Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Kterým ojetým EV se vyhnout? Diskuze na Redditu mají 3 jasné favority na nejhorší vůz

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 26 Říjen, 2025
Nákup elektromobilu je často emotivní rozhodnutí. Co se ale stane, když nadšení vyprchá a dostaví se realita? Prošli jsme diskuze reálných majitelů na platformě Reddit, abychom zjistili, které vozy jim přinesly největší zklamání. Tři modely se opakovaly s alarmující četností.

Svět elektromobility není jen růžový. Ačkoliv většina majitelů přechod na bateriový pohon chválí, existuje i odvrácená strana. Ve vláknech, jako je to s názvem "Jaký je nejhorší elektromobil, který jste kdy vlastnili?", se uživatelé svěřují se svými frustracemi. Zajímavé je, že mnoho z nich dodává, že i jejich "nejhorší" EV bylo stále lepší než staré spalovací auto. Problémy však byly natolik závažné, že jim zkazily celkový dojem.

Při analýze stovek komentářů jsme identifikovali tři vozy, které v negativním smyslu jasně vyčnívají. Důvody jsou přitom naprosto odlišné – od hardwarových selhání po softwarové noční můry. Je třeba si všimnout, že šlo spíše o elektromobily starší generace, které dnes jsou již dávno překonané. U některých i níže uvedených jsou dostupné nové verze, které popisovanými problémy nedisponují.

1. Nissan Leaf (Zejména 1. generace, 2010–2017)

Pokud existuje jeden vůz, na kterém se shodne drtivá většina přispěvatelů jako na "nejhorším EV", je to Nissan Leaf. Tento průkopník masové elektromobility se stal obětí dvou klíčových technických rozhodnutí, která jej dnes činí velmi špatnou volbou.

Problém č. 1: Pasivně chlazená baterie

Největším hříchem Leafu je absence kapalinového chlazení baterie. Nissan se spolehl pouze na pasivní chlazení vzduchem. V praxi to znamená, že baterie není schopna efektivně regulovat svou teplotu, což vede k extrémně rychlé degradaci její kapacity. Majitelé hlásí ztrátu desítek procent dojezdu během několika málo let, zejména pokud žijí v teplejších oblastech nebo často využívali rychlonabíjení.

Problém č. 2: Konektor CHAdeMO

Druhým hřebíčkem do rakve je nabíjecí port CHAdeMO. Tento standard pro rychlé nabíjení prohrál svůj boj s evropským a americkým standardem CCS. Dnes je téměř nemožné najít nové rychlonabíjecí stanice s tímto konektorem, což z Leafu dělá auto prakticky nepoužitelné pro cokoliv jiného než nabíjení doma. Uživatelé v diskuzi navíc zmiňují, že i když funkční CHAdeMO nabíječku našli, často nefungovala bez volání na linku podpory.

2. Chevrolet Bolt EV (Modely před svolávací akcí, 2017–2022)

Na papíře byl Chevrolet Bolt (v Evropě krátce známý jako Opel Ampera-e) fantastickou nabídkou: skvělý dojezd za dostupnou cenu. Realita pro desítky tisíc majitelů se však proměnila v noční můru.

Problémem byla výrobní vada baterií dodávaných společností LG Chem. Tato vada mohla za určitých okolností vést ke zkratu a následnému požáru vozidla. Co bylo nejhorší? Požár mohl vzniknout, i když auto stálo zaparkované a nenabíjelo se.

Společnost General Motors nakonec přistoupila k bezprecedentnímu kroku: masivní svolávací akci na výměnu bateriových modulů u více než 140 000 vozů. Majitelé mezitím museli měsíce žít s omezeními – nesměli nabíjet na 100 %, parkovat v garážích ani blízko domů. Pro mnoho uživatelů to byla zkušenost, která zcela zničila důvěru ve značku. Problém se dotýkal hlavně majitelů v USA.

3. Volkswagen ID.3 / ID.4 (Rané modely, 2020–2022)

Třetí model na seznamu netrpí na hardware baterie, ale na něco, co se u moderních aut stává stejně důležitým: software. První majitelé vozů z rodiny VW ID. se stali nedobrovolnými beta testery.

