Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

JFK Airport zavádí plně elektrickou pozemní flotilu

Ilustrační foto

Plně elektrická flotila na letišti JFK

Nový terminál mezinárodního letiště Johna F. Kennedyho v New Yorku přinese kromě moderní infrastruktury také revoluční krok směrem k ekologickému provozu. Celý vozový park pozemní obsluhy, zahrnující tahače letadel, schodiště pro cestující, cisternové vozy, manipulační techniku a nakladače zavazadel, bude poháněn výhradně elektřinou.

Cíl: Snížení emisí z letištního provozu

Použití sdílené elektrické flotily je součástí širší strategie Port Authority pro dosažení nulových emisí skleníkových plynů na letištích v této oblasti do roku 2050. Tento přístup nejen snižuje ekologickou stopu letiště, ale také přináší úspory a optimalizaci využití techniky oproti běžnému modelu, kdy každý provozovatel vlastní nebo pronajímá vlastní stroje.

Rozsáhlý projekt modernizace JFK

Nový terminál je součástí ambiciózního projektu o hodnotě 19 miliard dolarů (přibližně 441 miliard Kč). Samotný terminál bude mít rozlohu 226 967 m² a nabídne celkem 23 bran. Po otevření se jeho plocha více než zdvojnásobí oproti současnému Terminálu 1, který byl uveden do provozu v roce 1998.

Přínosy elektrifikace letištní obsluhy

Nasazení plně elektrických vozidel přinese několik klíčových výhod. Kromě výrazného snížení emisí skleníkových plynů se očekává také pokles hlukového znečištění, což pozitivně ovlivní prostředí cestujících i zaměstnanců letiště. Dalším benefitem je vyšší efektivita – sdílený model umožní snížení nákladů a lepší využití techniky.

Příklad pro další světová letiště

New Terminal One na JFK se tak stane prvním letištním terminálem na světě, který zavede centrálně řízenou plně elektrickou flotilu pozemní obsluhy. Tento inovativní přístup může sloužit jako model pro další velká letiště usilující o udržitelnější provoz a nižší emise v leteckém sektoru.

Zdroj: chargedevs.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Miriam, dne 15 Únor, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Salon Elektromobilů 2025 Praha: Přehlídka budoucnosti mobility v srdci Prahy

Praha hostí první specializovanou výstavu elektromobility v České republice. Od 30. května do 1. června 2025 představí Galerie Harfa... >>

Recyklace grafitu z baterií elektromobilů: Cesta k udržitelnějším bateriím

Společnosti Battery Recycling a Vianode uzavřely dohodu o vývoji udržitelného řetězce pro recyklaci grafitu z baterií elektromobilů.... >>

Čínští výrobci stále spíše cílí na domácí trh, má se Evropa bát?

Analýza globální distribuce prodejů 20 největších čínských automobilek v roce 2024 odhaluje, že většina z nich je stále silně... >>

Čínské značky pronikají hlouběji do Evropy: Xpeng nově v Pobaltí

Čínské automobilky pokračují v systematické expanzi na evropský trh a začínají pronikat i do menších národních ekonomik. Společnost... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.