Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Elektromobily ve Velké Británii: 20% podíl na trhu, Volkswagen na špici

Ilustrační foto

Elektromobily ve Velké Británii zažívají výrazný růst. Podle aktuálních statistik tvoří již více než třetinu všech nově prodaných vozů (vč. PHEV). Největší podíl mezi bateriovými elektromobily má Volkswagen, který předstihl i Teslu. Co stojí za tímto vývojem a jakou roli v tom hraje vládní ZEV mandát? V článku se podíváme na konkrétní čísla, trendy i srovnání s předchozími obdobími.

Co se v článku dozvíte:

  • Aktuální statistiky prodeje elektromobilů ve Velké Británii
  • Nejprodávanější značky a modely BEV
  • Vliv ZEV mandátu na trh
  • Porovnání s předchozími obdobími

Aktuální statistiky prodeje elektromobilů ve Velké Británii

V dubnu 2025 dosáhly elektromobily ve Velké Británii 32,1% podílu na trhu s novými vozy, což představuje nárůst z 24,7% oproti stejnému období v předchozím roce. Z toho 20,4% tvořily bateriové elektromobily (BEV) a 11,7% plug-in hybridy (PHEV).

Obrázek
Statistiky EV v UK, zdroj: cleantechnica.com
Statistiky EV v UK, zdroj: cleantechnica.com

Nejprodávanější značky a modely BEV

V dubnu 2025 se na první místo mezi BEV značkami dostal Volkswagen s 10,5% podílem na trhu. Následovaly značky Ford s 7,36% a Peugeot s 7,04%. Tento posun je částečně způsoben zpožděním dodávek nového modelu Tesla Model Y Juniper, jehož distribuce začíná až v květnu. Škoda je na čtvrté pozici.

Obrázek
Statistiky EV v UK, zdroj: cleantechnica.com
Statistiky podle značek, zdroj: cleantechnica.com

Vliv ZEV mandátu na trh

Růst podílu elektromobilů je podporován ZEV mandátem, který v roce 2025 vyžaduje, aby 28% prodaných vozů bylo bezemisních. Vláda Velké Británie nedávno upravila pokuty za nesplnění tohoto cíle z £15 000 na £12 000 za vůz, což má motivovat výrobce k většímu zaměření na EV.

Porovnání s předchozími obdobími

V lednu 2025 byl podíl BEV na trhu 21,3%, což je nárůst z 17,7% v lednu 2024. Celkově prodeje nových vozů v lednu klesly o 2,5% na 139 000 jednotek, což odráží slabou spotřebitelskou důvěru a vyšší náklady na půjčky.

V dubnu 2025 klesly celkové registrace nových vozů ve Velké Británii o více než 10% meziročně na 120 331 vozů. Přesto prodeje BEV vzrostly o 8,1%, což ukazuje na pokračující trend přechodu k elektromobilitě.

Elektromobily ve Velké Británii nadále získávají na popularitě, což je podpořeno jak vládními regulacemi, tak rostoucí nabídkou modelů od různých výrobců. Volkswagen se v dubnu 2025 stal lídrem mezi BEV značkami, což naznačuje posun v preferencích spotřebitelů. Přestože celkový trh s novými vozy zaznamenal pokles, segment elektromobilů vykazuje stabilní růst, což potvrzuje pokračující transformaci automobilového průmyslu ve Velké Británii.

Zdroje: cleantechnica.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 16 Květen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Čínské elektromobily expandují: BYD míří na evropský luxusní trh a roste podpora bateriových technologií

Čínský výrobce BYD se chystá jako první ze země vstoupit na evropský trh luxusních elektromobilů se svou značkou Yangwang. Současně... >>

Zeekr vyvrací obvinění z prodeje ojetých elektromobilů

Čínská automobilka Zeekr oficiálně reagovala na mediální zprávy o údajném prodeji ojetých vozů s nulovým nájezdem. Firma kategoricky... >>

Novinky v elektromobilitě: Avatr posiluje baterie a MG4 láme rekordy

Čínský výrobce Avatr oznámil integraci větších baterií CATL a pokročilého řídicího systému Huawei do svých modelů, s uvedením... >>

BMW iX3 2026: Revoluční efektivita 15 kWh/100 km předčí Tesla Model Y

Nový BMW iX3 2026 přepisuje pravidla elektromobility s rekordní spotřebou pouhých 15 kWh na 100 kilometrů a dosahuje uhlíkové neutrality... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Regensburg-Ost, GermanyRegensburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Liege, BelgiumLiège, Belgium
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nykøbing Mors, DenmarkNykøbing Mors, Denmark
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Caldes de Malavella, SpainCaldes de Malavella, Spain
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lippetal, GermanyLippetal, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bratislava, SlovakiaBratislava, Slovakia
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Viborg, DenmarkViborg, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hjørring, DenmarkHjørring, Denmark
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wörth, GermanyWörth an der Isar, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.