Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Křemíkové baterie získaly 463 milionů dolarů: Konec éry lithium-iontů?

Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 28 Srpen, 2025
Shrnutí: Americká společnost Group14 Technologies uzavřela investiční kolo série D v objemu 463 milionů dolarů vedené jižníkoreskými SK, Inc. Současně získala úplné vlastnictví závodu BAM v Jižní Koreji, který vyrábí pokročilé křemíkové materiály pro baterie elektromobilů.

463M

USD investice v kole série D

1B

USD celkem získáno na kapitálu

10 GWh

Kapacita závodu BAM-3

Group14 posiluje pozici lídra v oblasti křemíkových baterií

Společnost Group14 Technologies dosáhla významného milníku ve svém růstu uzavřením investičního kola série D v objemu 463 milionů dolarů. Financování vedla jihokorejská společnost SK, Inc., s účastí dalších stávajících investorů včetně Porsche Investments, ATL, OMERS, Decarbonization Partners, Lightrock Climate Impact Fund a Microsoft Climate Innovation Fund. Získané prostředky budou použity k rozšíření výroby pokročilého křemíkového materiálu SCC55 v USA a Jižní Koreji, což má pomoci uspokojit rostoucí poptávku po energetických úložištích na podzim roku 2025.

Jde o určující okamžik pro Group14 a jasný signál, že budoucnost vysokovýkonného ukládání energie, poháněného našimi křemíkovými materiály pro baterie, je již zde. Posilujeme regionální bateriové dodavatelské řetězce a chráníme naše zákazníky před globální obchodní nejistotou.

— Rick Luebbe, CEO a spoluzakladatel Group14 Technologies

Úplné vlastnictví jihokorejského závodu

Group14 získala úplné vlastnictví svého joint venture se SK Inc. umístěného v Sangju v Jižní Koreji. Tento strategický krok znamená plnou kontrolu nad třetím komerčním závodem společnosti, který byl založen v roce 2021 a vyrábí vlajkový produkt SCC55 ve velkém měřítku pro automobilový průmysl.

2021

Vznik joint venture se SK Inc.
Založení závodu BAM (Battery Active Materials) v Sangju pro výrobu křemíkových materiálů pro baterie.

2024

Zahájení dodávek z BAM-3
V září 2024 začal 10-gigawatthodinový závod dodávat SCC55 více než 100 zákazníkům z oblasti výroby baterií po celém světě.

2025

Úplné převzetí závodu
V srpnu 2025 Group14 získává 100% vlastnictví závodu BAM od SK, Inc. a uzavírá investiční kolo série D.

Strategické umístění v asijském regionu

Závod BAM-3 je strategicky umístěn v Asii, domově největších světových výrobců baterií. Toto umístění umožňuje Group14 efektivně obsluhovat klíčové zákazníky v regionu, který představuje centrum globální výroby baterií pro elektromobily a spotřební elektroniku.

Rozsah výrobní sítě Group14

Severní Amerika

  • 🇺🇸 Washington: Dva komerční závody BAM-1 a BAM-2
  • Kapacita: Vyrábějí SCC55 pro americký a globální trh

Asie

  • 🇰🇷 Sangju: Závod BAM-3 s kapacitou 10 GWh
  • Zákazníci: Více než 100 výrobců baterií po celém světě

Evropa

  • 🇩🇪 Německo: Moderní závod na výrobu silanu
  • Účel: Dodávka klíčových prekurzorů pro energetické technologie

Technologie SCC55 v praxi

Pokročilý křemíkový materiál SCC55 od Group14 už našel své místo v komerčních aplikacích. Technologie Group14 je již integrována do milionů baterií ATL, které pohánějí AI-enabled smartphony, jak potvrzuje Joe Kit Chu Lam, výkonný viceprezident společnosti ATL, která je dceřinou společností TDK Corporation.

