Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Isuzu rozšiřuje výrobu: Nová továrna v USA bude montovat i elektrické nákladní vozy

Ilustrační foto - nabíjení auta

Nová továrna Isuzu v USA

Japonská automobilka Isuzu oznámila ambiciózní investici ve výši 280 milionů amerických dolarů (přibližně 6,5 miliardy Kč) do nové výrobní haly v Jižní Karolíně. Tato továrna bude zajišťovat montáž jak bateriově poháněných, tak i spalovacích středně těžkých nákladních vozidel. Společnost očekává, že do roku 2028 zaměstná více než 800 pracovníků.

Výroba elektrických nákladních vozů

Mezi vyráběnými modely bude také elektrický N-Series NRR EV, který je známý pod označením ELF na japonském trhu. Tento nákladní vůz spadá do kategorie vozidel třídy 5 a jeho celková hmotnost činí přibližně 8,8 tuny. Díky použití elektrického pohonu nabídne ekologičtější alternativu k tradičním spalovacím variantám.

Rozsah baterií a dojezd

Kapacita celkové baterie se může lišit podle konfigurace vozidla. Model s nejkratším rozvorem (3,36 metru) obsahuje tři bateriové packy o celkové kapacitě 60 kWh, které umožňují dojezd mezi 66 a 129 kilometry. Nejdelší provedení (4,47 metru) lze vybavit až devíti bateriovými packy s maximální kapacitou 180 kWh, což v ideálních podmínkách přináší dojezd až 378 kilometrů.

Moderní technologie a rychlé nabíjení

Nový model je možné nabíjet buď AC nebo DC rychlonabíjením. Při použití standardní AC nabíječky úrovně 2 trvá doplnění energie mezi 5,5 až 10 hodinami, zatímco při využití DC rychlonabíjení se tento čas pohybuje mezi jednou až dvěma a půl hodinami.

Bezpečnostní asistenční systémy (ADAS)

Součástí základní výbavy jsou moderní asistenty řidiče, včetně varování před opuštěním jízdního pruhu (Lane Departure Warning), automatického nouzového brzdění (Automatic Emergency Braking) a adaptivního tempomatu (Adaptive Cruise Control). Tyto technologie přispívají ke zvýšení bezpečnosti při provozu těžkých užitkových vozidel.

Flexibilita výroby jako klíčová inovace

Jedním z unikátních aspektů nové továrny Isuzu bude využití výrobní linky bez tradičních dopravníků a jámových systémů. Díky tomu se zvýší flexibilita produkce, což umožní plynulé přechody mezi sestavováním vozidel s elektrickým a spalovacím pohonem. Tato inovace reflektuje rostoucí poptávku po elektromobilitě a snahu o efektivnější výrobní procesy.

Zdroj: insideevs.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Jana, dne 13 Únor, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Tesla ztrácí dech: Prodeje v Evropě padají, v Česku ji válcuje Škoda

Tesla v Evropě výrazně ztrácí – zatímco trh s elektromobily roste, její prodeje meziročně klesly o téměř 40 %. Ani nový Model Y a... >>

Praha zpoplatní parkování elektromobilů od září 2025

Praha plánuje od září zpoplatnit parkování elektromobilů v zónách placeného stání, které je nyní zdarma. Dopravní výbor... >>

Nejúspornější elektromobily 2025: Tesla Model 3 vede

Český trh elektromobilů v polovině roku 2025 překonává všechna očekávání. Nejúspornějším vozem se překvapivě stal střední sedan... >>

WeRide zavádí robotaxi v Dubaji ve spolupráci s Uberem

Čínská společnost WeRide, specializující se na autonomní řízení, spouští komerční službu robotaxi v Dubaji ve spolupráci s Uberem a... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.