Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Federální program pro nabíjecí stanice v USA čelí komplikacím

EV novinky baterie

Program NEVI a jeho ambice

Americký Národní program infrastruktury pro elektromobily (NEVI) byl vytvořen na podporu budování nabíjecí sítě po celých Spojených státech. Financování ve výši 5 miliard dolarů (cca 115 miliard Kč) mělo zrychlit rozšiřování infrastruktury v jednotlivých státech, přičemž hlavním cílem bylo usnadnit přechod na elektromobilitu a zlepšit dostupnost nabíjení.

Pomalý postup a byrokratické překážky

Ačkoli bylo v rámci programu NEVI přiděleno financování na více než 1 000 projektů, k dnešnímu dni je funkčních pouze 57 nabíjecích stanic. Důvodem tohoto pomalého tempa je, že jednotlivé projekty řídí státy, které často neměly dřívější zkušenosti s implementací tak rozsáhlé sítě podporované vládou. Finální pravidla programu byla zveřejněna až v únoru 2023, což znamená, že státy měly jen omezený čas na spuštění projektů.

Problémy při schvalování stanic

Zdlouhavý proces schvalování infrastruktury zpomaluje výstavbu. Chybějící federální regulační reforma znamená, že každé jednotlivé umístění musí projít komplexním schvalovacím procesem, což může trvat i více než rok. Například stát Ohio, kde nejrychleji schválili a realizovali tyto projekty, dokázal otevřít pouze 19 stanic, přičemž průměrná doba výstavby jednoho bodu činila 448 dní. V některých státech se situace vyvíjí rychleji, avšak počet vybudovaných míst zůstává nízký.

Politické vlivy a riziko ukončení programu

Pozastavení financování programu NEVI bylo nedávno oznámeno americkým ministerstvem dopravy pod vedením administrativy bývalého prezidenta Donalda Trumpa. Tato nečekaná změna může mít závažné následky pro celý sektor elektromobility v USA. Přestože již bylo alokováno 800 z celkových 1 000 výzev, otázkou zůstává, zda mohou být prostředky zpětně odebrány.

Budoucnost nabíjecí infrastruktury

Vzhledem k tomu, že budování nabíjecí infrastruktury je klíčem k podpoře elektromobilů, může mít zrušení programu negativní dopad na širší dostupnost elektromobility v USA. Odborníci se shodují na tom, že pokud nebude zajištěno stabilní financování a administrativní překážky budou převládat, rozvoj veřejných nabíjecích sítí se výrazně zpomalí. Výzvou pro elektromobilitu tak zůstává nejen technologická inovace, ale také politická podpora a efektivní řízení těchto projektů.

Zdroj: insideevs.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Miriam, dne 19 Únor, 2025

Elektrický fejeton 😂

Pravdou je, že náš energetický mix není zcela čistý. Přesto však podle celé řady studií vychází elektromobily ekologičtěji než spalovací auta – i když započítáme výrobu baterie. A to jsme teprve na začátku éry jejich recyklace. Navíc – věděli jste, že společnost PRE deklaruje, že veškerá elektřina z jejich veřejných dobíjecích stanic pochází ze 100% obnovitelných zdrojů?Jak chápat „100 % zelená energie“ na stojanech?Možná si říkáte, jak může být nabíječka stoprocentně „zelená“, když elektřina proudí v síti z různých zdrojů, včetně uhelných. Máte pravdu – fyzikálně nelze odlišit elektřinu z větrné turbíny od těch z uhelné elektrárny. Ale funguje to díky ekonomické stránce věci: když si koupíte zelenou elektřinu, dodavatel se zavazuje, že stejné množství energie nakoupí od ověřených výrobců z obnovitelných zdrojů. Tím aktivně podporujete výrobu čisté energie.Dohled nad tímto systémem zajišťuje Operátor trhu s elektřinou, který vydává záruku původu – oficiální potvrzení, že dané množství elektřiny bylo opravdu vyrobeno ze zelených zdrojů. Tuto záruku by vám měl být schopen poskytnout každý seriózní dodavatel zelené energie.A pravdou také je, že někteří mají tu možnost nabíjet svůj vůz z vlastní elektrárny a tím zajistit skutečně jízdu na solární či jinou zelenou energii. 

Největší výrobci EV 2023

Tesla 🇺🇸
19.9%
BYD 🇨🇳
17.1%
GAC Aion 🇨🇳
5.2%
SAIC-GM-Wuling 🇨🇳
4.9%
Volkswagen 🇩🇪
4.6%
BMW 🇩🇪
3.6%
Hyundai 🇰🇷
2.9%
Mercedes-Benz 🇩🇪
2.6%
MG 🇨🇳
2.3%
KIA 🇰🇷
2.0%
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

 

NIO představuje aktualizované modely elektromobilů. Předprodej startuje 10. května

Čínský výrobce NIO oznámil aktualizace svých klíčových modelů ES6, EC6, ET5 a ET5T. Nové verze postavené na platformě NT2.5... >>

Leapmotor zaznamenává rekordní prodeje elektromobilů díky nové řadě SUV

Čínský výrobce elektromobilů Leapmotor zaznamenal v dubnu druhý nejvyšší prodej v historii – 41 039 vozů. Meziroční růst činí 173,5... >>

Nio představuje nové modely: ES8 a L80 doplní portfolio elektromobilů

Čínská automobilka Nio rozšiřuje svou nabídku elektrických vozů. Na šanghajském autosalonu potvrdila uvedení třetí generace vlajkového... >>

Leapmotor C10 (2026) s technologií 800V: Překvapivě výkonné SUV za cenu pod 400 tisíc

Nový Leapmotor C10 pro modelový rok 2026 zaujal čínský trh atraktivní cenou a pokročilou technikou, jako je 800V architektura a dojezd až 605... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

ID.7

Volkswagen - ID.7

Dojezd dle WLTP: 615 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.