Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Li Auto představuje aktualizované modely L6 a Mega s novými technologiemi

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Jana
Jana 25 Duben, 2025

Li L6: LiDAR jako standard a konkurenceschopná cena

Aktualizované SUV Li L6 vstupuje na trh ve dvou verzích – Pro a Max. Základní model nyní standardně obsahuje LiDAR, technologii, která pomocí laserových paprsků vytváří přesnou 3D mapu okolí a zlepšuje funkce autonomního řízení. Zatímco varianta Pro využívá čip Horizon Robotics Journey 6M, dražší Max verze je vybavena výkonnějším systémem Nvidia Thor-U. Startovní cena 249 800 RMB (asi 834 000 Kč) zůstává nezměněna.

Li Mega Home: Luxusní interiér pro náročné

U modelu Li Mega zaujme nová speciální edice Home. MPV elektromobil nabízí otáčecí sedadla s nulovou gravitací v druhé řadě, která redukují tlak na páteř při dlouhých cestách. První řada dveří využívá tichý elektrický pohon. Základní verze Ultra začíná na 529 800 RMB, edice Home pak na 559 800 RMB. Zajímavostí je možnost dodatečného upgrade sedadel pro majitele starších modelů.

Obrázek
Dan

Věděli jste, že:

Li Auto jako první čínský výrobce masově nasadil technologii rozšířené reality (AR) do svých vozů. Modely Li L7 a L9 umožňují cestujícím sledovat navigaci, informace o okolí a dokonce i zábavu přímo přes AR brýle propojené s vozidlem, čímž vytváří zcela nový zážitek z jízdy.

Pokud se vám článek líbil, můžete jej na konci článku sdílet pomocí lišty. Děkujeme za podporu!

Prodejní realita versus očekávání

Li Mega, první čistě bateriový model (BEV) značky, zaznamenal po uvedení v roce 2024 překvapivý vývoj. Původní cena 559 800 RMB se kvůli nižšímu zájmu snižovala již po dvou měsících prodeje. Celkově se loni prodalo 10 798 kusů, což představuje jen 2,16 % z celkových dodávek společnosti. Pro srovnání – hybridní modely (EREV) s dojezdem přes 1000 km tvoří většinu prodejů.

Technologický pokrok a globální ambice

Li Auto posiluje pozici na asijských trzích – kromě expanze na Filipíny open-sourceový systém Halo OS pro automobily, který vyvinula vlastními silami. To umožňuje třetím stranám přizpůsobovat software specifickým potřebám. U připravovaného modelu i8 se počítá s bateriemi podporujícími 5C nabíjení – technologie, která teoreticky umožní nabít 80 % kapacity za 12 minut.

Březnový růst a logistická výzva

Automobilka v březnu 2024 dodala 36 674 vozů, což představuje meziroční nárůst o 39,64 %. Celkový počet prodaných hybridních modelů řady L přesáhl 1 milion kusů. Pro srovnání – cena Li L6 odpovídá přibližně polovině základního Tesly Model Y v Číně, což značí agresivní cenovou strategii zaměřenou na střední třídu.

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Výroba elektromobilů

Zlevní výroba v Rakousku čínské elektromobily? Xpeng a GAC obcházejí cla až 31 procent
Čínské automobilky Xpeng a GAC začaly vyrábět elektromobily v rakouském Grazu. Obcházejí tak evropská cla až 31 procent, která by na každém voze znamenala desetitisíce eur navíc. Odvětvové analýzy uka...

GWM ORA 03 | zdroj: gwm-motor.de

Čínský gigant GWM plánuje evropskou továrnu na 300 tisíc aut ročně
Great Wall Motors vyhlíží lokality pro svou první evropskou továrnu s kapacitou 300 tisíc vozů ročně do roku 2029. Čínský výrobce zvažuje především Španělsko a Maďarsko jako možné destinace pro tuto s...

Bez dotací - ilustrační foto

V Polsku skoro čtvrt milionu, v Česku nula. Jak se z nás stal evropský otloukánek elektromobility
Francie vyplatí na elektromobily až 142 500 Kč, Itálie 267 000 Kč, Německo chystá program s podporou 100 000 Kč. Přibližně 20 z 27 zemí EU nabízí štědré dotace. Česko mezi ně nepatří – a přitom všichn...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Kypr spouští dotace na elektromobily až 225 tisíc korun

Kyperská vláda připravuje nový program podpory elektromobility s rozpočtem 112 milionů korun. Kupující nových elektromobilů a hybridů... >>

Z nuly na milion za 11 let: Xpeng ukazuje, jak rychle dokáže růst čínský elektromobil

Čínská automobilka Xpeng oznámila 21. listopadu významný milník – z výrobní linky sjel milion tý elektromobil. Tempo růstu firmy ukazuje... >>

V Polsku skoro čtvrt milionu, v Česku nula. Jak se z nás stal evropský otloukánek elektromobility

Francie vyplatí na elektromobily až 142 500 Kč, Itálie 267 000 Kč, Německo chystá program s podporou 100 000 Kč. Přibližně 20 z 27 zemí... >>

Čína a Stellantis staví v Zaragoze továrnu na baterie za 11 miliard. Vytvoří přes 4000 míst

Čínský výrobce baterií CATL společně se Stellantisem oficiálně zahájili výstavbu obří továrny na baterie v Zaragoze. Gigafactory za 11... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Salzburg, AustriaAnif-Salzburg, Austria
12 míst • 125 kW • ne-Tesla
Hamburg, Germany - StillhornHamburg, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Pärnu, EstoniaPärnu, Estonia
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Radom, PolandRadom, Poland
4 míst • 120 kW
Wuppertal, GermanyWuppertal, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.