Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Každý devatenáctý nový vůz v Česku je elektromobil. Trhu dominuje Škoda

Ilustrační foto

Bateriové elektromobily (BEV) zažívají v Česku strmý vzestup. Během prvních tří měsíců roku 2025 přibylo na tuzemských silnicích 3 113 nových vozů této kategorie, což znamená meziroční skok o 138 %. S podílem 5,2 % na celkovém trhu vychází statisticky jeden elektromobil na každých 19 nově registrovaných aut.

Škoda Enyaq kraluje žebříčkům, Elroq překvapil hned po startu

Největší zájem budil Škoda Enyaq s 586 novými registracemi. Druhé místo překvapivě obsadil nováček Škoda Elroq, který si i přes jarní uvedení připsal 520 vozů. Bronz patří Tesle Model Y (333 kusů).

Značka Škoda zaznamenala raketový růst – počet jejích elektromobilů vzrostl o 407 %, což jí zajistilo 35,5% podíl na trhu. Naproti tomu Tesla, loňský lídr, sice zvýšila prodeje o 64 %, ale její dominance se propadla z 24,8 % na 17,1 %.

Obrázek
Dan

Věděli jste, že

Škoda Auto byla založena již v roce 1895 jako výrobce jízdních kol pod názvem Laurin & Klement. Prvním automobilem této značky byl model Voiturette A, představený v roce 1905. Dnes Škoda patří k lídrům evropské elektromobility a její model Enyaq je jedním z nejprodávanějších elektromobilů na klíčových trzích, jako je Německo.

Pokud se vám článek líbil, můžete jej na konci článku sdílet pomocí lišty. Děkujeme za podporu!

Německé značky posilují, Ford a Dacia zrychlují

Mezi výherce patří i Volkswagen s 241% nárůstem (297 vozů, 9,5 % podílu). V elitní desítce se dále umístily Hyundai, BMW, Volvo, Mercedes-Benz, Kia, Dacia a Ford. Právě poslední dvě jmenované značky vykázaly nejdynamičtější růst: Dacia o 186 %, Ford dokonce o 271 %.

Co je vlastně BEV? Slovník pro začátečníky

Základní fakta: Bateriový elektromobil (BEV) je poháněn výhradně energií z dobíjecí baterie. Na rozdíl od hybridů nemá spalovací motor, neprodukuje výfukové emise a nepotřebuje benzin ani naftu. Jeho ekologická stopa závisí na zdroji použité elektřiny.

Benzin stále vede, elektřina předstihla hybridy

Celkový prodej nových aut v ČR mezi lednem a březnem 2025 dosáhl 59 686 vozů (+3,6 %). Klasické pohony vedou: benzín má 67 % trhu, nafta 21,7 %. Elektromobily se s 5,2 % vyšvihly na třetí místo, před plug-in hybridy (3,6 %) a vozy na LPG (2,4 %). Vodíkový pohon zůstává raritou – evidován byl jeden kus.

Ojeté elektromobily: Češi šetří, ale sází na trendy

Čtyři měsíce stará data ukazují, že zájem o elektromobilitu se neomezuje jen na nové vozy. Z dovozu ojetin tvořily BEV 4,8 % (1 666 kusů). To naznačuje, že část řidičů volí cenově dostupnější alternativu s nižší pořizovací cenou.

Elektřina proniká i do užitkových vozů

V segmentu lehkých užitkových elektromobilů přibylo 246 nových registrací (+179 %). Kraluje Mercedes-Benz (43 vozů), následovaný Renaultem (41) a čínským Maxusem (38). V nákladní dopravě je změna patrná: zatímco loni přibyly 2 elektrotahače, letos jich je 15. Průlomem jsou i 3 elektrobusy Iveco Bus.

Závěrečná bilance: Zelená vlna sílí

Statistiky potvrzují, že Česko pomalu dobývá elektrická revoluce. Škoda Auto díky Enyaqu a novému Elroq ovládá třetinu trhu, roste poptávka po užitkových vozech i ojetinách. S rozšiřující se nabídkou lze očekávat další posun – i když benzinové varianty zatím drží pozice.

Zdroj: www.cistadoprava.cz

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 8 Duben, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Čínské elektromobily expandují: BYD míří na evropský luxusní trh a roste podpora bateriových technologií

Čínský výrobce BYD se chystá jako první ze země vstoupit na evropský trh luxusních elektromobilů se svou značkou Yangwang. Současně... >>

Zeekr vyvrací obvinění z prodeje ojetých elektromobilů

Čínská automobilka Zeekr oficiálně reagovala na mediální zprávy o údajném prodeji ojetých vozů s nulovým nájezdem. Firma kategoricky... >>

Novinky v elektromobilitě: Avatr posiluje baterie a MG4 láme rekordy

Čínský výrobce Avatr oznámil integraci větších baterií CATL a pokročilého řídicího systému Huawei do svých modelů, s uvedením... >>

BMW iX3 2026: Revoluční efektivita 15 kWh/100 km předčí Tesla Model Y

Nový BMW iX3 2026 přepisuje pravidla elektromobility s rekordní spotřebou pouhých 15 kWh na 100 kilometrů a dosahuje uhlíkové neutrality... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Regensburg-Ost, GermanyRegensburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Liege, BelgiumLiège, Belgium
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nykøbing Mors, DenmarkNykøbing Mors, Denmark
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Caldes de Malavella, SpainCaldes de Malavella, Spain
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lippetal, GermanyLippetal, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bratislava, SlovakiaBratislava, Slovakia
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Viborg, DenmarkViborg, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hjørring, DenmarkHjørring, Denmark
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wörth, GermanyWörth an der Isar, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.