Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test Volvo EX30
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Expanze BYD: Čínský elektromobilový gigant ovládá globální trh

Novinka
Foto: Novinka
Fotka autora Redakce
Redakce 20 Únor, 2025

BYD expanduje a posiluje dominanci

Čínská společnost BYD se v posledních letech stala jedním z nejvýznamnějších hráčů na trhu elektromobilů. Podle analytiků z JPMorgan může dokonce dosáhnout pozice automobilky srovnatelné s Toyotou v segmentu elektrických vozidel. V roce 2024 se firmě podařilo prodat 4,27 milionu vozidel s alternativním pohonem, což představuje meziroční nárůst o 41 %.

Ambiciózní plány do dalších let

Analytici očekávají, že v roce 2025 se prodeje BYD zvýší o dalších 30 %, čímž dosáhnou hranice 5,5 milionu kusů. V roce 2026 by pak měla tato čísla dále narůst na 6,5 milionu prodaných jednotek. Takové rozšíření znamená, že BYD by mohl ovládnout až 7 % celosvětového trhu osobních aut a zároveň si udržet podíl kolem 22 % v segmentu nových energetických vozidel (NEV).

Rychlé rozšiřování výrobní kapacity

Klíčem k tomuto růstu je expanze výrobních kapacit v zahraničí. Společnost buduje továrny v Brazílii, Maďarsku, Indonésii a Thajsku, což ji umožní konkurovat nejen čínským rivalům, ale i zavedeným evropským a americkým značkám. I přes zvýšené evropské clo na čínské elektrovozy BYD spoléhá na kombinaci inovací a konfigurací svých produktů místo agresivních cenových slev.

Silnější postavení na zahraničních trzích

Firma expanduje i mimo domácí Čínu – v roce 2024 prodala mimo její hranice celkem 417 204 vozidel, což znamená skokový růst o téměř 72 procent oproti předchozímu roku. Vyšší objemy výroby navíc vedou ke snížení výrobních nákladů na jednotlivé vozy, což pomáhá společnosti zvýšit marže.

Strategie místo cenové války

V minulosti se výrobci elektromobilů často uchylovali k masivním slevovým akcím na začátku roku kvůli slabším prodejům v tomto období. Letošní situace byla jiná – zatímco Tesla zahájila svou cenovou strategii nabídkou zvýhodněného pojištění pro Model 3 již v únoru, BYD své ceny držel stabilní a zaměřil se spíše na produktové inovace. Tento přístup naznačuje silnější důraz na udržitelné dlouhodobé růstové strategie oproti okamžitým cenovým bitvám.

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

MG4 | zdroj: news.mgmotor.eu

MG v Evropě poprvé pokořilo 300 000 prodaných vozů. Klíčem k rekordnímu roku je masivní zájem o hybridy
Automobilka MG Motor dnes v Evropě potvrdila historický úspěch, který ještě před pár lety čekal jen málokdo. Ještě před koncem roku 2025 překonala hranici 300 000 prodaných vozů, k čemuž jí dopomohl z...

Baterie

Bývalý šéf Lynk&Co: Automobilky v tajnosti nenávidí elektromobilitu
Alain Visser, který až do začátku roku 2024 vedl značku Lynk&Co, ostře kritizuje automobilový průmysl. Podle něj tradiční výrobci automobilů ve skutečnosti elektromobilitu nenávidí a dělají vše pro to...

Ilustrační foto

Rivian odhaluje vlastní AI čip a cestu k Levelu 4 autonomie do roku 2027
Automobilka Rivian na svém nedávném Autonomy & AI Day představila ambiciózní plány, které posouvají její elektromobily k vyšším úrovním autonomního řízení. Klíčovou novinkou je vlastní, na míru vyvinu...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Hyundai investuje 18 miliard Kč do baterií: Klíč k budoucím EV a hybridům

Hyundai Motor Group masivně investuje do budoucnosti elektromobility. V Jižní Koreji zahájila výstavbu Future Mobility Battery Campus, svého... >>

Test Volvo EX30 Cross Country: Když malý elektromobil nabídne 315 kW a panoramatickou střechu

Nejmenší elektrické Volvo zrychlí rychleji než Porsche Macan, má topografii nejvyšší švédské hory na masce a audio jako koncertní síň.... >>

Jak obejít evropská cla na čínské elektromobily? GAC to zkouší přes Rakousko

Zatímco Evropská unie zavádí cla až 35 procent na čínské elektromobily, výrobce GAC našel způsob, jak se jim vyhnout. V rakouském Grazu... >>

Audi, Nissan a Voyah standardizují automatické nabíjení přímo ze země

Tři automobilky spojily síly, aby vytvořily jednotný standard pro Matrix Charging - technologii, která umožňuje nabíjet elektromobily... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Vestec, Czech RepublicVestec U Prahy, Czech Republic
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Roma, Italy - South WestRome, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Teramo, ItalyTeramo, Italy
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Roma, Italy - NorthRoma, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Warsaw, PolandWarsaw, Poland
2 míst • 120 kW
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.