Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Leapmotor C10 EREV: Nová volba pro evropský trh

Stellantis - Leapmotor - medialibrary-corporate.stellantis.com
Foto: Stellantis - Leapmotor - medialibrary-corporate.stellantis.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 12 Leden, 2025

Společnost Leapmotor, čínský výrobce elektromobilů s významnou investicí od automobilového koncernu Stellantis, představila v Evropě rozšířenou verzi svého SUV označovaného jako C10 EREV. Kromě čistě elektrické varianty C10 BEV, kterou značka uvedla na evropský trh loni v září, nyní přichází i hybridní provedení s prodlouženým dojezdem (tzv. EREV). Podle oficiálních údajů začnou první dodávky tohoto modelu v Evropě v březnu.

Co znamená EREV (Extended-Range Electric Vehicle)

EREV, neboli elektrický vůz s prodlouženým dojezdem, využívá primárně elektromotor k pohonu vozidla, avšak disponuje také malým spalovacím motorem. Ten však neslouží přímo k pohonu kol, ale k dobíjení baterie a tím zajišťuje dodatečný dojezd. Oproti čistě elektrickým autům tak EREV nabízí vyšší míru flexibility a eliminuje obavy z nedostatku nabíjecích stanic, což je pro řadu uživatelů důležité zejména při delších cestách.

Klíčové parametry C10 EREV

Leapmotor C10 EREV se může pochlubit celkovým dojezdem více než 950 km podle metodiky WLTP. Zároveň vůz produkuje extrémně nízké emise CO2 (kolem 10 g/km), což ho řadí mezi nejšetrnější hybridní modely na trhu. Elektromotor dosahuje výkonu 215 koní a točivého momentu 320 Nm, což garantuje dostatečnou dynamiku v běžném provozu i na dálnici.

Baterii lze nabíjet jak stejnosměrným (DC) rychlonabíjením, tak střídavým (AC) nabíjením. V situacích, kdy není k dispozici žádná nabíječka, lze využít vestavěný spalovací motor jako generátor. Tato kombinace přináší uživatelům větší volnost a mobilitu.

Plány expanze a obchodní strategie

Společnost Leapmotor rozšiřuje své působení v Evropě a od září loňského roku otevřela již přes 400 prodejních míst ve 13 zemích. Podle dostupných informací se tento počet může do konce roku 2025 zvýšit až na 500. Kromě nového C10 a kompaktního modelu T03 se v příštích třech letech chystá uvedení dalších modelů, aby značka uspokojila široké spektrum zákazníků zajímajících se o elektromobilitu.

Na domácím čínském trhu patří Leapmotor mezi silné hráče v segmentu nových energií (NEV), přičemž v roce 2024 společnost dodala téměř 294 tisíc vozů. To představuje nárůst o více než 100 % oproti roku 2023, což potvrzuje rostoucí zájem o elektromobily a jejich hybridní varianty.

Partnerství se Stellantis a plány do budoucna

Evropský automobilový gigant Stellantis investoval do Leapmotoru 1,5 miliardy eur, čímž získal 20% podíl ve společnosti a stal se jejím největším vnějším akcionářem. Z této spolupráce vznikl podnik Leapmotor International se sídlem v Amsterdamu, který je z 51 % vlastněn Stellantis a z 49 % přímo společností Leapmotor.

Díky tomuto partnerství může Leapmotor rychleji pronikat na mezinárodní trhy s využitím distribučních kanálů Stellantisu, který zastřešuje takové značky jako Peugeot, Citroën či Opel. Pro evropské zákazníky to znamená širší síť prodejních a servisních míst a také bližší kontakt s nejnovějšími technologickými trendy, které se v automobilovém průmyslu objevují.

EREV jako kompromis mezi elektromobilitou a praktičností

Technologie EREV se může stát atraktivní alternativou pro motoristy, kteří chtějí jezdit převážně na elektřinu, ale přesto si zachovat možnost flexibilního dobití mimo elektrickou síť. Typickým příkladem využití je dlouhá cesta na dovolenou nebo do míst s nedostatečnou infrastrukturou pro rychlodobíjení.

Oproti čistě elektrickým vozům se EREV sice nevyhne úplně spotřebě fosilních paliv, díky malému spalovacímu motoru má však minimalizovanou uhlíkovou stopu ve srovnání s konvenčními hybridy typu HEV (Hybrid Electric Vehicle), natož s tradičními vozy na benzin či naftu.

