Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Leasingová tsunami nadělila řidičům nečekaný dárek. Ceny ojetin jsou na dně, AutoScout24 hlásí možný konec propadu

Tesla
Foto: Tesla
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 23 Prosinec, 2025
Pokud jste vyčkávali s pořízením ojetého elektromobilu na absolutní cenové dno, právě se na něm pravděpodobně nacházíme. Tržní report (MarktReport Q3 2025) největšího evropského portálu AutoScout24 přináší klíčovou zprávu: Masivní propad cen způsobený vlnou vrácených leasingů se zastavuje. Ceny jsou na historických minimech, ale tlak začíná polevovat. Pro kupující to znamená jediné – lepší příležitost už pravděpodobně nepřijde.

Evropský trh s ojetými vozy má za sebou turbulentní rok. Zatímco spalovací vozy si svou hodnotu držely relativně stabilně, elektromobily čelily prudkému poklesu. Důvodem byla kombinace "leasingové tsunami" (hromadný návrat vozů z let 2021/2022) a cenové války u nových modelů. Data z posledního kvartálu roku 2025 však ukazují obrat trendu.

AutoScout24: Cenový tlak polevuje, trh se čistí

Podle aktuální analýzy AutoScout24 MarktReport Q3/2025 vidíme na trhu "varovné signály i paprsky naděje" . Tou nejdůležitější zprávou pro spotřebitele je, že brutální cenový tlak na ojeté elektromobily začíná polevovat ("Preisdruck bei gebrauchten E-Autos lässt nach").

Co to znamená v praxi? Trh se začíná stabilizovat. Obrovské množství ojetin, které se na trh vyvalilo v první polovině roku, si postupně nachází své majitele díky atraktivním cenovkám. Křivka pádu se narovnává a my jsme našli konkrétní důkazy přímo v inzerci.

Konkrétní příklady: Co teď reálně koupíte?

Prošli jsme aktuální nabídky na německém trhu, který je pro český dovoz určující. Ceny u nejžádanějších modelů jsou nyní na úrovni, o které se nám před rokem ani nesnilo.

1. Volkswagen ID.3 (2020/2021)

První generace ID.3 je aktuálním králem poměru cena/výkon. Zatímco nový model stojí přes 35 tisíc eur, první kusy z ukončených leasingů padají hluboko pod 20 tisíc eur.

  • Reálná cena: Pojízdné kusy s nájezdem do 100 tisíc km startují již na 15 000 € (cca 365 000 Kč).
  • Náš tip: Ceny okolo 10 tisíc eur u ID.3 jsou lákavé, ale vyžadují obezřetnost.. Hledejte verze "Pure Performance" nebo "Pro" s aktualizovaným softwarem.

🔎 Zobrazit aktuální nabídky VW ID.3 od 10 500 €

2. Tesla Model 3 (2021)

Cenová válka Tesly u nových vozů brutálně srazila ceny těch ojetých. Model 3 patří dle reportu mezi vozy s největším meziročním propadem hodnoty, což z něj nyní dělá skvělou koupi.

  • Reálná cena: Verze Standard Range Plus z roku 2021 se dají pořídit už pod 18 000 € (cca 440 000 Kč) - v nabídce dnes např. je verze s necelými 100 000 km, rok 2020 a baterií SoH 91% za 18 400 €.
  • Kontext: To je částka, za kterou dnes těžko sháníte stejně starou a vybavenou dieselovou Octavii.

🔎 Zobrazit aktuální nabídky Tesla Model 3 od 16 000 €

Proč kupovat právě na konci roku 2025?

Nacházíme se v unikátním "nákupním okně". Ceny jsou sražené na minimum předchozím převisem nabídky, ale stabilizace naznačená v reportu AutoScout24 varuje, že další masivní zlevňování už přijít nemusí. Jakmile se vyprodají skladové zásoby z leasingových vratek a trh zareaguje na novou poptávku, mohou ceny mírně růst.

