Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Leapmotor zaznamenává výrazné zlepšení finančních výsledků

Ilustrační foto

Finanční stabilita navzdory konkurenci

Čínská automobilka Leapmotor oznámila za první čtvrtletí čistou ztrátu 130 milionů RMB (4,4 miliardy Kč), což představuje meziroční pokles o 87,17 %. Toto výrazné zlepšení souvisí s rekordní hrubou marží 14,9 %, která meziročně vzrostla o 16,3 procentního bodu. Hrubá marže ukazuje, kolik společnost vydělá po odečtení přímých nákladů na výrobu vozidel.

Růst příjmů díky prémiovým modelům

Příjmy společnosti vzrostly na 10,02 miliardy RMB (34,1 miliardy Kč), což překonalo očekávání analytiků. Klíčovým faktorem byl 67 812 prodaných kusů modelové řady C, která tvoří 77,5 % celkových dodávek. Tyto vozy vyšší střední třídy přispěly ke zvýšení průměrného výnosu na vozidlo o 4,9 %.

Strategické investice do vývoje

Navzdory sezónnímu poklesu prodejů oproti 4. čtvrtletí 2024 společnost investovala 800 milionů RMB (2,7 miliardy Kč) do výzkumu a vývoje. Tato částka představuje meziroční nárůst o 53,8 %. Finanční rezervy automobilky zůstávají stabilní – hotovost a bankovní vklady dosáhly 25,7 miliardy RMB (87,4 miliardy Kč).

Expanze na asijské trhy

Leapmotor posiluje svou pozici v jihovýchodní Asii prostřednictvím spolupráce se skupinou Stellantis. Společný závod v Malajsii zahájí výrobu koncem roku 2025. Během květnových svátků automobilka získala 18 000 objednávek na modernizovaný model C10, jehož základní verze začíná na 17 040 USD (394 000 Kč).

Diverzifikace produktového portfolia

Firma připravuje uvedení nové sedanu B01, který doplní nabídku elektromobilů a vozů s rozšířeným dojezdem (EREV). Tato technologie kombinuje elektromotor s benzinovým generátorem, který slouží výhradně k dobíjení baterie. V dubnu automobilka dodala 41 039 vozů, což je její druhý nejlepší měsíční výsledek v historii.

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 20 Květen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Čínské elektromobily expandují: BYD míří na evropský luxusní trh a roste podpora bateriových technologií

Čínský výrobce BYD se chystá jako první ze země vstoupit na evropský trh luxusních elektromobilů se svou značkou Yangwang. Současně... >>

Zeekr vyvrací obvinění z prodeje ojetých elektromobilů

Čínská automobilka Zeekr oficiálně reagovala na mediální zprávy o údajném prodeji ojetých vozů s nulovým nájezdem. Firma kategoricky... >>

Novinky v elektromobilitě: Avatr posiluje baterie a MG4 láme rekordy

Čínský výrobce Avatr oznámil integraci větších baterií CATL a pokročilého řídicího systému Huawei do svých modelů, s uvedením... >>

BMW iX3 2026: Revoluční efektivita 15 kWh/100 km předčí Tesla Model Y

Nový BMW iX3 2026 přepisuje pravidla elektromobility s rekordní spotřebou pouhých 15 kWh na 100 kilometrů a dosahuje uhlíkové neutrality... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Regensburg-Ost, GermanyRegensburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Liege, BelgiumLiège, Belgium
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nykøbing Mors, DenmarkNykøbing Mors, Denmark
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Caldes de Malavella, SpainCaldes de Malavella, Spain
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lippetal, GermanyLippetal, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bratislava, SlovakiaBratislava, Slovakia
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Viborg, DenmarkViborg, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hjørring, DenmarkHjørring, Denmark
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wörth, GermanyWörth an der Isar, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.