Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Federální program pro nabíjecí stanice v USA čelí komplikacím

EV novinky baterie
Foto: EV novinky baterie
Fotka autora Miriam
Miriam 19 Únor, 2025

Program NEVI a jeho ambice

Americký Národní program infrastruktury pro elektromobily (NEVI) byl vytvořen na podporu budování nabíjecí sítě po celých Spojených státech. Financování ve výši 5 miliard dolarů (cca 115 miliard Kč) mělo zrychlit rozšiřování infrastruktury v jednotlivých státech, přičemž hlavním cílem bylo usnadnit přechod na elektromobilitu a zlepšit dostupnost nabíjení.

Pomalý postup a byrokratické překážky

Ačkoli bylo v rámci programu NEVI přiděleno financování na více než 1 000 projektů, k dnešnímu dni je funkčních pouze 57 nabíjecích stanic. Důvodem tohoto pomalého tempa je, že jednotlivé projekty řídí státy, které často neměly dřívější zkušenosti s implementací tak rozsáhlé sítě podporované vládou. Finální pravidla programu byla zveřejněna až v únoru 2023, což znamená, že státy měly jen omezený čas na spuštění projektů.

Problémy při schvalování stanic

Zdlouhavý proces schvalování infrastruktury zpomaluje výstavbu. Chybějící federální regulační reforma znamená, že každé jednotlivé umístění musí projít komplexním schvalovacím procesem, což může trvat i více než rok. Například stát Ohio, kde nejrychleji schválili a realizovali tyto projekty, dokázal otevřít pouze 19 stanic, přičemž průměrná doba výstavby jednoho bodu činila 448 dní. V některých státech se situace vyvíjí rychleji, avšak počet vybudovaných míst zůstává nízký.

Politické vlivy a riziko ukončení programu

Pozastavení financování programu NEVI bylo nedávno oznámeno americkým ministerstvem dopravy pod vedením administrativy bývalého prezidenta Donalda Trumpa. Tato nečekaná změna může mít závažné následky pro celý sektor elektromobility v USA. Přestože již bylo alokováno 800 z celkových 1 000 výzev, otázkou zůstává, zda mohou být prostředky zpětně odebrány.

Budoucnost nabíjecí infrastruktury

Vzhledem k tomu, že budování nabíjecí infrastruktury je klíčem k podpoře elektromobilů, může mít zrušení programu negativní dopad na širší dostupnost elektromobility v USA. Odborníci se shodují na tom, že pokud nebude zajištěno stabilní financování a administrativní překážky budou převládat, rozvoj veřejných nabíjecích sítí se výrazně zpomalí. Výzvou pro elektromobilitu tak zůstává nejen technologická inovace, ale také politická podpora a efektivní řízení těchto projektů.

Zdroj: insideevs.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Xiaomi YU7 | zdroj: mi.com

Xiaomi EV poprvé v zisku: Elektromobilita táhne rekordní tržby a dodávky
Čínský technologický gigant Xiaomi dosáhl v podzimním období roku 2025 významného milníku. Jeho inovativní podnikání, v čele s divizí elektromobilů (EV), vykázalo v třetím čtvrtletí vůbec poprvé čtvrt...

FSD - ilustrační foto

Nio ES6 slaví 300 000 dodávek: Speciální edice přináší prémiovou výbavu za vyšší cenu
Nio představuje speciální edici svého elektrického SUV ES6, "Milestone Edition", u příležitosti blížícího se milníku 300 000 dodaných vozů. Tato prémiová verze nabízí exkluzivní výbavu, včetně 20palco...

Renault Trafic E-Tech 2026 | zdroj: media.renault.com

Nový Renault Trafic E-Tech: Nabíjí rychleji než většina osobáků a ujede 450 km
Zatímco konkurence často jen upravuje starší platformy, Renault staví svou budoucnost na 800V architektuře. Nadcházející Trafic E-Tech slibuje parametry, které byly v segmentu dodávek dosud nemyslitel...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Indie zdvojnásobila prodeje elektromobilů. Pomůže to jejímu smrtícímu ovzduší?

Bombaj, Dillí, Kalkata dusí toxický smog. Indie proto řeší nejhorší krizi kvality ovzduší na světě masivním přechodem na... >>

Tak i Čína občas nestíhá: Zeekr nečekaně šlápl na brzdu a odkládá modernizaci modelu 007

Jsme zvyklí na téměř nadzvukové tempo čínských automobilek, které chrlí nové modely a facelifty rychleji, než je západní konkurence... >>

Známe výherce soutěže o vstupenky na e-SALON 2025. Podívejte se, kdo se může těšit!

Soutěž o vstupenky na největší veletrh elektromobility e-SALON 2025 je u konce. Deset nejrychlejších soutěžících s nejpřesnějšími... >>

EU rozděluje 15 miliard korun na nabíjecí infrastrukturu

Evropská komise vybrala 70 projektů v 24 zemích, které získají celkem přes 600 milionů eur na výstavbu nabíjecích stanic a vodíkových... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Weimar, GermanyWeimar, Germany
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Schorndorf, GermanySchorndorf, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Manchester, UK - SouthStockport, United Kingdom
8 míst • 250 kW
Oberhausen, GermanyOberhausen, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Krško, SloveniaKrškem, Slovenia
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.