Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Elektromobil Li i8 úspěšně absolvoval 8 milionů kilometrů testování

Ilustrační foto

Čínská automobilka Li Auto, která si doposud budovala renomé především v segmentu plug-in hybridních vozů, přichází s průlomovou novinkou. Její první čistě elektrické SUV s označením Li i8 prošlo jedním z nejnáročnějších testovacích programů v historii značky, což má zaručit špičkovou kvalitu a spolehlivost.

Ambiciózní vstup do segmentu elektromobilů

Společnost Li Auto, která si během pouhých několika let vybudovala silnou pozici na čínském trhu díky svým plug-in hybridním SUV, nyní představila svůj první plně elektrický model Li i8. Tímto krokem automobilka rozšiřuje své portfolio a reaguje na rostoucí poptávku po čistě elektrických vozidlech na největším automobilovém trhu světa.

Vývojový tým výrobce podrobil nový model mimořádně důkladnému testovacímu programu, aby zajistil bezproblémový chod a nadstandardní jízdní vlastnosti v celém spektru provozních podmínek, se kterými se řidiči mohou setkat.

Extrémní testování v různých klimatických podmínkách

Li i8 absolvoval bezprecedentní testovací program napříč rozmanitými regiony Číny. Testovací prototypy celkově ujely více než 8 milionů kilometrů, což by odpovídalo více než 200 cestám kolem zeměkoule. Testování probíhalo ve více než 300 městech a zahrnovalo kompletní spektrum klimatických podmínek – od extrémních mrazů severočínské zimy až po intenzivní vedra subtropického léta.

Klíčová fakta o testování Li i8

  • Celková ujetá vzdálenost: více než 8 milionů kilometrů
  • Počet měst, kde probíhalo testování: přes 300
  • Počet provedených NVH simulací: více než 1 200
  • Začátek veřejného testování: 10. března 2025

Pečlivé ověřování akustických a jízdních vlastností

Inženýři Li Auto nevystavili Li i8 pouze běžným jízdním podmínkám, ale systematicky testovali jeho chování v extrémních prostředích, včetně pouští, hornatých oblastí s prudkými stoupáními, bažinatých terénů a silnic pokrytých sněhem a ledem. Mimořádný důraz byl kladen na zajištění akustického komfortu posádky a eliminaci nežádoucích vibrací – vozidlo muselo úspěšně projít více než 1 200 specializovanými simulacemi hluku, vibrací a tvrdosti (NVH), což je nadstandardní počet i v porovnání s prémiovou konkurencí.

Detailní pozornost byla věnována také optimalizaci odezvy elektrického pohonu, kalibraci rekuperačního brzdění a zajištění maximální energetické účinnosti v různých jízdních režimech.

Celostátní testování před oficiálním představením

Od 10. března 2025 se testovací prototypy Li i8 začaly objevovat na veřejných komunikacích po celé Číně, a to ve světlém maskování, které již odhaluje základní designové rysy vozu. Společnost aktivně komunikuje průběh závěrečné fáze testování na svých oficiálních kanálech, včetně populárních čínských platforem WeChat a Weibo, kde pravidelně sdílí nové snímky vozu společně s videozáznamy zachycujícími jeho jízdní vlastnosti v reálném provozu.

Tato komunikační strategie má zvýšit povědomí veřejnosti o připravovaném modelu a současně demonstrovat důvěru výrobce ve kvalitu produktu, který nevyžaduje přísné utajení ani v závěrečných fázích vývoje.

Li Auto – specialisté na elektrifikovaná SUV

Li Auto se během své relativně krátké existence etablovala jako jeden z významných výrobců tzv. elektromobilů s prodlouženým dojezdem (EREV), které kombinují výhody elektrického pohonu s dojezdovou jistotou poskytovanou záložním generátorem. Mezi nejúspěšnější produkty společnosti patří prémiová SUV s označením L6, L7, L8 a L9, která oslovila náročné zákazníky kombinací prostorného interiéru, moderních technologií a efektivního pohonu.

Plně elektrický model Li i8 pro automobilku představuje strategický krok k rozšíření svého portfolia o čistě bateriová vozidla. Očekává se, že vůz nabídne nejnovější technologie v oblasti baterií, rychlého nabíjení a pokročilých asistenčních systémů, což by mělo Li Auto pomoci posílit konkurenceschopnost vůči domácím elektromobilovým značkám, jako jsou NIO, Xpeng či BYD.

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Miriam, dne 11 Březen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Vedra 2025: Jak extrémní teploty ohrožují nabíjení elektromobilů v Evropě

Evropu v létě 2025 paralyzují rekordní vedra přes 40 °C, která kromě zdravotních rizik testují i limity elektromobility. Zatímco řidiči... >>

Xpeng a Volkswagen spojují síly v autonomním řízení

Čínský výrobce elektromobilů Xpeng jedná o integraci svého vlastního čipu Turing pro autonomní řízení do některých modelů Volkswagenu... >>

Koupit ojeté elektroauto? Prodeje rostou o desítky procent

Český trh s ojetými elektromobily prochází obdobím dynamického růstu. Zatímco ještě před rokem činil podíl elektromobilů na prodejích... >>

Zeekr oslavuje půl milionu vyrobených elektromobilů

Čínská automobilka Zeekr dosáhla významného milníku výrobou 500 000. vozu, jímž se stal luxusní model Zeekr 009 Grand. Průměrná... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.