  • Elektromobily - vysokovýkonné baterie s delším dojezdem
  • Spotřební elektronika - rychlejší nabíjení a delší životnost
  • Průmyslové aplikace - spolehlivé energetické úložiště
  • AI technologie - optimalizace výkonu pro pokročilé aplikace

Budoucnost křemíkových baterií

S celkovou investicí překračující 1 miliardu dolarů se Group14 Technologies stává jedním z největších hráčů v oblasti pokročilých materiálů pro baterie. Společnost se zaměřuje na budování regionálních dodavatelských řetězců, které pomohou snížit závislost na globálních obchodních trasách a poskytnou zákazníkům větší jistotu dodávek.

Plány do budoucna: Group14 pokračuje v rozšiřování výrobních kapacit v klíčových regionech světa, aby uspokojila rostoucí poptávku po vysoce výkonných křemíkových materiálech pro baterie nové generace.

Investice do Group14 Technologies signalizuje rostoucí důležitost pokročilých materiálů pro baterie v době, kdy se automobilový průmysl rychle přesouvá k elektromobilitě. Společnost tak posiluje svou pozici klíčového dodavatele technologií, které umožňují výrobu výkonnějších a spolehlivějších baterií pro elektromobily budoucnosti.

Zdroj: group14.technology

Štítky

  • EV novinky
  • Baterie
  • Elektromobilita

Mohlo by vás zajímat

Zeekr 7X | zdroj: zeekrlife.com

Zeekr zahajuje předprodej aktualizovaného SUV 7X s nabíjením za 10 minut
Čínský elektromobil Zeekr 7X dostává upgrade, který mění pravidla hry. Nabíjení z 10 na 80 % za pouhých 10 minut díky 900V architektuře. Výkon až 784 koní a sprint na stovku za 2,98 sekundy. Tesla má ...

Audi Concept C | zdroj: audi-mediacenter.com

Audi konečně vyslyšelo modlitby řidičů. Concept C je příslibem, že na tlačítka ještě není pozdě
Pokud vás unavuje nekonečné proklikávání zanořených menu na obřím displeji, jen abyste si upravili teplotu nebo zapnuli vyhřívání sedačky, možná se vám bude zamlouvat připravované Audi. Jejich nedávno...

Elektromotor YASA Axial Flux | zdroj: yasa.com

Jak je to možné? Tento motor váží jen 13 kg, přesto dává 1000 koní. Míří do Mercedesů AMG
Na chvíli zapomeňte na baterie. Skutečný posun v elektromobilitě se teď odehrává u motorů. Britská společnost YASA, kterou vlastní Mercedes-Benz, právě potvrdila neuvěřitelná čísla. Jejich nový protot...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Velký přelom v USA: Federální dotace na elektromobily skončily. Některé státy se ale vzbouřily a jdou vlastní cestou

Americká vláda zařízla štědrý daňový bonus 7 500 dolarů a pro miliony Američanů tím zdánlivě skončil sen o dostupném elektromobilu.... >>

Audi konečně vyslyšelo modlitby řidičů. Concept C je příslibem, že na tlačítka ještě není pozdě

Pokud vás unavuje nekonečné proklikávání zanořených menu na obřím displeji, jen abyste si upravili teplotu nebo zapnuli vyhřívání... >>

Každé páté auto ve Francii je do zásuvky. Mezi nejžádanější se senzačně zařadila i Škoda

Pohled na zářijové prodejní statistiky z Francie fascinuje a ukazuje budoucnost v přímém přenosu. Trh s elektromobily tam explodoval a ukousl... >>

Mercedes ELF: Minivan, který nabije 100 kWh za 10 minut

Experimentální dodávka Mercedes ELF testuje nabíjení výkonem 900 kW a technologii, která promění elektromobil v domácí elektrárnu.... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Oslo – Bogstadveien, NorwayOslo, Norway
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
L'Hospitalet de l'Infant, SpainL'Hospitalet de l'Infant, Spain
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Vøringsfossen, NorwayEidfjord, Norway
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Cherbourg, FranceCherbourg-en-Cotentin, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Quimper, FranceQuimper, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.