Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

HERE-SBD EV Index 2024: Jak si vede Česko?

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 11 Září, 2024

HERE-SBD EV Index 2024 přináší přehled vývoje nabíjecí infrastruktury a adopce elektromobilů napříč Evropou a dalšími světovými regiony. Tento index hodnotí nejen celkový počet elektromobilů na silnicích, ale také dostupnost nabíjecích stanic, což je klíčový faktor pro rozvoj elektromobility.

Dánsko vede evropský žebříček

Podle aktuálního EV Indexu se Dánsko umístilo na prvním místě v Evropě, což je výsledek silné podpory tamní vlády. Tento růst je podpořen daňovými úlevami a dotacemi na elektromobily. Norsko, které dlouhodobě vedlo, se umístilo druhé hlavně díky vysokému podílu elektromobilů ve vozovém parku.

Česká republika: Rychlý růst infrastruktury

V České republice se počet nabíjecích stanic zvyšuje rychlým tempem, což pomáhá zemi dosáhnout relativně dobrého umístění v rámci indexu. Přestože zájem o nové registrace elektromobilů zůstává nízký, počet nabíjecích stanic na obyvatele či na registrovaný elektromobil je na dobré úrovni. Tento faktor zlepšuje celkový obraz České republiky v hodnocení elektromobility. 

Slovensko a další země

Slovensko se umisťuje o něco hůře než Česko, zejména kvůli menšímu počtu nabíjecích stanic i nižšímu zájmu o elektromobily. Země jako Norsko a Nizozemsko dominují žebříčkům díky vysokému počtu registrovaných elektromobilů a rozsáhlé síti nabíjecích stanic. Tyto státy slouží jako příklady, jak efektivně přecházet na elektromobilitu.

Poměr nabíjecích stanic k elektromobilům jako klíčový ukazatel

Česká republika, i přes menší počet registrovaných elektromobilů, těží z vyššího poměru nabíjecích stanic k počtu elektromobilů. Tento poměr ukazuje, že infrastruktura je připravena na budoucí růst zájmu o elektromobily, což je pozitivním signálem pro rozvoj trhu. V dlouhodobém horizontu bude klíčové, aby se zvýšil zájem o nákup elektromobilů, aby tento růst infrastruktury nezůstal nevyužitý.

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Ford Capri | zdroj: fordpresskits.com

Ford otáčí kormidlo: Odepisuje 19,5 miliardy a zastavuje elektrický F-150
Detroit hlásí jeden z nejdražších strategických obratů v historii automobilismu. Sen o rychlé elektrifikaci Ameriky narazil na tvrdou realitu trhu. Ford dnes s okamžitou platností zastavuje výrobu své...

Elektromobily nebo spalovací vozy

Německo a Česko vyhrály: EU zmírňuje zákaz spalováků. Francie a Volvo protestují
Evropská komise v úterý 16. prosince 2025 oficiálně zmírnila plánovaný zákaz prodeje nových automobilů se spalovacími motory od roku 2035. Místo původních 100% snížení emisí CO2 nově požaduje pouze 90...

BYD Seal | ilustrační foto

Evropský trh s elektromobily akceleruje: Růst o 26 % i bez státních pobídek
Evropský trh s elektromobily zažívá v roce 2025 nečekaný rozmach i bez státních dotací. Od ledna do října vzrostl prodej elektrických vozidel v Evropě o více než 26 % oproti loňskému roku, v Německu d...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Baterie budoucnosti z Číny: Třikrát výkonnější než v současných elektromobilech

Čínský výrobce baterií Welion New Energy oznámil dosažení energetické hustoty 824 Wh/kg v laboratorních testech solid-state baterií. Jde... >>

Rivian R2 vs. Tesla FSD: Kdo má pravdu? Model R2 sází na Lidar proti kamerovému dogmatu

Je to risk, nebo jediná cesta ke skutečné bezpečnosti? Zatímco Elon Musk dlouhodobě tvrdí, že Lidar je pro osobní vozy slepou uličkou,... >>

Čína a Stellantis staví v Zaragoze továrnu na baterie za 11 miliard. Vytvoří přes 4000 míst

Čínský výrobce baterií CATL společně se Stellantisem oficiálně zahájili výstavbu obří továrny na baterie v Zaragoze. Gigafactory za 11... >>

Indie staví 100 000 nabíjecích stanic. Mahindra vládne elektrickým tříkolkám

Indický automobilový gigant Maruti Suzuki odhaluje ambiciózní plán na vybudování sítě 100 000 nabíjecích stanic pro elektromobily.... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Mannheim, GermanyMannheim, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hartshead Moor, UK - EastboundBrighouse, United Kingdom
6 míst • 150 kW
Wismar, GermanyWismar, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Sisteron, FranceSisteron, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Namur, BelgiumSuarlée, Belgium
15 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.