Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

DS Automobiles představuje evropský ceník, nové Volvo EX30 Cross Country

Ilustrační foto

Francouzská automobilka DS Automobiles, součást skupiny Stellantis, právě zveřejnila první evropský ceník pro svůj nový elektromobil DS N°8. Tento model, který kombinuje luxus s výkonnou baterií o kapacitě 110 kWh, nabízí dojezd až 750 kilometrů dle normy WLTP. Cena základní verze začíná na 65 000 eur (přibližně 1,65 milionu Kč), přičemž prémiové verze s extended baterií a pokročilými asistenty dosahují až 85 000 eur. Model N°8 se zaměřuje na segment prémiových SUV a má konkurovat vozům jako Mercedes EQC nebo Audi Q8 e-tron.

Klíčovou inovací je nová generace baterií s vyšší hustotou energie, která umožnila prodloužit dojezd bez zvětšení fyzických rozměrů vozidla. DS zároveň zdůrazňuje použití recyklovaných materiálů v interiéru – až 30 % plastových částí pochází z oběhového hospodářství.

Volvo EX30 Cross Country: Terénní elektrické SUV pro dobrodruhy

Švédská značka Volvo rozšířila svou elektrickou řadu o model EX30 Cross Country, který se představil 11. února 2025. Tato verze vychází z úspěšného EX30, ale přidává zvýšený podvozek, ochranné prvky karoserie a speciální režim pro jízdu v terénu. Baterie o kapacitě 69 kWh poskytuje dojezd 440 km, což je o 10 % méně než standardní EX30 kvůli vyšší hmotnosti. Cena začíná na 1,2 milionu Kč a první dodávky jsou plánovány na červen 2025.

„EX30 Cross Country reaguje na rostoucí poptávku po elektromobilech, které zvládnou nejen městský provoz, ale i náročnější podmínky,“ komentuje novinku zástupce Volva pro střední Evropu. Model také integruje nový software pro optimalizaci spotřeby energie v reálném čase.

Tesla Autopilot v ohnisku: Musk oslavuje pokrok, reálné incidenty ukazují limity

Zatímco Elon Musk na platformě X chválil „ohromující schopnosti“ nejnovější verze Autopilotu (verze 13.2.4), 10. února 2025 došlo k nehodě Tesly Cybertruck na Floridě, kde byl aktivován systém FSD. Vůz podle majitele Jonathana Challingera nedokázal správně reagovat na zužující se jízdní pruh, narazil do obrubníku a následně do sloupu veřejného osvětlení. Řidič naštěstí nehodu přežil bez zranění. I když nejde o běžný jev, je zapotřebí si uvědomovat, že jde o technologii, která nemusí předcházet všemu.

Soooooo my @Tesla @cybertruck crashed into a curb and then a light post on v13.2.4. 

Thank you @Tesla for engineering the best passive safety in the world. I walked away without a scratch. 

It failed to merge out of a lane that was ending (there was no one on my left) and made… pic.twitter.com/vpT4AGz8jZ

— Jonathan Challinger (@MrChallinger) February 9, 2025

Challinger ve svém virálním příspěvku upozornil, že systém nesplnil základní manévr – přejetí do sousedního pruhu – a nevyvinul snahu zpomalit nebo změnit směr jízdy. „Byl jsem příliš sebejistý. FSD je skvělý nástroj, ale ne náhrada řidiče,“ dodal.

Tato událost rezonuje v kontextu Muskova prohlášení, že FSD brzy dosáhne úrovně 4–5 autonomního řízení. Podle dat Tesly z roku 2023 dochází k jedné nehodě na 6,26 milionu mil s aktivním Autopilotem, zatímco bez něj je poměr 1:1,71 milionu mil. Problémem však zůstává nedostatečná legislativní úprava a nejednoznačná odpovědnost při nehodách.

Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) již vyšetřuje několik incidentů s FSD, včetně smrtelné nehody za snížené viditelnosti. Regulátoři požadují větší transparentnost v reportování dat a standardizované testy. Jsme na začátku tohoto vývoje, ale už nyní je zřejmé, že autonomní řízení má potenciál bezpečnost zvýšit.

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 11 Únor, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Leapmotor expanduje: Dodávky baterií pro komerční elektromobily

Čínský výrobce elektromobilů Leapmotor začal dodávat bateriové packy komerčním výrobcům nově energetických vozidel (NEV).... >>

Itálie spouští rekordní dotace až 11 000 eur na elektroauta

Italská vláda schválila dotační program v hodnotě 600 milionů eur, který od září 2025 nabídne až 11 000 eur na nákup elektroauta.... >>

Spolupráce GM a Hyundai na elektrických vozech a další aktuální trendy

General Motors a Hyundai oznámily společný vývoj pěti vozidel, přičemž pro Severní Ameriku připravují čistě elektrickou dodávku. V USA... >>

250 mld. € investic, jen 15 % EV: ACEA a CLEPA žádají obrat politik EU

Evropské svazy ACEA a CLEPA v otevřeném dopise z 27. srpna 2025 varují, že bez rychlé změny kurzu hrozí neúspěch transformace evropského... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Kløfta, NorwayKløfta, Norway
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Eggedal, NorwaySigdal, Norway
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Regensburg-Ost, GermanyRegensburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wittenburg, GermanyWittenburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Melide, SwitzerlandMelide, Switzerland
10 míst • 125 kW • ne-Tesla
Narbonne Sud, FranceNarbonne, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ajaccio, Korsika, FranceSarrola-Carcopino, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers South, DenmarkRanders, Denmark
24 míst • 250 kW • ne-Tesla
Waldlaubersheim, GermanyWaldlaubersheim, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.