Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Li Auto představuje aktualizované modely L6 a Mega s novými technologiemi

Ilustrační foto

Li L6: LiDAR jako standard a konkurenceschopná cena

Aktualizované SUV Li L6 vstupuje na trh ve dvou verzích – Pro a Max. Základní model nyní standardně obsahuje LiDAR, technologii, která pomocí laserových paprsků vytváří přesnou 3D mapu okolí a zlepšuje funkce autonomního řízení. Zatímco varianta Pro využívá čip Horizon Robotics Journey 6M, dražší Max verze je vybavena výkonnějším systémem Nvidia Thor-U. Startovní cena 249 800 RMB (asi 834 000 Kč) zůstává nezměněna.

Li Mega Home: Luxusní interiér pro náročné

U modelu Li Mega zaujme nová speciální edice Home. MPV elektromobil nabízí otáčecí sedadla s nulovou gravitací v druhé řadě, která redukují tlak na páteř při dlouhých cestách. První řada dveří využívá tichý elektrický pohon. Základní verze Ultra začíná na 529 800 RMB, edice Home pak na 559 800 RMB. Zajímavostí je možnost dodatečného upgrade sedadel pro majitele starších modelů.

Obrázek
Dan

Věděli jste, že:

Li Auto jako první čínský výrobce masově nasadil technologii rozšířené reality (AR) do svých vozů. Modely Li L7 a L9 umožňují cestujícím sledovat navigaci, informace o okolí a dokonce i zábavu přímo přes AR brýle propojené s vozidlem, čímž vytváří zcela nový zážitek z jízdy.

Pokud se vám článek líbil, můžete jej na konci článku sdílet pomocí lišty. Děkujeme za podporu!

Prodejní realita versus očekávání

Li Mega, první čistě bateriový model (BEV) značky, zaznamenal po uvedení v roce 2024 překvapivý vývoj. Původní cena 559 800 RMB se kvůli nižšímu zájmu snižovala již po dvou měsících prodeje. Celkově se loni prodalo 10 798 kusů, což představuje jen 2,16 % z celkových dodávek společnosti. Pro srovnání – hybridní modely (EREV) s dojezdem přes 1000 km tvoří většinu prodejů.

Technologický pokrok a globální ambice

Li Auto posiluje pozici na asijských trzích – kromě expanze na Filipíny open-sourceový systém Halo OS pro automobily, který vyvinula vlastními silami. To umožňuje třetím stranám přizpůsobovat software specifickým potřebám. U připravovaného modelu i8 se počítá s bateriemi podporujícími 5C nabíjení – technologie, která teoreticky umožní nabít 80 % kapacity za 12 minut.

Březnový růst a logistická výzva

Automobilka v březnu 2024 dodala 36 674 vozů, což představuje meziroční nárůst o 39,64 %. Celkový počet prodaných hybridních modelů řady L přesáhl 1 milion kusů. Pro srovnání – cena Li L6 odpovídá přibližně polovině základního Tesly Model Y v Číně, což značí agresivní cenovou strategii zaměřenou na střední třídu.

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Jana, dne 25 Duben, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Li Auto uvádí na trh svůj první elektrický SUV model Li i8

Čínský výrobce Li Auto oznámil oficiální uvedení svého prvního elektrického SUV, modelu Li i8, plánované na konec července. Přípravy... >>

Čínský výrobce GAC představil létající automobil AirCab

Automobilka GAC Group představila na autosalonu v Hongkongu dvoumístný létající vůz AirCab pod značkou Govy. Vůz s vertikálním startem a... >>

Tesla Robotaxi zahájí testování, prodeje v Německu vykazují růst

Tesla zahajuje veřejné testování svého prvního robotaxi bez řidiče – upraveného Modelu Y s plně autonomním řízením FSD v12. První... >>

Zeekr oslavuje půl milionu vyrobených elektromobilů

Čínská automobilka Zeekr dosáhla významného milníku výrobou 500 000. vozu, jímž se stal luxusní model Zeekr 009 Grand. Průměrná... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.