Elektrický sen narazil na realitu trhu
Pět let od uvedení čistě elektrického Fiatu 500e přiznává výrobce neúspěch. Cena přesahující i 700 000 Kč odradila většinu zákazníků, zejména ve srovnání s původní spalovací verzí za poloviční částku. Jde o velmi malý elektromobil, který je svou cenou těžko konkurenceschopný. O něco větší Hyundai Inster, který disponuje i větším zavazadlovým prostorem nabízí aktuálně vozy skladem od 521 000 Kč, Fiat proti tomu u skladových vozů začíná o zhruba 100 000 výš.
Co skrývá nový 500 Hybrid?
Technické detaily zůstávají zatím částečně utajené. Expertní odhady naznačují, že půjde o mild hybrid – systém, kde elektromotor pouze doplňuje spalovací jednotku, nikoli plnohodnotný hybrid s možností čistě elektrického pohonu. Jako základ poslouží pravděpodobně tříválcový 1litrový motor z předchozí generace, který dosahoval výkonu 70 koní.

Věděli jste, že
Carlos Tavares byl jedním z mála vrcholových manažerů v automobilovém průmyslu, kteří se aktivně účastnili testování nových modelů na závodních tratích. Je známý svou vášní pro motorsport a sám se zúčastnil několika amatérských závodů.
Pokud se vám článek líbil, můžete jej na konci článku sdílet pomocí lišty. Děkujeme za podporu!
Designové kompromisy a technické výzvy
Při konverzi elektromobilu na spalovací verzi museli konstruktéři řešit zejména chlazení motoru. Diskrétní mřížka v předním nárazníku a skrytý výfuk pod zadním nárazníkem jsou jedinými viditelnými změnami. Interiér zůstává téměř identický, včetně moderního ovládacího panelu, přibývá však třetí pedál pro spojku.
Proč zvolili manuální převodovku?
Nabídka šestistupňové mechanické převodovky je v kontextu hybridních vozů neobvyklá. Toto rozhodnutí souvisí pravděpodobně s snahou snížit výrobní náklady a oslovit tradiční evropské zákazníky, kteří stále preferují manuální řazení. Automatická verze by podle analytiků mohla přijít později, aby uspokojila globální trhy.
Širší souvislosti automobilového průmyslu
Krok Fiatu odráží celoevropský trend – výrobci získávají více času na plnění emisních norem díky nové legislativě EU. Paralelně s tím roste tlak na udržení dostupných modelů v nabídce. Paradoxně tak elektromobil, který měl symbolizovat budoucnost, nyní ustupuje hybridní technologii jako přechodnému řešení.
Velkou otázkou zůstava cena tohoto hybridu.