Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Federální program pro nabíjecí stanice v USA čelí komplikacím

EV novinky baterie

Program NEVI a jeho ambice

Americký Národní program infrastruktury pro elektromobily (NEVI) byl vytvořen na podporu budování nabíjecí sítě po celých Spojených státech. Financování ve výši 5 miliard dolarů (cca 115 miliard Kč) mělo zrychlit rozšiřování infrastruktury v jednotlivých státech, přičemž hlavním cílem bylo usnadnit přechod na elektromobilitu a zlepšit dostupnost nabíjení.

Pomalý postup a byrokratické překážky

Ačkoli bylo v rámci programu NEVI přiděleno financování na více než 1 000 projektů, k dnešnímu dni je funkčních pouze 57 nabíjecích stanic. Důvodem tohoto pomalého tempa je, že jednotlivé projekty řídí státy, které často neměly dřívější zkušenosti s implementací tak rozsáhlé sítě podporované vládou. Finální pravidla programu byla zveřejněna až v únoru 2023, což znamená, že státy měly jen omezený čas na spuštění projektů.

Problémy při schvalování stanic

Zdlouhavý proces schvalování infrastruktury zpomaluje výstavbu. Chybějící federální regulační reforma znamená, že každé jednotlivé umístění musí projít komplexním schvalovacím procesem, což může trvat i více než rok. Například stát Ohio, kde nejrychleji schválili a realizovali tyto projekty, dokázal otevřít pouze 19 stanic, přičemž průměrná doba výstavby jednoho bodu činila 448 dní. V některých státech se situace vyvíjí rychleji, avšak počet vybudovaných míst zůstává nízký.

Politické vlivy a riziko ukončení programu

Pozastavení financování programu NEVI bylo nedávno oznámeno americkým ministerstvem dopravy pod vedením administrativy bývalého prezidenta Donalda Trumpa. Tato nečekaná změna může mít závažné následky pro celý sektor elektromobility v USA. Přestože již bylo alokováno 800 z celkových 1 000 výzev, otázkou zůstává, zda mohou být prostředky zpětně odebrány.

Budoucnost nabíjecí infrastruktury

Vzhledem k tomu, že budování nabíjecí infrastruktury je klíčem k podpoře elektromobilů, může mít zrušení programu negativní dopad na širší dostupnost elektromobility v USA. Odborníci se shodují na tom, že pokud nebude zajištěno stabilní financování a administrativní překážky budou převládat, rozvoj veřejných nabíjecích sítí se výrazně zpomalí. Výzvou pro elektromobilitu tak zůstává nejen technologická inovace, ale také politická podpora a efektivní řízení těchto projektů.

Zdroj: insideevs.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Miriam , dne 19 Únor, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Čínské elektromobily expandují: BYD míří na evropský luxusní trh a roste podpora bateriových technologií

Čínský výrobce BYD se chystá jako první ze země vstoupit na evropský trh luxusních elektromobilů se svou značkou Yangwang. Současně... >>

Zeekr vyvrací obvinění z prodeje ojetých elektromobilů

Čínská automobilka Zeekr oficiálně reagovala na mediální zprávy o údajném prodeji ojetých vozů s nulovým nájezdem. Firma kategoricky... >>

Novinky v elektromobilitě: Avatr posiluje baterie a MG4 láme rekordy

Čínský výrobce Avatr oznámil integraci větších baterií CATL a pokročilého řídicího systému Huawei do svých modelů, s uvedením... >>

BMW iX3 2026: Revoluční efektivita 15 kWh/100 km předčí Tesla Model Y

Nový BMW iX3 2026 přepisuje pravidla elektromobility s rekordní spotřebou pouhých 15 kWh na 100 kilometrů a dosahuje uhlíkové neutrality... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Regensburg-Ost, GermanyRegensburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Liege, BelgiumLiège, Belgium
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nykøbing Mors, DenmarkNykøbing Mors, Denmark
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Caldes de Malavella, SpainCaldes de Malavella, Spain
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lippetal, GermanyLippetal, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bratislava, SlovakiaBratislava, Slovakia
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Viborg, DenmarkViborg, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hjørring, DenmarkHjørring, Denmark
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wörth, GermanyWörth an der Isar, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.