Právě Z9GT se stal prvním modelem využívajícím technologii e3 a byl uveden na trh v září 2024.

Podle dostupných prodejních statistik dosáhla Denza v prosinci nového rekordu s 15 059 prodanými vozy. Za celý rok 2024 pak značka prodala přibližně 126 035 vozů, čímž se víceméně vyrovnala úrovni prodejů z předchozího roku 2023. Tento stabilní prodejní výkon poukazuje na důvěru zákazníků v prémiové produkty s alternativním pohonem.

Kontext čínského trhu a další vývoj

Čínský trh s elektromobily roste každým rokem a přispívají k tomu mimo jiné i státní pobídky a dotace. BYD se tak nachází v ideální pozici, aby využil poptávku po NEV nejen v Číně, ale postupně i v dalších regionech, kam se rozšiřuje. Postavení Denzy jako prémiové značky jí dává výhodu v segmentu, kde roste zájem o vysoce vybavené a technicky vyspělé modely.

V příštích letech můžeme očekávat další modely a rozšiřování portfolia, a to jak ve formě čistých elektromobilů, tak plug-in hybridů. Pro evropské spotřebitele je zajímavé sledovat, jakými cestami čínské značky plánují expanzi a zda přinesou cenově konkurenční a technologicky pokročilé produkty i na náš trh.

Závěrem

Rok 2025 slibuje zajímavé novinky pro fanoušky elektromobilů i plug-in hybridů. Denza plánuje posílit svou pozici v prémiovém segmentu uvedením nového SUV N9 a většího MPV, které má ještě rozšířit modelovou řadu D9. Vzhledem k růstu poptávky po elektřinou poháněných vozech a pozici BYD na světovém trhu je pravděpodobné, že se v budoucnu s vozy značky Denza setkáme častěji i na evropských silnicích.

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Elektrický autobus Volvo 7900 | zdroj: volvogroup.com

Volvo posílá domů 73 elektrobusů. Malé město dělá, co velká česká města jen plánují
Představte si: město s 115 tisíci obyvateli objedná najednou 73 elektrobusů a do dvou let kompletně zbaví městskou dopravu dieselu. Ne v teplém Španělsku. Ve Švédsku, kde zima klesá k -30 °C. Volvo Bu...

Ilustrační foto

Traton získává půl miliardy eur na vývoj modulární platformy pro elektrické nákladáky
Evropská investiční banka poskytla koncernu Traton úvěr 500 milionů eur na vývoj modulární platformy TMS. Systém má urychlit elektromobilitu u nákladních vozů značek MAN, Scania a dalších.

Tesla Model S | zdroj: tesla.com

Tesla čelí propadu v Evropě: Prodeje ve Francii a Dánsku klesly o desítky procent
Listopadové statistiky registrací elektromobilů odhalily pro Teslu znepokojivý trend v Evropě. V klíčových trzích, jako je Francie a Dánsko, zaznamenala americká automobilka propad prodejů o desítky p...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Může nový patent Tesly výrazně zlevnit elektromobily?

Nový patent Tesly publikovaný 27. listopadu popisuje technologii, která by mohla snížit cenu baterií až o polovinu. Konec obřích továrních... >>

Nio Firefly rozšiřuje křídla: Cenově dostupný elektromobil míří do dalších evropských zemí

Čínský gigant Nio spouští v prosinci 2025 dodávky svého cenově dostupného elektromobilu Firefly v Dánsku a Řecku a otevírá... >>

BMW iX3 získalo Zlatý volant za nejlepší inovaci v Německu

Elektrické BMW iX3 zvítězilo v prestižní německé soutěži "Zlatý volant" v kategorii nejlepší inovace. Bavorská automobilka navíc... >>

Britská vláda má pro elektromobilisty „dárek“: Daň za kilometr potvrzena, známe přesný ceník

Dlouhé měsíce spekulací jsou u konce a výsledek majitele elektromobilů nepotěší. Spojené království definitivně ukončuje éru... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Ostrava, Czech RepublicOstrava-jih-Zábřeh, Czech Republic
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wörth, GermanyWörth an der Isar, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Innsbruck, AustriaInnsbruck, Austria
6 míst • 125 kW • ne-Tesla
Ursensollen, GermanyUrsensollen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Roma, Italy - AurelioRoma, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.