Zatímco elektrický pohon fungoval spolehlivě, uživatelská zkušenost byla podle majitelů tragická. Kritika se soustředí téměř výhradně na infotainment a palubní systém. Uživatelé hlásili:

  • Extrémně pomalé reakce systému, někdy v řádu desítek sekund.
  • Zamrzání centrální obrazovky.
  • Nefunkční nebo pomalé načítání parkovací kamery.
  • Falešná chybová hlášení, která děsila řidiče (např. "Porucha elektrického systému! Zastavte!").
  • Problémy s připojením telefonu přes Apple CarPlay nebo Android Auto.

Ačkoliv Volkswagen vydal řadu softwarových aktualizací, které mnoho problémů vyřešily, pro první majitele to byly roky frustrace. "Skvělé auto na řízení, ale ten software je k vzteku," shrnuje jeden z majitelů na Redditu.

Různé problémy, stejná frustrace

Diskuze reálných majitelů ukazují, že "nejhorší" elektromobil je ten, který selhal v základní spolehlivosti. Problémy lze rozdělit do tří hlavních kategorií: hardwarové stárnutí (degradace baterie u Leafu), kritické výrobní vady (riziko požáru u Boltu) a nedotažený software (rané modely VW ID.).

Pro potenciální kupce ojetých EV je to jasné varování: Vyhnout se Leafu s pasivně chlazenou baterií, ověřit si historii svolávacích akcí u Boltu a důkladně prověřit funkčnost a rychlost infotainmentu u raných vozů z rodiny VW ID.

Štítky

  • EV novinky
  • Nissan
  • Volkswagen
  • Chevrolet

Mohlo by vás zajímat

Autonomní řízení

"Vidí víc než já": Německý novinář vyzkoušel Tesla FSD a je ohromen
Model 3 s FSD samostatně objíždí staveniště, brzdí před chodci a mění pruhy v hustém berlínském provozu. Robin Hornig z Auto Bild seděl vedle a sledoval, jak technologie, která už funguje v sedmi zemí...

BYD Yangwang U8 | zdroj: byd.com

Bez jediného sváru: BYD představil rám, který automobilky nemohly vyrobit
Roky to nikdo nedokázal. Nyní čínští inženýři odlili kompletní hliníkový rám velkého SUV jako jediný kus – bez svárů, bez slabin. Technologie nízkotlakého lití s extrémními rozdíly v tloušťce materiál...

Ilustrační foto

Traton získává půl miliardy eur na vývoj modulární platformy pro elektrické nákladáky
Evropská investiční banka poskytla koncernu Traton úvěr 500 milionů eur na vývoj modulární platformy TMS. Systém má urychlit elektromobilitu u nákladních vozů značek MAN, Scania a dalších.

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Konečně! Google Mapy ukazují volné Superchargery v reálném čase. Funguje to i v Česku

Každý řidič elektromobilu to zná. Plánování delší trasy a otravné přepínání mezi Google Mapami a aplikací Tesla, jen abyste zjistili,... >>

Leapmotor útočí s novým modelem A10. Slibuje nízkou cenu, LiDAR a solidní dojezd

Čínská automobilka Leapmotor, podporovaná koncernem Stellantis, právě v Kantonu odhalila svou novou zbraň do nejžhavějšího segmentu trhu.... >>

Německé automobilky propouštějí: Volkswagen ruší 35 tisíc míst

Německé automobilky čelí masivnímu propouštění kvůli hospodářské krizi a transformaci na elektromobilitu. Pouze za prvních devět... >>

BYD útočí na absolutní kvalitu: S 113 GWh na kontě vyhlašuje strategii „nulových defektů“

Vyrobit miliony baterií je jedna věc, vyrobit je bez jediné chyby druhá. Čínský BYD, který letos drtí prodejní žebříčky, si uvědomuje,... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Rosengarten, GermanyRosengarten, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Deauville, FranceTouques, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Düsseldorf - Ando CampusDüsseldorf, Germany
3 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bergamo Dalmine, ItalyDalmine, Italy
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Afragola, Italy - Napoli NorthAfragola (NA), Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.