Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Ford posiluje elektrickou nabídku v Evropě: Tři nové modely míří na trh

Ilustrační foto, zdroj: www.fordmedia.cz

Automobilka Ford významně rozšiřuje své portfolio elektromobilů v Evropě uvedením tří nových vozů: crossoveru Puma Gen-E, multifunkčního E-Tourneo Courier a užitkového E-Transit Courier. Všechny modely se již vyrábějí v rumunské Craiově a kombinují praktičnost s pokročilými technologiemi. Cílem je zpřístupnit elektromobilitu širšímu spektru zákazníků – od rodin po podnikatele.

Puma Gen-E: Elektrická verze nejprodávanějšího modelu

Puma Gen-E přináší nulové emise (při jízdě) do segmentu kompaktních crossoverů, který v Evropě dlouhodobě dominuje prodejním statistikám Fordu. Vůz nabízí dojezd až 376 km dle WLTP – celosvětově harmonizovaného testovacího cyklu, který simuluje reálné podmínky jízdy včetně městského provozu a dálnice. Pro zákazníky je klíčové, že elektrická verze zachovává sportovní design a dynamiku původní Pumy. Svým dojezdem bude cílit spíše na městské vozidlo než pro delší cestování.

E-Tourneo Courier: Multifunkčnost s adaptivními technologiemi

Tento model cílí na zákazníky, kteří potřebují univerzální vůz pro práci i volný čas. Kromě dojezdu 288 km (WLTP) nabízí E-Tourneo Courier inteligentní adaptivní tempomat – systém, který automaticky udržuje bezpečný odstup od vozidla vpředu a dokáže i zcela zastavit auto v koloně (po třech sekundách stojení však řidič musí obnovit akceleraci). Interiér počítá s modulární úpravou pro přepravu nákladu i pasažérů.

E-Transit Courier: Revoluce v kompaktní nákladní dopravě

Elektrická verze nejmenšího Transitu překvapí nákladovým prostorem pro dvě europalety (standardizované dřevěné podložky o rozměrech 1200×800 mm) a užitečným zatížením 700 kg. S dojezdem 300 km (WLTP) a možností omezení rychlosti na 120 km/h pro optimalizaci spotřeby se hodí pro městské rozvozy. Pro firmy je lákavá i nižší hlučnost oproti dieselům – výhoda pro noční provoz v rezidenčních oblastech.

Ford Pro: Komplexní řešení pro firemní flotily

Nové modely doplňují nabídku Ford Pro – divize specializované na komerční vozidla. Tato platforma zákazníkům kromě aut nabízí i telematické systémy (monitorování jízdních dat), správu nabíjení nebo pronájem baterií. Podle analýzy Frost & Sullivan využívá 68 % evropských firem s elektrickými flotilami podobné integrované služby pro snížení provozních nákladů.

Lithium-iontové baterie: Výkon s omezenou životností?

Všechny nové Fordy používají lithium-iontové akumulátory – technologie, která dominuje elektromobilům díky vysoké energetické hustotě. Jejich kapacita však přirozeně klesá s časem a počtem nabíjecích cyklů. Ford garantuje typicky 70-80 % původní kapacity po 8 letech/160 000 km, což koresponduje s průmyslovým standardem. Prodloužit životnost pomáhá nabíjení do 80 % kapacity pro denní použití a vyhýbání se rychlodobíjení pod 20 % stavu baterie.

Perspektiva trhu: Proč Ford sází na kompaktní modely?

Podle dat ACEA (Evropské automobilové asociace) tvořily v roce 2024 elektromobily 24 % všech nových registrací v EU. Roste poptávka po dostupných modelech do 35 000 EUR – kategorie, kam spadá Puma Gen-E. E-Tourneo Courier a E-Transit Courier zase cílí na evropský trend "urbanizace nákladní dopravy", kde 78 % přeprav ve městech tvoří trasy kratší 100 km (studie Transport & Environment 2024).

Co očekávat od nových elektromobilů?

Představené vozy z našeho pohledu nepřinášejí nic zásadního na trh. Odhadujeme, že Ford spíše cílí na specifickou skupinu uživatelů a díky malým dojezdovým schopnostem nepůjde o žádné TOP prodaváné EV na našem trhu. Např. Puma Gen-E je malý elektromobil, který by měl konkurovat vozům jako Hyundai Inster či Dongfeng Box. Cena Fordu začíná na necelých 750 000 Kč, Hyundai či Dongfeng se však pohybují i o více než 200 000 Kč níže. 

Konkurence je tedy levnější a může být pro některé jasnější volbou. Je také otázkou zda pro zákazníky, kteří preferují Ford,  nebude již atraktivnější nabídka Fordu Capri. Jeho cena začíná na necelých 900 000 Kč s dojezdem téměř 400 km. Capri je podstatně větší. Verze s prodlouženým dojezdem pak stojí už přes 1 100 000 Kč. 

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 18 Březen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Čínské elektromobily expandují: BYD míří na evropský luxusní trh a roste podpora bateriových technologií

Čínský výrobce BYD se chystá jako první ze země vstoupit na evropský trh luxusních elektromobilů se svou značkou Yangwang. Současně... >>

Zeekr vyvrací obvinění z prodeje ojetých elektromobilů

Čínská automobilka Zeekr oficiálně reagovala na mediální zprávy o údajném prodeji ojetých vozů s nulovým nájezdem. Firma kategoricky... >>

Novinky v elektromobilitě: Avatr posiluje baterie a MG4 láme rekordy

Čínský výrobce Avatr oznámil integraci větších baterií CATL a pokročilého řídicího systému Huawei do svých modelů, s uvedením... >>

BMW iX3 2026: Revoluční efektivita 15 kWh/100 km předčí Tesla Model Y

Nový BMW iX3 2026 přepisuje pravidla elektromobility s rekordní spotřebou pouhých 15 kWh na 100 kilometrů a dosahuje uhlíkové neutrality... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Regensburg-Ost, GermanyRegensburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Liege, BelgiumLiège, Belgium
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nykøbing Mors, DenmarkNykøbing Mors, Denmark
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Caldes de Malavella, SpainCaldes de Malavella, Spain
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lippetal, GermanyLippetal, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bratislava, SlovakiaBratislava, Slovakia
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Viborg, DenmarkViborg, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hjørring, DenmarkHjørring, Denmark
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wörth, GermanyWörth an der Isar, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.