Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Elektromobily ve Velké Británii: 20% podíl na trhu, Volkswagen na špici

Ilustrační foto

Elektromobily ve Velké Británii zažívají výrazný růst. Podle aktuálních statistik tvoří již více než třetinu všech nově prodaných vozů (vč. PHEV). Největší podíl mezi bateriovými elektromobily má Volkswagen, který předstihl i Teslu. Co stojí za tímto vývojem a jakou roli v tom hraje vládní ZEV mandát? V článku se podíváme na konkrétní čísla, trendy i srovnání s předchozími obdobími.

Co se v článku dozvíte:

  • Aktuální statistiky prodeje elektromobilů ve Velké Británii
  • Nejprodávanější značky a modely BEV
  • Vliv ZEV mandátu na trh
  • Porovnání s předchozími obdobími

Aktuální statistiky prodeje elektromobilů ve Velké Británii

V dubnu 2025 dosáhly elektromobily ve Velké Británii 32,1% podílu na trhu s novými vozy, což představuje nárůst z 24,7% oproti stejnému období v předchozím roce. Z toho 20,4% tvořily bateriové elektromobily (BEV) a 11,7% plug-in hybridy (PHEV).

Obrázek
Statistiky EV v UK, zdroj: cleantechnica.com
Statistiky EV v UK, zdroj: cleantechnica.com

Nejprodávanější značky a modely BEV

V dubnu 2025 se na první místo mezi BEV značkami dostal Volkswagen s 10,5% podílem na trhu. Následovaly značky Ford s 7,36% a Peugeot s 7,04%. Tento posun je částečně způsoben zpožděním dodávek nového modelu Tesla Model Y Juniper, jehož distribuce začíná až v květnu. Škoda je na čtvrté pozici.

Obrázek
Statistiky EV v UK, zdroj: cleantechnica.com
Statistiky podle značek, zdroj: cleantechnica.com

Vliv ZEV mandátu na trh

Růst podílu elektromobilů je podporován ZEV mandátem, který v roce 2025 vyžaduje, aby 28% prodaných vozů bylo bezemisních. Vláda Velké Británie nedávno upravila pokuty za nesplnění tohoto cíle z £15 000 na £12 000 za vůz, což má motivovat výrobce k většímu zaměření na EV.

Porovnání s předchozími obdobími

V lednu 2025 byl podíl BEV na trhu 21,3%, což je nárůst z 17,7% v lednu 2024. Celkově prodeje nových vozů v lednu klesly o 2,5% na 139 000 jednotek, což odráží slabou spotřebitelskou důvěru a vyšší náklady na půjčky.

V dubnu 2025 klesly celkové registrace nových vozů ve Velké Británii o více než 10% meziročně na 120 331 vozů. Přesto prodeje BEV vzrostly o 8,1%, což ukazuje na pokračující trend přechodu k elektromobilitě.

Elektromobily ve Velké Británii nadále získávají na popularitě, což je podpořeno jak vládními regulacemi, tak rostoucí nabídkou modelů od různých výrobců. Volkswagen se v dubnu 2025 stal lídrem mezi BEV značkami, což naznačuje posun v preferencích spotřebitelů. Přestože celkový trh s novými vozy zaznamenal pokles, segment elektromobilů vykazuje stabilní růst, což potvrzuje pokračující transformaci automobilového průmyslu ve Velké Británii.

Zdroje: cleantechnica.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák, dne 16 Květen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Pravdou je, že náš energetický mix není zcela čistý. Přesto však podle celé řady studií vychází elektromobily ekologičtěji než spalovací auta – i když započítáme výrobu baterie. A to jsme teprve na začátku éry jejich recyklace. Navíc – věděli jste, že společnost PRE deklaruje, že veškerá elektřina z jejich veřejných dobíjecích stanic pochází ze 100% obnovitelných zdrojů?Jak chápat „100 % zelená energie“ na stojanech?Možná si říkáte, jak může být nabíječka stoprocentně „zelená“, když elektřina proudí v síti z různých zdrojů, včetně uhelných. Máte pravdu – fyzikálně nelze odlišit elektřinu z větrné turbíny od těch z uhelné elektrárny. Ale funguje to díky ekonomické stránce věci: když si koupíte zelenou elektřinu, dodavatel se zavazuje, že stejné množství energie nakoupí od ověřených výrobců z obnovitelných zdrojů. Tím aktivně podporujete výrobu čisté energie.Dohled nad tímto systémem zajišťuje Operátor trhu s elektřinou, který vydává záruku původu – oficiální potvrzení, že dané množství elektřiny bylo opravdu vyrobeno ze zelených zdrojů. Tuto záruku by vám měl být schopen poskytnout každý seriózní dodavatel zelené energie.A pravdou také je, že někteří mají tu možnost nabíjet svůj vůz z vlastní elektrárny a tím zajistit skutečně jízdu na solární či jinou zelenou energii. 

Největší výrobci EV 2023

Tesla 🇺🇸
19.9%
BYD 🇨🇳
17.1%
GAC Aion 🇨🇳
5.2%
SAIC-GM-Wuling 🇨🇳
4.9%
Volkswagen 🇩🇪
4.6%
BMW 🇩🇪
3.6%
Hyundai 🇰🇷
2.9%
Mercedes-Benz 🇩🇪
2.6%
MG 🇨🇳
2.3%
KIA 🇰🇷
2.0%
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

 

Stellantis a Factorial představují revoluční pevné baterie pro elektromobily

Stellantis ve spolupráci s americkou firmou Factorial Energy dosáhl významného milníku ve vývoji nové generace baterií pro elektromobily.... >>

Čínský trh s elektromobily překonal hranici 50% podílu na prodejích

Čína zaznamenala v dubnu meziroční růst prodejů nových energetických vozidel (NEV) o 37 %, přičemž jejich podíl na celkovém... >>

Čínský gigant CATL představuje revoluční baterie pro elektromobily

Společnost CATL, globální lídr v produkci baterií, odhalila tři přelomové technologie, které mění pravidla hry v elektromobilitě. Mezi... >>

Polsko investuje do výroby pokročilých materiálů pro baterie elektromobilů

Polská vláda poskytne až 1,22 miliardy zlotých (přibližně 7,6 miliardy Kč) na výstavbu továrny pro výrobu pokročilých materiálů pro... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

ID.7

Volkswagen - ID.7

Dojezd dle WLTP: 615 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.