Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Lucid a Uber uzavřeli dohodu za 300 milionů: Robotaxi s dojezdem 724 km míří na silnice

Lucid - lucidmotors.com
Foto: Lucid - lucidmotors.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 6 Září, 2025
Kalifornský výrobce luxusních elektrických vozidel Lucid Motors oficiálně uzavřel strategickou investici 300 milionů dolarů od společnosti Uber. Prostředky budou využity k vývoji nové generace autonomních robotaxi založených na elektrickém SUV Lucid Gravity.

Společnost Lucid Group (NASDAQ: LCID) 4. září potvrdila uzavření investice, kterou poprvé oznámila v červenci tohoto roku. Partnerství mezi oběma firmami představuje ambiciózní plán na vytvoření prémiové flotily autonomních vozidel, která budou provozována výhradně na platformě Uber.

Klíčové detaily partnerství

Rychlá fakta

  • Investice: 300 milionů dolarů od Uber do Lucid Motors
  • Vozidla: 20 000+ robotaxi založených na Lucid Gravity
  • Časový rámec: Nasazení během 6 let
  • Spuštění: Konec roku 2026 ve velkém americkém městě
  • Technologie: Nuro Driver Level 4 autonomní systém

Robotaxi budou postavena na pokročilé technologické platformě Lucid Gravity, která nabízí až 450 mil (724 km) dojezdu podle EPA. Tato výjimečná vzdálenost znamená méně časté nabíjení a maximální dostupnost vozidel pro zákazníky Uber.

Autonomní řízení zajistí systém Nuro Driver úrovně 4, který umožní plně autonomní provoz bez lidského zásahu v předem definovaných oblastech. Společnost Nuro má za sebou téměř desetiletí vývoje AI-first autonomního systému a více než pět let zkušeností s nasazením bezposádkových vozidel v amerických městech.

Výroba a technické specifikace

Robotaxi budou vyráběna v moderní továrně Lucid v Arizoně. Potřebný hardware pro autonomní řízení bude integrován přímo do vozidel Lucid Gravity během výrobního procesu, zatímco software Nuro Driver bude aktivován až při uvedení vozidla do provozu.

Časová osa projektu:
Současnost: První prototyp již testován na uzavřených okruzích v Las Vegas
Konec 2026: Spuštění v prvním velkém americkém městě
2026-2032: Postupné rozšíření do desítek dalších trhů globálně

Strategický význam pro Uber

Pro Uber představuje toto partnerství významný krok k vlastnictví a provozu autonomních vozidel namísto pouze poskytování platformy. Dara Khosrowshahi, generální ředitel Uber, vyjádřil nadšení z možnosti "bezpečně přinést kouzlo autonomního řízení více lidem po celém světě".

Uber v současnosti provozuje služby v 70 zemích s průměrem 34 milionů jízd denně, což poskytuje dostatečnou škálu pro úspěšné nasazení autonomních vozidel. Společnost již spolupracuje s dalšími autonomními platformami, včetně Waymo od společnosti Alphabet.

Dopad na akcie a finanční situaci

Aktuální stav akcií Lucid (LCID): Navzdory oznámení investice akcie Lucid klesly o více než 8 % na přibližně 15,43 USD. Za posledních 12 měsíců akcie ztratily téměř 54 % své hodnoty, což výrazně zaostává za růstem amerického automobilového sektoru o 42,8 %.

Marc Winterhoff, dočasný generální ředitel Lucid, označil investici za "další příklad třetí strany potvrzující naši vysoce pokročilou technickou platformu". Zdůraznil, že se jedná o začátek cesty společnosti k rozšíření inovací do multi-trilionového trhu autonomních vozidel.

Konkurenční prostředí

Lucid vstupuje do vysoce konkurenčního prostředí autonomních vozidel. Waymo již provozuje komerční robotaxi služby v několika amerických městech, zatímco Tesla testuje svůj robotaxi program v Austinu. V mezinárodním měřítku se autonomní taxi služby rozšiřují v čínských městech, Dubaji, Abú Dhabí, Singapuru a Kuala Lumpuru.

Výhodou Lucid je kombinace prémiové výbavy, dlouhého dojezdu a redundantní elektrické architektury, která je ideální pro autonomní provoz. Společnost Nuro přináší prokázané zkušenosti s nasazením autonomních systémů v reálném provozu.

Budoucí výhled

Toto partnerství představuje pro Lucid Motors strategickou příležitost diverzifikovat své podnikání za hranice tradičního prodeje vozidel. Místo spoléhání se pouze na spotřebitelský trh může nyní vstoupit do rychle rostoucího sektoru mobility jako služby.

Úspěch projektu bude záviset na schopnosti splnit ambiciózní časový plán, získat regulatorní schválení v různých jurisdikcích a dokázat spolehlivost autonomního systému v reálných podmínkách městského provozu.

Zdroje: ev.com, media.lucidmotors.com, investor.uber.com

Štítky

  • EV novinky
  • Lucid
  • Elektromobilita

Mohlo by vás zajímat

Ford Capri | zdroj: fordpresskits.com

Ford otáčí kormidlo: Odepisuje 19,5 miliardy a zastavuje elektrický F-150
Detroit hlásí jeden z nejdražších strategických obratů v historii automobilismu. Sen o rychlé elektrifikaci Ameriky narazil na tvrdou realitu trhu. Ford dnes s okamžitou platností zastavuje výrobu své...

Chery Tiggo 7 | zdroj: cheryinternational.com

Chery v Česku: Zatímco my tankujeme benzín, v Číně vyjel elektrický Exlantix s obří baterií
Očekávali jste od vstupu čínského giganta na náš trh elektrickou ofenzívu? Realita je střízlivější. Zatímco v českých ceníkách Chery aktuálně najdete jen spalovací motory, na domácí půdě značka právě ...

EV baterie Lithium

Baterie budoucnosti z Číny: Třikrát výkonnější než v současných elektromobilech
Čínský výrobce baterií Welion New Energy oznámil dosažení energetické hustoty 824 Wh/kg v laboratorních testech solid-state baterií. Jde o nejvyšší hodnotu v odvětví, která výrazně překonává současné...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

CATL začíná stavbu největší španělské továrny na baterie. Přiváží 2000 pracovníků z Číny

Malá španělská vesnice se připravuje na příchod 2000 čínských inženýrů a techniků. Budou stavět největší továrnu na baterie v zemi... >>

Čínský gigant GWM plánuje evropskou továrnu na 300 tisíc aut ročně

Great Wall Motors vyhlíží lokality pro svou první evropskou továrnu s kapacitou 300 tisíc vozů ročně do roku 2029. Čínský výrobce... >>

Britská vláda má pro elektromobilisty „dárek“: Daň za kilometr potvrzena, známe přesný ceník

Dlouhé měsíce spekulací jsou u konce a výsledek majitele elektromobilů nepotěší. Spojené království definitivně ukončuje éru... >>

Zatímco v ČR stojí elektromobil majlant, v Albánii je běžná realita. Co děláme špatně?

Čínský BYD Seagull stojí v Evropě přes půl milionu korun. V Albánii výrazně méně – a prodává se jako teplé housky. Malá balkánská... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Bucharest, RomaniaBucharest, Romania
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Charleroi, BelgiumCharleroi, Belgium
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Cavaglià, ItalyCavaglià, Italy
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Montélimar, FranceSaulce-sur-Rhône, France
56 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ondara, SpainOndara, Spain
16 míst • 250 kW
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.