Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Fiat 500 Hybrid: Návrat spalovacího motoru po neúspěchu elektrické verze

EV novinky baterie

Elektrický sen narazil na realitu trhu

Pět let od uvedení čistě elektrického Fiatu 500e přiznává výrobce neúspěch. Cena přesahující i 700 000 Kč odradila většinu zákazníků, zejména ve srovnání s původní spalovací verzí za poloviční částku. Jde o velmi malý elektromobil, který je svou cenou těžko konkurenceschopný. O něco větší Hyundai Inster, který disponuje i větším zavazadlovým prostorem nabízí aktuálně vozy skladem od 521 000 Kč, Fiat proti tomu u skladových vozů začíná o zhruba 100 000 výš.  

Co skrývá nový 500 Hybrid?

Technické detaily zůstávají zatím částečně utajené. Expertní odhady naznačují, že půjde o mild hybrid – systém, kde elektromotor pouze doplňuje spalovací jednotku, nikoli plnohodnotný hybrid s možností čistě elektrického pohonu. Jako základ poslouží pravděpodobně tříválcový 1litrový motor z předchozí generace, který dosahoval výkonu 70 koní.

Obrázek
Dan

Věděli jste, že

Carlos Tavares byl jedním z mála vrcholových manažerů v automobilovém průmyslu, kteří se aktivně účastnili testování nových modelů na závodních tratích. Je známý svou vášní pro motorsport a sám se zúčastnil několika amatérských závodů.

Pokud se vám článek líbil, můžete jej na konci článku sdílet pomocí lišty. Děkujeme za podporu!

Designové kompromisy a technické výzvy

Při konverzi elektromobilu na spalovací verzi museli konstruktéři řešit zejména chlazení motoru. Diskrétní mřížka v předním nárazníku a skrytý výfuk pod zadním nárazníkem jsou jedinými viditelnými změnami. Interiér zůstává téměř identický, včetně moderního ovládacího panelu, přibývá však třetí pedál pro spojku.

Proč zvolili manuální převodovku?

Nabídka šestistupňové mechanické převodovky je v kontextu hybridních vozů neobvyklá. Toto rozhodnutí souvisí pravděpodobně s snahou snížit výrobní náklady a oslovit tradiční evropské zákazníky, kteří stále preferují manuální řazení. Automatická verze by podle analytiků mohla přijít později, aby uspokojila globální trhy.

Širší souvislosti automobilového průmyslu

Krok Fiatu odráží celoevropský trend – výrobci získávají více času na plnění emisních norem díky nové legislativě EU. Paralelně s tím roste tlak na udržení dostupných modelů v nabídce. Paradoxně tak elektromobil, který měl symbolizovat budoucnost, nyní ustupuje hybridní technologii jako přechodnému řešení.

Velkou otázkou zůstava cena tohoto hybridu. 

Zdroj: insideevs.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Miriam , dne 15 Květen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Nové elektromobily Mazda a Xiaomi zaznamenávají masivní zájem na čínském trhu

Mazda hlásí přes 33 000 předobjednávek pro svůj elektrický SUV model EZ-60 od zahájení prodeje v dubnu, s plány na expanzi do Evropy.... >>

Tesla otevřela největší Supercharger stanici na světě. Projekt Oasis funguje zcela bez připojení k síti

V kalifornském Lost Hills uvedla Tesla do provozu svou doposud nejambicióznější nabíjecí stanici. Projekt Oasis nabízí desítky... >>

Zeekr představuje revoluční hybridní platformu SEA-S a model 9X

Čínský výrobce elektromobilů Zeekr odhalil přelomovou hybridní platformu SEA-S, první svého druhu s plně 900V vysokonapěťovou... >>

Kontroverzní praktiky: Jak čínští výrobci elektromobilů nafukují prodejní čísla

Čínské značky elektromobilů Zeekr a Neta využívají kontroverzní metodu tzv. „nulových ojetých vozů“ k umělému navýšení... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.