Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Kolik aut prodala Škoda v roce 2024? A kolik z toho bylo elektromobilů?

Škoda Enyaq - Zdroj: https://www.skoda-storyboard.com/

Česká automobilka Škoda Auto uzavřela rok 2024 s celkovými dodávkami 926 600 vozů po celém světě, což představuje nárůst o 6,9 % oproti roku 2023. Největší růst zaznamenala značka v západní Evropě, kde dodávky vzrostly o 12,1 % na 538 100 vozů. Klíčovými trhy zůstávají Německo, Turecko, Spojené království, Polsko a Španělsko.

Nejprodávanějším modelem zůstává Škoda Octavia s 215 700 prodanými kusy (meziročně +12,4 %), následována SUV Kamiq a Fabia. Elektrický model Enyaq si udržel stabilní poptávku s 79 500 prodanými vozy, přestože poptávka po elektromobilech na evropském trhu obecně zpomalila.

Klíčové úspěchy na evropských trzích

Německo, jako největší trh Škody, zaznamenalo nárůst o 18,5 % na celkových 187 100 vozů. Podobně úspěšné byly trhy v Polsku (+13,9 %) a Španělsku (+20,6 %). Česká republika však vykázala mírný pokles o 3,8 % na 84 500 dodaných vozů.

Zajímavostí je, že elektrický model Enyaq se stal druhým nejprodávanějším elektromobilem v Německu s více než 25 000 registracemi.

Budoucnost elektromobility: Nové modely Elroq a Kylaq

Škoda Auto se v roce 2025 chystá nabízet kompaktní SUV Elroq, které kombinuje výhodný poměr ceny a užitné hodnoty. Cena na českém trhu bude začínat na 799 000 Kč, což odpovídá přibližně 33 000 eur na vybraných evropských trzích.

Další klíčový model, SUV Kylaq, byl navržen speciálně pro indický trh. Tento vůz, dlouhý méně než 4 metry, má ambice uspět v segmentu, který tvoří téměř 50 % indického trhu.

Inovace a nové technologie

Škoda pokračuje v rozvoji digitálních služeb, mezi které patří aplikace MyŠkoda, funkce Pay to Park a Pay to Fuel. Automobilka také modernizuje svá prodejní místa – více než 230 showroomů bylo přizpůsobeno nové korporátní identitě.

V rámci udržení finanční stability a konkurenceschopnosti implementuje Škoda program Next Level Efficiency+, který se zaměřuje na zvyšování efektivity a produktivity.

Strategie pro mezinárodní trhy

Škoda Auto rozšiřuje své působení na trzích v Asii a na Blízkém východě. V Indii se zaměřuje na výrobu a prodej modelů přizpůsobených místním požadavkům. Ve Vietnamu automobilka zahájí výrobu modelů Kushaq a Slavia ve spolupráci s indickými závody.

V Kazachstánu značka obnovila své působení a již v prvním roce prodala více než 1 400 vozů.

Zdroj: tisková zpráva

Štítky

  • EV novinky
  • Škoda
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 15 Leden, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Leapmotor expanduje: Dodávky baterií pro komerční elektromobily

Čínský výrobce elektromobilů Leapmotor začal dodávat bateriové packy komerčním výrobcům nově energetických vozidel (NEV).... >>

Itálie spouští rekordní dotace až 11 000 eur na elektroauta

Italská vláda schválila dotační program v hodnotě 600 milionů eur, který od září 2025 nabídne až 11 000 eur na nákup elektroauta.... >>

Spolupráce GM a Hyundai na elektrických vozech a další aktuální trendy

General Motors a Hyundai oznámily společný vývoj pěti vozidel, přičemž pro Severní Ameriku připravují čistě elektrickou dodávku. V USA... >>

250 mld. € investic, jen 15 % EV: ACEA a CLEPA žádají obrat politik EU

Evropské svazy ACEA a CLEPA v otevřeném dopise z 27. srpna 2025 varují, že bez rychlé změny kurzu hrozí neúspěch transformace evropského... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Kløfta, NorwayKløfta, Norway
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Eggedal, NorwaySigdal, Norway
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Regensburg-Ost, GermanyRegensburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wittenburg, GermanyWittenburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Melide, SwitzerlandMelide, Switzerland
10 míst • 125 kW • ne-Tesla
Narbonne Sud, FranceNarbonne, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ajaccio, Korsika, FranceSarrola-Carcopino, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers South, DenmarkRanders, Denmark
24 míst • 250 kW • ne-Tesla
Waldlaubersheim, GermanyWaldlaubersheim, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.