„Data ukazují stabilní trh s ojetými vozy, ale s jasnými signály, že u elektromobilů jsme dosáhli bodu obratu. Kdo koupí nyní, těží z poklesu, který proběhl v uplynulých 12 měsících,“ vyplývá z interpretace dat reportu.

Na co si dát pozor při výběru

I když jsou ceny lákavé, reporty naznačují i "varovné signály". Při nákupu ojetého elektromobilu z dovozu (nejčastěji Německo) se zaměřte na:

  • Původ vozu: Leasingové vozy mají jasnou historii servisu, což je u EV klíčové.
  • Stav baterie (SoH): U vozů z roku 2021 s nájezdem nad 100 000 km vyžadujte certifikát o stavu baterie (např. Aviloo).
  • Software: U modelů jako VW ID.3 se ujistěte, že mají aktualizovaný software na verzi 3.0 nebo vyšší, který řeší většinu porodních bolestí prvních sérií.

Kdo zaváhá, nebere

Rok 2025 byl pro prodejce ojetých elektromobilů rokem hrůzy, pro kupující rokem naděje. Podle AutoScout24 se zdá, že to nejhorší má trh za sebou. Pokud sháníte moderní elektromobil za cenu "spalováku", současná situace na německém trhu je anomálií, která nemusí trvat věčně. VW ID.3 za 440 tisíc korun je bezesporu zajímavá nabídka.

Zdroje: AutoScout24 MarktReport Q3/2025. Data platná k 23. 12. 2025.

Štítky

  • EV novinky
  • Elektromobilita
  • Zahraničí

Mohlo by vás zajímat

Nabíjení elektromobilu

CATL spouští unikátní linku: Humanoidní roboti Xiaomo zrychlí a zabezpečí výrobu baterií
Čínský gigant CATL, světový lídr ve výrobě baterií pro elektromobily, spustil v Luoyangu unikátní linku. Klíčové testovací procesy bateriových sad zde poprvé ve velkém měřítku zajišťují humanoidní rob...

Elektromobily nebo spalovací vozy

Německo a Česko vyhrály: EU zmírňuje zákaz spalováků. Francie a Volvo protestují
Evropská komise v úterý 16. prosince 2025 oficiálně zmírnila plánovaný zákaz prodeje nových automobilů se spalovacími motory od roku 2035. Místo původních 100% snížení emisí CO2 nově požaduje pouze 90...

Ford Capri | zdroj: fordpresskits.com

Ford otáčí kormidlo: Odepisuje 19,5 miliardy a zastavuje elektrický F-150
Detroit hlásí jeden z nejdražších strategických obratů v historii automobilismu. Sen o rychlé elektrifikaci Ameriky narazil na tvrdou realitu trhu. Ford dnes s okamžitou platností zastavuje výrobu své...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Francie prodlužuje štědré dotace na elektromobily do roku 2026: Rekordní prodeje potvrzují úspěch

Francie potvrdila prodloužení dotačního programu na elektromobily do roku 2026, což přináší stabilitu pro kupující i trh. Nově nastavené... >>

Zatímco Česko váhá, Španělsko sází 1,28 miliardy: Konec byrokracie, elektromobily pro každého

Zatímco Česko patří mezi část zemí EU bez dotací na elektromobily, Madrid představil plán za 1,28 miliardy eur. Hlavní změna? Konec s... >>

Seat a Cupra otevřely továrnu na baterie za 7,8 miliardy korun

Španělské automobilky Seat a Cupra slavnostně otevřely nový závod na výrobu bateriových systémů v Martorelli. Investice za 300 milionů... >>

BMW zvažuje návrat spalovacího motoru do elektromobilů: Není na návrat už pozdě?

Luxusní SUV X5 a limuzína řady 7 by mohly dostat malý benzinový motor – ne k pohonu kol, ale k nabíjení baterie za jízdy. BMW podle... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Gap, FranceGap, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Narbonne Sud, FranceNarbonne, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Birch, UK - WestboundHeywood, United Kingdom
12 míst • 250 kW
Simmern, GermanySimmern, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Imst, AustriaImst, Austria
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.