Jaká je budoucnost EREV v Evropě?

Vzhledem k stále přísnějším emisním limitům a plánovanému postupnému útlumu prodeje čistě spalovacích motorů v mnoha evropských zemích lze očekávat, že technologie EREV poroste na popularitě. Důvodem je zejména bezproblémový přechod od spalovacího k plně elektrickému pohonu, aniž by se řidiči museli obávat delšího cestování.

Pro státy se silnými pobídkami na pořízení elektromobilů (jako je Norsko či Německo) může být EREV řešením pro část populace, která by zatím do čistě elektrického vozu nešla z důvodu obav z nedostatečné nabíjecí sítě. Tento typ pohonu navíc podporuje plynulejší přechod k úplné elektrifikaci, jelikož uživatelé si mohou snadno vyzkoušet každodenní provoz s elektromotorem bez výrazných omezení.

Leapmotor C10 EREV představuje zajímavou volbu pro řidiče, kteří chtějí šetřit životní prostředí a zároveň se nechtějí vzdát komfortu dlouhého dojezdu bez nutnosti stálého plánování dobíjecích zastávek. Spolupráce s koncernem Stellantis navíc slibuje rychlé rozšíření prodejní sítě v Evropě a přinese širší zázemí pro servis a podporu zákazníků.

Vzhledem k úspěchům, které Leapmotor zaznamenal v Číně, lze očekávat, že značka bude na starém kontinentu postupně posilovat pozici a přilákat stále více zájemců o elektromobilitu. Pokud tedy hledáte univerzální vůz s nízkými emisemi a rozsáhlým dojezdem, C10 EREV stojí za pozornost.

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky
  • leapmotor

Mohlo by vás zajímat

Statistika elektromobilů

Elektromobily ve Velké Británii dosáhly rekordního podílu 51,4 % trhu
Elektromobily a hybridní vozidla poprvé v historii překonaly ve Velké Británii 50% podíl na trhu nových aut. V listopadu dosáhly elektromobily 25,5% podílu, zatímco celkově elektrizovaná vozidla zazna...

XPENG G6

Volkswagen a Xpeng dokončili společný elektromobil ID.Unyx 07 za pouhých 18 měsíců
První společný vůz Volkswagenu a Xpengu, SUV ID.Unyx 07, vstoupí do výroby už 31. prosince. Je to výsledek nečekaně rychlého, pouhých 18 měsíců trvajícího vývoje, který vedl čínský tým. Tento model je...

Statistiky elektromobilů

Někteří evropští výrobci varují: Odklad zákazu spalováků je dárkem pro Čínu
V Bruselu se schyluje k velkému obratu. Plánovaný konec spalovacích motorů v roce 2035 pravděpodobně nebude tak striktní, jak se čekalo. Zatímco politici mluví o záchraně pracovních míst a vítězství r...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Prodeje elektromobilů rostou o 21 procent. Evropa táhne trh, Amerika poprvé od roku 2019 klesá

Globální prodeje elektromobilů dosáhly v listopadu 18,5 milionu vozů s 21procentním růstem. Evropa vévodí s nárůstem 36 procent v... >>

Elektromobil v zimě: Proč nejen Norové nemají problém, i když mrzne až praští?

Mohlo by se zdát, že Skandinávie je pro bateriová auta pohřebištěm. Přesto v Norsku tvoří 90 % prodejů. Důvod není jen ekologický –... >>

Tesla začala rozdávat dárky: AI naviguje, fotí selfie

Majitelé Tesel se dnes ráno probudili k překvapení – jejich auta během noci získala AI asistenta, který ovládá navigaci přirozenou... >>

Vyměníte 5 % energie za čisté ruce? Bezdrátové nabíjení elektromobilů konečně dává smysl

Zaparkovat a odejít. Žádné hledání kabelů v kufru, žádné špinavé ruce. To, co známe z telefonů, se ve Švýcarsku stává realitou i... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Tarragona, SpainTarragona, Spain
2 míst • 150 kW • ne-Tesla
Reiskirchen, GermanyReiskirchen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Occhiobello, ItalyOcchiobello, Italy
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Sisteron, FranceSisteron, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Saint-Dié-des-Vosges, FranceSaint-Dié-des-Vosges, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.