Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Fiat 500 Hybrid: Návrat spalovacího motoru po neúspěchu elektrické verze

EV novinky baterie
Fotka autora Miriam
Miriam 15 Květen, 2025

Elektrický sen narazil na realitu trhu

Pět let od uvedení čistě elektrického Fiatu 500e přiznává výrobce neúspěch. Cena přesahující i 700 000 Kč odradila většinu zákazníků, zejména ve srovnání s původní spalovací verzí za poloviční částku. Jde o velmi malý elektromobil, který je svou cenou těžko konkurenceschopný. O něco větší Hyundai Inster, který disponuje i větším zavazadlovým prostorem nabízí aktuálně vozy skladem od 521 000 Kč, Fiat proti tomu u skladových vozů začíná o zhruba 100 000 výš.  

Co skrývá nový 500 Hybrid?

Technické detaily zůstávají zatím částečně utajené. Expertní odhady naznačují, že půjde o mild hybrid – systém, kde elektromotor pouze doplňuje spalovací jednotku, nikoli plnohodnotný hybrid s možností čistě elektrického pohonu. Jako základ poslouží pravděpodobně tříválcový 1litrový motor z předchozí generace, který dosahoval výkonu 70 koní.

Obrázek
Dan

Věděli jste, že

Carlos Tavares byl jedním z mála vrcholových manažerů v automobilovém průmyslu, kteří se aktivně účastnili testování nových modelů na závodních tratích. Je známý svou vášní pro motorsport a sám se zúčastnil několika amatérských závodů.

Pokud se vám článek líbil, můžete jej na konci článku sdílet pomocí lišty. Děkujeme za podporu!

Designové kompromisy a technické výzvy

Při konverzi elektromobilu na spalovací verzi museli konstruktéři řešit zejména chlazení motoru. Diskrétní mřížka v předním nárazníku a skrytý výfuk pod zadním nárazníkem jsou jedinými viditelnými změnami. Interiér zůstává téměř identický, včetně moderního ovládacího panelu, přibývá však třetí pedál pro spojku.

Proč zvolili manuální převodovku?

Nabídka šestistupňové mechanické převodovky je v kontextu hybridních vozů neobvyklá. Toto rozhodnutí souvisí pravděpodobně s snahou snížit výrobní náklady a oslovit tradiční evropské zákazníky, kteří stále preferují manuální řazení. Automatická verze by podle analytiků mohla přijít později, aby uspokojila globální trhy.

Širší souvislosti automobilového průmyslu

Krok Fiatu odráží celoevropský trend – výrobci získávají více času na plnění emisních norem díky nové legislativě EU. Paralelně s tím roste tlak na udržení dostupných modelů v nabídce. Paradoxně tak elektromobil, který měl symbolizovat budoucnost, nyní ustupuje hybridní technologii jako přechodnému řešení.

Velkou otázkou zůstava cena tohoto hybridu. 

Zdroj: insideevs.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

XPENG X9 | zdroj: xpeng.com/news

Konec úzkosti z dojezdu: Čínské MPV zvládne Prahu–Řím bez tankování
Představte si sedmimístný vůz, který ujede z Prahy do Říma a ještě mu zbude. Xpeng 6. listopadu odhalí X9 EREV – svůj první hybrid s neuvěřitelným dojezdem 1 602 kilometrů. Největší překvapení? Benzín...

Leapmotor B05 | zdroj: media.stellantis.com

Elektrické SUV za 690 tisíc: Leapmotor láme rekordy a nabízí jeden z nejlevnějších elektromobilů své třídy u nás
Čínská značka Leapmotor prodala v říjnu rekordních 70 tisíc aut a v Česku překvapuje cenou. Model B10 s dojezdem až 434 km je aktuálně k mání od 690 000 Kč. Jak se daří automobilce, která plánuje výro...

Technologie - Robotika - AI

XPeng předvedl robota s lidskou chůzí. Diváci nevěřili, že není uvnitř člověk
Zatímco Tesla slibuje miliony robotů, čínský XPeng tiše testoval IRON robota celý rok ve vlastní továrně – a přiznal neúspěch. Teď přichází s novou generací, která kombinuje pevnolátkové baterie, 22 s...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Mýtus o chudých zemích a spalovacích motorech se hroutí. Data ukazují nečekaně rychlý přechod na elektromobily

Představa byla jasná: bohatý Západ přejde na elektřinu a zbytek světa bude dekády jezdit na benzín. Nová data ale ukazují pravý opak.... >>

Volvo zaplatí celý rok elektřiny a spouští ofenzivu před startem EX60

Švédská automobilka Volvo odstraňuje jednu z největších bariér přechodu na elektromobilitu – náklady na provoz. Od února 2026 nabídne... >>

VW zastavil výrobu legendárního Buzzu. Nostalgie nestačí na překonání kruté reality

Elektrický nástupce kultovního Volkswagen Microbusu měl být hitem. Místo toho stojí výroba v Hannoveru a dealerům se vozy hromadí na... >>

Tak už i Nissan oznamuje solid-state baterie. Od roku 2028 tak čekejme dvojnásobné dojezdy

Závod o bateriový svatý grál má dalšího silného hráče – nebo spíše, Nissan teď hlasitě potvrzuje své ambice. Japonská automobilka,... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Krško, SloveniaKrškem, Slovenia
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Warsaw, PolandWarsaw, Poland
2 míst • 120 kW
Charnock Richard, UKChorley, United Kingdom
12 míst • 150 kW
Mülheim, GermanyMülheim an der Ruhr, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Tarragona, SpainTarragona, Spain
2 míst • 150 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.